Tämmöinen ongelma ilmaantui todennäköisesti talven aikana tai sitten ihan ensimmäisinä päivinä käyttöönoton jälkeen, kun silmät eivät vielä olleet pelissä mukana tarkkailemassa seossuhdemittaria, vaan kaikki aivot olivat keskittyneet oikean jalan lattiaan painamiseen...
Potilas on siis -91 VW Polo G40. Seossuhdemittarista ilmenee että kun kaasun painaa pohjaan, niin ledit ovat vähän aikaa vihreällä, josta ne alkavat kierrosten noustessa laskea kohti punaista aluetta. Kakkosella pääsee ~5000 rpm, kolmosella 4500rpm, nelosella 4000 rpm ja vitosella ~3500 rpm ennen kuin mittari näyttää että laihalla käy.
Tähän mennessä autoon on nyt keväällä vaihdettu bensansuodatin, tarkistettu ajon aikana bensanpaineet (ok), laitettu "superainetta" bensan sekaan ja koitettu toisia bensasuuttimia, mutta millään ei ollut asiaan vaikutusta. Bensaa siis ilmeisemminkin tulee. Kyseessä kai lienee jonkinlainen ilmavuoto. Mistähän tällaisen todennäköisemmin voisi paikantaa, onko mitään hyviä konsteja, vinkkejä jne...?
Autoon tehtiin toissa vuonna täydellinen koneremontti, jossa vaihdettiin uudet männät ja kansi yms, joten ei olisi minkäänlaista mielenkiintoa polttaa toista moottoria pienellä aikavälillä... Kiitokset kaikesta avusta :)
---------------------------
Lisätty 28.5.2012
Kävin dynossa Harisella 2010. Kone ei käy laihalla, vaan juuri optimaalisesti tai jopa vähän rikkaalla. Lambdamittari vaan sekoaa jostain syystä esitetyssä tilanteessa.
Polo G40 käy laihalla seisottuaan talven
Valvoja: ffp jäsenet
Polo G40 käy laihalla seisottuaan talven
Viimeksi muokannut Sewe, 28.5.2012 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa