Corrado G60 käy epätasaisesti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

fudistukka
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.2.2006 1:47

Corrado G60 käy epätasaisesti

ViestiKirjoittaja fudistukka » 15.5.2008 22:18

Kierrokset "seilaa" tyhjäkäynnillä 1000 - 1500rpm välillä. Katti, lambda ja suurin osa antureista uusittu.

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 15.5.2008 22:31

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=41866

ISV voi olla yksi syy. Löytyy venakopan päältä. Puhdistus voi auttaa. Maksaa tiskillä vajaa 400€... :S

fudistukka
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.2.2006 1:47

ViestiKirjoittaja fudistukka » 18.5.2008 0:28

ISV?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.5.2008 2:36

tyhjäkäynninsäätöventtiili

fudistukka
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.2.2006 1:47

ViestiKirjoittaja fudistukka » 19.5.2008 21:54

Putsasin ton ISV:n, eikä auttanut yhtään... näköjään muillakin samanlaisia ongelmia.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.5.2008 10:22

Juu, ihan normaalia, että G60 ei käy tasaisesti. Omani kanssa taistelin 2 vuotta, uusin melkein kaiken, mikä uusittavissa on ja siltikään ei tasaantunut käynti.
Lopulta poistin koko ISV:n niin vähän helpotti. Kylmänä ei tosiaan jaksa sitten kunnolla pysyä käynnissä, jos ISV:n poistaa.

Toinen, mitä kannattaa kokeilla on se ahtoputkessa oleva lämpötila-anturi/CO-potentiometri. Siitä piuha irti ja kokeilemaan, paraneeko toiminta.

Kolmantena suosittelisin kokeilemaan sitä sinistä lämpöanturia.

Nuo kaksi viimeistä vähän paransi ainakin omanni käyntiä. Tuota CO-potikkaa en omaan jaksanut vaihtaa, joten jätin piuhan irti. Ei tietenkään mitenkään suositeltavaa, mutta kone kyllä käy ja kukkuu noilla ECU:n oletusarvoillakin yllättävän hyvin.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 20.5.2008 18:49

Mullakin välillä jää seilaamaan tuonne 1500-2000 välille. Vaihde päällä kytkimellä kun pakottaa kierrokset alle 1000 niin sitten ne myös sinne jää. Välillä taas tuo ei oireile mitenkään vaan käy tyhjäkäyntiä ihan nätisti. Tuon ISV:n käskin putsata viimeksi kun tuo auto eräällä nyrkkipajalla kävi mutta ei se ainakaan mitään vaikuttanut. Tosin musta pikkasen tuntuu että ei ne sitä välttämättä putsanneet kun muutenkin tekivät hommia vähän päin vit**a.
Toi ISV:n poisto tosiaan pudottaa tyhjäkäynnin alas, tosin pudottaa kyllä sitten melko alas. Ei vaan viitsis hirveesti alkaa karsimaan noita osia pois tuolta konehuoneesta. EI kai niitä sinne ihan turhaan ole laitettu :D

fudistukka
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.2.2006 1:47

ViestiKirjoittaja fudistukka » 22.5.2008 18:34

Oon vaihtanu noi kaikki edellä mainitut palikat, eikä vieläkään toimi. Pitäis seuraavaks tarkastaa releiden kunto, muistaako kukaan ruiskuboksin päävirtareleen numeroa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa