Semmonen hupi kävi sunnuntaina että jarrunestettä olin aikeissa vaihtaa ja etujarrusatulan ilmausruuvihan meni sitten poikki aika juuresta.
Millä tuo olisi helpoin kaivaa pois?
Itse ajattelin porata ilmausruuvin keskireikää vähän isommaksi, kuumentavani satulaa tuollaisella ja jäähdyttää ilmausruuvin tynkää pullo ylösalaisin tuollaisella jolloin sieltä tulee sitä jäätävää suihketta. Sitten vaan jollain torxilla tms. kiertämään ulos jos lähtee.
Onko parempia ideoita?
Jarrusatulan ilmausruuvi (ei enää) poikki
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jarrusatulan ilmausruuvi (ei enää) poikki
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 25.5.2008 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla katkes samalla kertaa kolme noita kun tein jarruremppaa. Mää kokeilin eka vastakierre tappia ilman tulosta. Sitten vaan kylmästi porasin sen keskireijän isoksi asteittain ja lopuks sai ruuvarilla rapsutella kierteen jämät pois sieltä. Lopuksi puhdistin sopivalla kierre tapilla ruosteet pois, tais olla 12mm tappi 1mm nousulla, niitä ei ihan joka paikasta löytyny, tolla nousulla. Saa vaan olla pirun varovainen tossa poraamisessa, ettei mee vinoon. Mulla tuli yks susi takapäähän, samalla alkokäsijarrun mekanismi kettuilleen ni pistin uudet satulat :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
M10x1 taitaa sanoa kataloogi.
Tekeeköhän tommosella mitään?
Mitäköhän tarkoittaa MF10 x 1,0mm kierretapit 1+3 Motonetin luettelossa? Tollasta äffää missään nähny...
Motonetissä uus satula alle 70 €, mutta en periaatteesta luovuta ennen kuin on pakko.
Tekeeköhän tommosella mitään?
Mitäköhän tarkoittaa MF10 x 1,0mm kierretapit 1+3 Motonetin luettelossa? Tollasta äffää missään nähny...
Motonetissä uus satula alle 70 €, mutta en periaatteesta luovuta ennen kuin on pakko.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Mitäköhän tarkoittaa MF10 x 1,0mm kierretapit 1+3 Motonetin luettelossa? Tollasta äffää missään nähny...
Viitannee nerokkaasti hienokierteeseen (fine). M10 vakio nousuhan on 1,5mm. Toi taitaa olla sellanen tappisarja, jossa se kierre tehdään useammassa vaiheessa ja eritapeilla. Toinen vaihtoehto on hommata ns. konekierretappi, jolla sen kierteen saa kerralla valmiiksi.
KIERRETAULUKKO
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
käsitappeja on ylensä 3kpl, joista pohjalliseen reikään ei kovin kummoista kierrettä tehdä. Ostakaa uloslastuava konetappi suoraan (työkaluliikkeistä saa). Sillä putsaa parhaiten, ja pääsee lähelle pohjaa. Työntävällä käsitapilla ei saa pohjalliseen tarpeeksi syvälle...
Ja pyyhkäskää hitusen grafiittirasvaa, kuparitahnaa tms siihen ilmausruuviin, niin ei jumita.
Ja pyyhkäskää hitusen grafiittirasvaa, kuparitahnaa tms siihen ilmausruuviin, niin ei jumita.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
kylmästi porasin sen keskireijän isoksi asteittain ja lopuks sai ruuvarilla rapsutella kierteen jämät pois sieltä
Kädissä oli etujarrusatulan ilmausruuvi juuresta poikki. Ajattelin porata reikää hieman isommaksi, että saa jämät pois. Pora kuitenkin haukkasi ja meni läpi asti, joten uusiksi meni koko satula. Kannattaa käyttää porassa syvyydenrajoitinta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa