Golf iv ilmastoinnin kompura ei pyöri

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Kontsa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.8.2004 15:21
Viesti:

Golf iv ilmastoinnin kompura ei pyöri

ViestiKirjoittaja Kontsa » 19.5.2008 21:33

Talven jälkeen ei toimi ilmastointi. Aineet tyhjennettiin ja täytettiin, ei juurikaan ollut vajausta joku 150 g puuttui. Valo syttyy ilmastoinnin katkaisijaan mutta kompura ei lähde pyörimään. Otin magneettikytkimen liittimen irti ja mittasin niin 9 V näytti mittari. Jotenkin olisin siinä luulossa, että sinne pitäis mennä 12 V kun ilmastointi päällä vai ? Osaako joku sanoa löytyiskö jostain netistä kytkentäkaavio tuolle ilmastoinnille että tietäis vähän mistä ruveta etsimään puuttuvia voltteja siis jos niitä puuttuu. Muutenkin jos on vinkkiä mikä vois olla hätänä niin saa kertoa ja auto tosiaan vm 99 ja ihan manuaali ilmastoinnilla.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 19.5.2008 21:39

Yhdistä johdon liittimestä navat ja koita lähteekö kompura päälle!?

Liitin tulee olla irroitettuna painekytkimestä tätä tehtäessä..

Kontsa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.8.2004 15:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kontsa » 19.5.2008 21:46

Eli yhdistän piuhat painekytkimestä, sitäkö tarkoitit ? Sille menee mielestäni kolme johtoa. Mittasin tuon 9V siis niiden kahden johdon välistä jotka menevät kompuran päällä hihnapyörän "alle" eli oletin sen olevan virta magneettikytkimelle joka vetää pyörän kiinni kun ilmastointiin tarvitaan painetta.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 20.5.2008 16:24

Siis yhdistät siitä johtosarjan liittimen päästä, ei painekytkimestä! Liittimen tulee olla irti kytkimestä!
Ei muistaakseni tarvi yhdistää kuin kaksi napaa ja kompuran pitäisi pyöriä!

Kontsa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.8.2004 15:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kontsa » 3.8.2008 10:14

Hieman aikaa mennyt, mutta tuli tuossa perehdyttyä paremmin ongelmaan ja näyttäis olevan toi flektin rele rikki ja sen saman releen kautta kiertää virta kompressorille. Autosta löytyi vikakoodi 1013 kun sen sai piuhan perään kiinni. Pistinkin tuonne ostopuolelle ilmoituksen sopivasta releestä koodiltaan 1J0919506G. Osaako joku sanoa voiko sen tilalle laittaa K loppuisen releen joka löytyy myös manuaali-ilmastoinnilla varustetusta autosta. Tuntuu nuo G-mallin releet olevan käytettyinä harvinaisia ja uusi on aika kovan hintainen.

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 4.8.2008 18:01

Jos oikein muistan niin K:sta (ja L:stä) saa tehtyä G:n. Niiden johtosarjoissa on pieni ero, K mallin automaatti-ilmastoinnin johtosarjassa on kaksi jalkaa kytketty yhteen, jota G:n johtosarjassa ei ole. K:n manuaali-ilmastoinnista noiden väliltä löytyy lämpöanturi.

Ton saa kierrettyä esim avaamalla kotelon ja tinaamalla hyppylangan sinne. Ulkoa en muista johtojen liittimen numeroita, mutta eri versioisia kytkentäkaavioita vertaamalla kyllä löydät johdon jota tarkoitan.

Kontsa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.8.2004 15:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kontsa » 5.8.2008 10:35

Tässä kuvat releistä eli oliko tarkoitus tuosta K-mallista tinata -NTC ja +NTC navat yhteen ?

Kuva

Kuva

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 5.8.2008 13:07

Juurikin ne. T14/5 ja T14/14


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa