ventoon remmi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

m4keboy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 18.5.2008 21:40

ventoon remmi

ViestiKirjoittaja m4keboy » 18.5.2008 21:45

elikkäs, mulla ois vento 1.8 i vm 97 ja meinasin että oisin siihen runtannu remmin, mahollisesti g60 remmin joten kysymys kuuluu, käykö se suoraan ja miten toi vakio pannu kestää , tehot aion pitää siinä noin 150- 160 heppaa.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 18.5.2008 22:06

Ostat vaikka corron viereen ja vaihdat kaiken mahdollisen.
Jos vakio mottia ahdat niin orggis moottori taitaa olla halvin osa koko projektia. Eli ei kannata sääliä.

Leimaa tuommoseen tuskin saa ja turbodieselit pukkaa keveesti ohi.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.5.2008 22:40

^ kokemusta löytyy?? :D

niin tai jos miettii asiaa loppuun asti niin 1.8t 20v?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.5.2008 22:43

1.8T on jo wanha... nyt pitää olla 1.4 aivastusmoottori ;)

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 18.5.2008 23:03

Ja jos meinaat sen auton leimata remmillä niin VTT:n testit (n. 1000e ? ) tulee kaveriksi. 20vt padan saat pistää ilman noita testejä siihen. Autohan on tuon ikäisenä automaattisesti vähäpäästöinen...

Vakiona tuossa 1.8 koneessa on se monojetin yksipisteruutta. Se tuskin on kovin käytännöllinen ahdettuna. On niitäkin rakennettu ja tällä foorumillakin tainnut yhden joskus projektiosiossa nähdä.

Vakio pata taitaa kestää sinne 0,4-0,5bar ahdoille saakka muuttamatta sisuskaluja mutta viisaammat korjatkoot jos olen väärässä...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.5.2008 23:07

taggis: onhan se vanha mutta varmaan helpoin ja halvin toteuttaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 19.5.2008 11:39

Vakiona tuossa 1.8 koneessa on se monojetin yksipisteruutta. Se tuskin on kovin käytännöllinen ahdettuna. On niitäkin rakennettu ja tällä foorumillakin tainnut yhden joskus projektiosiossa nähdä.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61983

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 19.5.2008 16:42

Juurikin tuota topicia tarkoitin jonka juice tossa linkitti.

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 19.5.2008 16:54

Onhan suomessa "useassa" uudemmassa autossa remmi, joka otetaan pois kats... korjaan, pistetään kiinni suljetun alueen ajoharjoittelua varten. ;)

Lie kuitenkin VR6 se "oikeasti järkevin" vaihtoehto, tai 1.8T jos tehoa enemmän haluaa?

m4keboy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 18.5.2008 21:40

ViestiKirjoittaja m4keboy » 19.5.2008 20:32

no olen kyllä miettinyt sitäkin että laittaisin siihen vr6 tekniikan ja irtaallaan ollessa sit laittanu siihen remmin, mutta mikä lie sitten se järkevin ratkasu. kun tuohon en jaksaisi paljoo satsata kun tuio on mulla käyttöautona ja projektina on mulla vm 87 e30 bemari mihkä tulee turbo yms. rahaa vievää palikkaa, tarkotus ois se sit saada ens kesäks ajoon.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 19.5.2008 21:21

On hienoa että joillain riittää intoa, aikaa ja rahaa rakentaa.Mitas bemuun on tulossa turbon lisäksi? Ilokaasut vaiko kenties metanoli moottori.

Pihalla odottaisi asiallinen bmw V8 tekniikka kaikilla hilulla, naurettavaan 750e. hintaan. Laita se bimmeriin niin jää valuuttaa volsun viritykseen.

m4keboy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 18.5.2008 21:40

ViestiKirjoittaja m4keboy » 19.5.2008 21:32

no tä hetkel ois suunnitelmis siihe laittaa tommonen hyllyssä oleva vm 96 200 sx nismon vakio puhallin sit iso välijäähy, sit hesteciä , wisecoa yms olisi tarkotus laitella. ulko puolelta pidän mahollisimman orkkiksena, mitä ny 17 tuuman alut ja 60 millinen tontitus sarja:) herättää enempi huomioo kun lähtee valoista jne;) rahaa siihen palaa ihan vitusti mutta ompahan jotain tekemistä tallissa :)

m4keboy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 18.5.2008 21:40

ViestiKirjoittaja m4keboy » 19.5.2008 21:35

sen jälkeen katellaan ventoa tarkemmin että mitä sen pellin alle tehään, mutta veikkaampa että ei se vakiona kauaa enää oo.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 19.5.2008 21:39

Myyt molemmat pois ja ostat jonku valmiiks ahdetun laitteen, vaikka S2 tms, niin pääset paljo helpommalla :) Ja voimaa saa tarvittaessa "helposti" lisää. Eikä pitäis olla pidonkaan kanssa ongelmia.

m4keboy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 18.5.2008 21:40

ViestiKirjoittaja m4keboy » 19.5.2008 21:41

menee liian helpoks, on siinä oma viehätyksesä kun sen tekee ite alusta asti:)

m4keboy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 18.5.2008 21:40

ViestiKirjoittaja m4keboy » 19.5.2008 21:42

nii ja esim bemariin on hyvä harjotella:)

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 19.5.2008 21:42

No mutta bimmerillä voit heittää kyllä vesilintua. Tämä siis minun mielipide. Mutta mikäs siinä jos riittää intoa laittaa :) Onnea projektille.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.5.2008 21:42

Notta ei liian helpoksi menis niin suosittelen leimaamaan sen vr6:n sitte (aikanaan) sillä hyrskyttimellä. =D
Edit: niin justiinsa.
Viimeksi muokannut Sebastian, 19.5.2008 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

m4keboy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 18.5.2008 21:40

ViestiKirjoittaja m4keboy » 19.5.2008 22:05

no esim tota bemarii ei oo tarkotus turbolle katsastaa mut kunhan millon venton kimppuun käyn niin siitä olisi tarkotus tehä sit laillinen. ja tottahan se on että esim ny tosta bemarista on noita mielipiteitä kuultu aika paljon, mutta jokainen tavallaan, ja sen teenki itteni iloks ja muihen kiusaks:)

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 20.5.2008 8:07

Sillä VR6-kommentilla lähinnä tarkoitin että vaihtaisit sen VR6:een. Tokkopa swappia itse kannattaa alkaa tekemään.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 20.5.2008 8:31

juuei, mitään hyvää siinoä koneessa ei oo ;) nykyaikaa, laitat 2.016v tdin:n ja otat siitä sen 300hp/600nm =)

m4keboy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 18.5.2008 21:40

ViestiKirjoittaja m4keboy » 20.5.2008 18:45

no mulla on ollu jo yks vr6 golffi, nii se on mulle liian pieni ja vento on tavaratilan puolesta mulle sopiva, siks en viiti toista vr6 golffia hommata


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa