G3 VR6 GTI US ´94

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

G3 VR6 GTI US ´94

ViestiKirjoittaja Shakal » 28.4.2008 9:31

Nykykuosi:

Kuva

Kuva

Hep! Forumia luettu kauan, kirjoitettu vähän, aloitetaan asian korjaaminen.. :)

Audi B4 ABK vaihtui tuollaiseen otsikon mukaiseen kolviin joku aika sitten...

Ensimmäiseksi kasa kuvia:

Kliks
Klaks
Kloks
Plim
ja Plam

Vuonna '96 Suomeen uitettu jenkkilästä. Varustelista on tämän näköinen:

ABS-jarrut, Airbag, Sumuvalot, Ohjaustehostin, Sähkökäyttöiset ikkunat, Lohkolämmitin, Ajotietokone, Sähköpeilit, Keskuslukitus: kaukosäätöinen, Ilmastointi, Katon avausmekanismi: Sähköinen, Penkinlämmittimet, Erikoisvanteet, Kahdet renkaat, Alustasarja, Hälytin, Vakionopeudensäädin, Käynnistyksenesto.

Mailimittarissa seisoo 151 tuhatta mailia tällä hetkellä.

Auto on suhkot ~alkuperäinen jenkkimalli. Eteen vaihtuu vähän modernimmat valot ja vilkut, mitään angel eyeseja ei kylläkään tule, yritetään pitää mahdollisimman orkkiksena. Mistään korisarjoista ja muista ei puhettakaan. Koitetaan pitää edes yksi suhkot alkuperäinen VeeRa Suomen kamaralla..

Alustan merkistä ja mallista ei ole käsitystä, kova (mutta hyvä) tuntuu olevan ja hyvä niin, pitää saada auto nosturille ja katsoa vähän mitä sinne kuuluu ja mitä löytyy. Niin lyhyen aikaa vasta ollut ettei ole oikein kerennyt kun sitä sattumoisin on muutakin elämää kuin VAGinat (tiedän, valehtelu on rumaa..).

Oikeassa helmassa on pieni halkeama, takaluukussa muutama ruosteen alku ja oikeassa lokarissa pieni painauma. Kontti menee maalaukseen ja katotaan mitä noille muille keksitään..

Vanteet ovat ATP Flash, rengastus on 205/40. Raapii vähän takaata jos ei ole varovainen.. Eipä tässä millään perheautolla ajeta ;) Talveksi löytyy 15" aluvanteet.

Soittopuolen sain ~kuntoon viime viikolla:

Alpine CDA-9885R
MDS Dynamic DS250RS 10"
DLS Performance CA41 joka ajaa subbaria ja Infinityn Kappa 3-tie etupäätä.
Soitin ajaa takapenkkien 6.5" erillissarjaa..

Vähän vaimennusta ainakin oviin ja hienosäätöä niin noi saa riittää.. Mitään amispopittelijoita tai hifistelijöitä ei olla, joten kelvatkoon ainakin vielä.. :)

Lisätään jos jotain tulee mieleen.
Viimeksi muokannut Shakal, 22.11.2008 1:45. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 28.4.2008 9:56

On se MUSTA, hienosti kiiltää. :) Onko jenkkimallissa mitään ihmeellistä vrt. euro, kilpipaikat ja äärivalot ainakin.

jmracing
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.10.2006 23:06

ViestiKirjoittaja jmracing » 28.4.2008 10:34

Siistissä kunnossa näyttäis verkku olevan ja varusteitakin löytyy sopivasti. Ei muutaku, että koita pitää vähintään yhtä hyvässä kunnossa se auto jatkossakin niin toi tulee kyllä oleen ilo silmälle. Eipä toi kummempia modeja mun mielestä kaipaile, ehkä jotain pientä modia maskille mutta sitä näyttääkin olevan tulossa.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 28.4.2008 11:48

Heksi: Eipä tule muuta mieleen kuin valohärpäkkeet ja kilpipaikat.. Ja tietysti mailimittari ja ajotietokone on galloneja, maileja ja fahrenheitteja.. :) Tietysti auto ja huoltokirja omaa kattavan määrän varoitustekstejä mitä EI saa tehdä :D

jmracing: Ja kyllä vain, maalin juuri pintakäsittelin ja kaaret sekä kotelot ruostesuojasin/massasin, yms.. Nimenomaan mitään 'modeja' ei tule, vaan OEM lookki miellyttää omaa silmää. Maski todellakin vaihtuu alkuperäiseen tai johonkin pari ripaiseen, kuitenkin suhkot alkuperäiseltä näyttävään.

Koitetaan pitää VeeRasta hyvää huolta..

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 28.4.2008 12:37

Puskurit on silminnähtävästi pidemmät US-malleissa, ainakin edessä. Pituuseroa euro vs US-malleilla näyttäis olevan 54mm.

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 28.4.2008 13:07

Jaaha kaverin vanha ilmestys tänne, hienoa.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 28.4.2008 13:22

MacGyver: Juu Kimmolta tuon ostin :) Ei jäänyt paljon miettimiselle varaa koeajon aikana...

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 28.4.2008 17:17

No se on hyvä ni Kimmokin saa sitten mopon ostettua.

Ja toivottavasti tohon tulee niitä palikoita mistä olit höpötellyt??

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 28.4.2008 21:06

MacGyver kirjoitti:Ja toivottavasti tohon tulee niitä palikoita mistä olit höpötellyt??


Valot tilasin tänään. Maski ja maalari vielä hakusessa :) Katsellaan sitä myöhemmin.

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 29.4.2008 10:26

Joo, just noita tarkotin:)

zei zei
-
Viestit: 37
Liittynyt: 23.7.2007 13:15

ViestiKirjoittaja zei zei » 1.5.2008 21:33

Todella namun näkönen verkku, mukavan kliinin olonen ilman muovikaaria.

Ihan rupee sylettää, kun vaihdoin just omani pois..

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 3.5.2008 11:42

Ai tämä onkin jo mennyt kaupaksi. Itsekkin nettiautosta katselin.

Komia peli on kyllä!

ps. Mainitse kimmolle, että ottaa ilmoituksen pois nettiautosta ;)

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 8.5.2008 22:25

Elikkäs vähän selvitellyt tässä VeeRan asioita kun on ollut aikaa. Eroja US ja Euro malleissa on vähäsen, ainakin silminnähtävästi jotka vaikuttavat ulkonäköön melkoisesti. Puskurit ovat eri, ei omaa muovikaaria, valot tietysti hieman erilaiset (varsinkin toimivuuden kannalta), sivuvilkkujakaan hän ei omaa ja muuta pientä.. :)

Kiinnostaisi kovasti kaikki info miten tämä eroaa euromalleista.

Tämä yksilö on jenkeissä myyty nimikkeellä VR6 GTI, voisiko joku kertoa minulle miten jenkkilän VR6 ja VR6 GTI on eronnut toisistaan? Se ei ole vain jonkun keksimä nimike, vaan näin on, ohjekirjatkin sattuvat olemaan keskenään eri jne.

Tämä yksilö ei myöskään ole vähäpäästöinen.. :)

Uudet valot pitäisi tulla ensi viikolla.. jää nähtäväksi.. :) Tummaoptiikat ja tummat puskurivilkut.. :) Ei mitään angeleyes hirvityksiä..

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 18.5.2008 2:56

Jees eli tänään tuli asennettua FK" Powerlook" mustapohjaiset umpiot orkkisten tilalle..

Hommahan tietysti pitäisi olla täysin bolt-on, no eipä ollutkaan.. Eikös tuossa jenkkiversiossa ole ihan erilaiset lyhtyjen kiinnikekohdat ja puskurin kannakkeet.. Kannakkeet oli joka paikasta uusien valojen tiellä ja kiinnikekohdat sai soveltaa käyttäen mielikuvitusta ja peltisepäntaitoja.. No nyt istuu komeasti keulilla. Jenkkilän HB kannat vaihdoin samalla H7 kantoihin. Kuvia voin ottaa vaikka huomenissa. Ei kyllä ole ennen käynyt ikinä näin, että lyhtyjen vaihdossa menee 9 tuntia...

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 18.5.2008 13:27

Ja sitten niitä kuvatuksia:

Klik
Klåk
Klok
Klak

Tummat puskurivalot pitäisi tulla ensi viikolla.. ainakin toivottavasti tulee.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.5.2008 13:31

Pakko kysyä, että miks noista kaikista kuvista on väännetty kontrasti ihan vituilleen? Vaaleat alueet palaa puhki ja musta on muodotonta massaa.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 18.5.2008 14:23

Kieltämättä on aika huonoja kuvia, kun puskuristakin erottuu vain vilkut. Hankala sanoa mielipidettä noitten kuvien perusteella.

zei zei
-
Viestit: 37
Liittynyt: 23.7.2007 13:15

ViestiKirjoittaja zei zei » 18.5.2008 16:35

Kyllä noista kuvista ihan tarpeeks selvää saa..
Hyvältä näyttää, vielä kun teet jotaan tolle maskille ja vilkuille/sumareille niin se on hänessä!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.5.2008 16:37

Maski vaihtoon ja kilpi oikealle paikalle. Ja leveämmät ja/tai pienemmällä ET:llä vanteet. =)

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 18.5.2008 21:29

Parempia kuvia sitte ~joskus.

Kilven oikeasta paikasta.. Niin, missä sen tuossa jenkkipuskimessa pitäisi olla? En ole sitä tuohon laittanut ja sille ei tunnu olevan tuossa puskimessa kyllä mitään paikkaa.. :)

Sebastian kirjoitti:Maski vaihtoon

En tiedä luovunko tuosta maskista.. tuo on VR6 GTI orkkismaski, ainakin samalla maskilla varustettuja VR6 GTI kippoja on tullut netin syövereistä vastaan, joten näin olettaisin. Himoitsin yhdessä vaiheessa ihan orkkis euromaskia, sovitin yhtä sellaista niin se näytti aivan helvetin typerältä kun tuo jenkkipuskuri on niin paljon pidempi. Se maski jäi niin taakse puskimesta että oli enemmänkin kuin ruma..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.5.2008 22:17

tuo on VR6 GTI orkkismaski, ainakin samalla maskilla varustettuja VR6 GTI kippoja on tullut netin syövereistä vastaan, joten näin olettaisin.


Oletat väärin. Tässä alkuperäiskuntoinen USA-mallin VR6 GTI. Ja tässä toinen.
Eli kyllähän tuo sun maski joku tarvike on. Ei sillä, ihan hyvältähän sekin näyttää.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 18.5.2008 22:33

Ok, kiitos oikeasta infosta, eli kai se joku tarvike sitten on..

Jos tuo alkaa tympimään niin pitää keksiä jotain tilalle, noikin orkkismaskit näyttävät pirun tyhmiltä kun puskuri tulee noin ulos..

No, mutta eipä tuolla kiirettä, ei murhe nro 1 tällä hetkellä kun se omaa silmää edes jotenkin miellyttää.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.5.2008 22:36

Jep, noi jenkkimallin puskurit on aika mattolaiturit. :)

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 8.6.2008 20:58

Joo eipä tämä ole taas edistynyt mihinkään.. Muiden autot, oma duuni, kesä ja takaisku kattoluukun kanssa vieny kaiken ajan.

No kattoluukku toimii taas parin päivän ihmettelyn jälkeen ja nyt jopa toimii oikein. Toimi ennen ihan päin helvettiä, remontin aloitushetkellä ei ollenkaan ja meinas tuon remontin aikana usko loppua.. Noh, nyt sitte tunnen ainakin G3 kattoluukun sielunelämän kuin omat taskut ;)

Tulipa vaihdettua puskurivalotkin. Kuvassa auto kunnon paskakerroksen alla ja ilman kattoverhoilua kun tuli nuo kiinnitettyä kattoluukun osia odotellessa.. Eipä sujunu sekään sitte bolt-on. On tuo jenkkikeula kyllä niin eri maailmasta mitä euromallin. No "pienen" sovittelun jälkeen sain nekin jotenkin sopimaan.

Tuli vloppuna pyörähdettyä taas Nummelan suunnalla ja kaveri halus olla tekotaiteellinen.

Palataan taas meininkeihin kun jotain alkaa tapahtuakkin.. Tuntuu ettei mikään taas oikein onnistu mut tästä on suunta vaan ylöspäin ja niin se on aina näiden kanssa :)

kiskola
-
Viestit: 39
Liittynyt: 18.2.2008 15:57

ViestiKirjoittaja kiskola » 9.6.2008 16:16

Hyvännäkönen golfi! Itelle kans kun laitoin ventoon jenkkipuskurit ni ei vilkut sopinu millään.. ja sama oli ne palat mitkä tulee niihin aukkoihin..

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 4.8.2008 8:38

Päivitetään tämänhetkistä tilaa. Takaiskuja riittää. Eiköhän näissä aina.

Katsastuksessa käytiin +kuukaus takaperin. Kuskinpuolen koiranluu väljä ja jousi poikki. Varmaankin syy etupään pomputtamiseen ja vetelyyn..

Slamitilta tilasin weitecin 50/30 jousisatsin (ei tarvitse kritisoida noiden jousien huonoutta, kunhan saisi tämän ajoon joskus). Tuo noiden tilaaminen olikin pieni tarina itsessään, mutta kyllä ne jouset kotiin saapu +kuukauden jälkeen :) Kiitos kuitenkin slamitilta erittäin hyvästä yhteydenpidosta ja asian hoitamisesta vaikka vähän kestikin. Tilataan tavaraa jatkossakin, ei tuollaista palvelua muualta saa...

Etuiskareiksi hain Boget mallia motonet. Eihän nuo tietenkään sovi noiden jousien kanssa, ei riitä kierteet noin lyhyille jousille. Tänään pitäisi viedä kolpero vihdoin nosturille ja katsoa tarkemmin mitä se on syönyt. Vanhat iskarit varmaankin kävisi noiden jousien kanssa, mutta mielellään vaihtaisin ne uusiin samaan konkurssiin.

Nyt on siis lyhennetyillä ulosjoustolla varustettujen etuiskarien metsästys käynnissä. Special Cars Turusta kyselin konin etuiskareita, ei löytynyt, bilsteinit löytyi, hinta oli mukavat 480e pari. Ei kiitos.

Vähän alkaa sapettamaan oma idiotismi ettei tullut tilattua ihan alustasarjaa samalla. Tyhmyydestä ja piheydestä sakotetaan. Ei jaksaisi pistää hirveästi paalua mokomaan vanhaan ruoskaan kiinni, mutta toisin taitaa kohta käydä.

Ei viitsisi enää tilata mistään noita, jousissa meni jo tarpeeksi kauan ja tarvisin tuon taas välttämättä takaisin ajoon. Vien kohta nuo pamput johonkin metallipajalle ja saa luvan sorvata lisää kierrettä niihin, johan alkais passaamaan! Tai sitte paalaan koko kolffin... :) Luulen että tässä käy loppupeleissä niin että ne vanhat iskarit jätetään sinne.

Hyviä ideoita toki otetaan aina vastaan..

edit: Isketään muutama kuva välillä sekaan ettei käy liian tylsäksi manaamiseksi..
1 2 3 4 5 6

Sitä tuli myös jossain vaiheessa vähän kiillotettua.. Kasa kuvia lopputuloksesta.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.8.2008 9:16

Eiks koko alustasarjaa iskareineen-jousineen saanut weiteciltä esim. huokeasti?

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 4.8.2008 9:22

Olisi saanut ja olin erittäin tyhmä kun en alunperin sellaista tilannut, koska minun ei pitänyt vaihtaa niitä etuiskareita ollenkaan. Tässä käy kohta niin että en kyllä vaihdakkaan.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.8.2008 9:23

Kamat kiertoon ja weiteccii tilaukseen..:)

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 4.8.2008 20:53

Hohhoijaa.. mikä päivä..

Lähtökohta.

Menin pajalle, ja totesin Boget edelleen hyödyttömiksi. Eiku autoa purkamaan ja tolppa irti. Tuossa tuo katkennut jousi.

Sovittelin uutta jousta vanhaan iskariin, liian lyhyet lautasen kierteet siinäkin, tietysti. Rälläkkä käteen ja varteen tarkalleen ottaen 25mm matkalta ohennusta, että sain jousilautasta alaspäin. Holkki yläpäähän väliin ja paketti kasaan. Koiranluu vaihdettiin siinä ohessa.

Erittäin paskalaatuinen kuva iltahämärässä, mutta näkee vähän mihin kohtaa tuo etupuskin nyt laskeutuu. Pitää suoraan sanoa et silmämääräisesti ei madaltunut yhtään, ehkä sentin-kaksi. Autolla pystyy kuitenkin nyt ajamaan taas ja hyvältä tuntui pienen testilenkin jälkeen! Huomenna leimalle...

Valitan kuvien huonoa laatua, kamera jäi kotiin pajalle mennessä.

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 4.9.2008 21:52

Ihan tyylikäs jenkkivehje sullaki. Herkkuja joka lähtöön :) Mites noitten sivuvilkkujen puutuminen. Onko katsastusmiehellä sanottavaa tai onko jotain muutoskatsastusta tai rekisteriotteessa mainintaa? Kiinnostais itteäkin kun ei sivuvilkut oikeen istu silmään, eikä ne siihen kuulu.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 5.9.2008 6:25

Tämä kippo on tuotu muuttoautona Suomeen vuonna 96. Rekisteriotteessa on maininnat jenkkivaloista, sivuvilkkujen puuttumisesta ja äärivaloista. Sivuvilkkujen puuttuminen ja jenkkivalot ei käy Suomessa, ellei niistä ole lupaa. Jos vain tuot auton jenkkilästä Suomeen, pitää tehdä valomuutoksia.. Suuri ero tuonti- ja muuttoautolla.. :)

Edit: Luin tuolta toisesta threadista vastauksesi kysymykseeni, eli autosi on muuttoauto.. Täytyy sanoa että olen vähän neuvoton vastaamaan tuohon sivuvilkkukysymykseen, koska minulla on erikseen otteessa maininta asiasta.

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 5.9.2008 22:08

OT sivuvilkuista: Mersuforumilta löytyy juttua sivuvilkuista ja niiden laitoista (jos ei mannelavetit kiinnosta, niin kannattaa selata ensimmäisen sivun loppupuolelle ja siitä eteenpäin). Muuttoautostatus ei välttämättä merkitse mitään, kyllä niitä muuttoautoihinkin on vaadittu ainakin 1990-luvulla.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 21.11.2008 22:02

Joopa joo. Ei tämä näköjään tunnu edistyvän mihinkään.. ollut satunnaisessa ajossa (kerran-kaks viikossa käyn vähän päristelemässä). Viime sunnuntaina sain talvirenkaatkin vihdoin alle.. Oli melkoinen operaatio sekin, harvoin sitä menee 5h renkaidenvaihdossa.

Ekaksi kone alkoi käymään viidellä pytyllä. Sen kun sai kuntoon niin aattelin et vois noi abs:t vihdoin laittaa kuntoon kun valo syttyi pari viikkoa takaperin. No olin tietysti unohtanut nuo johtokelkat kiinnittää (missä abs johdot kulkee) kun iskaritolpat oli tuossa kesällä irti, joten olivat hakanneet molemmat etupään anturiliittimen irti. Täynnä paskaa tietysti niin piti ne puhdistaa ja avot, valo sammui ja toimii taas. Hajamielisyys on ikävää..

Kun vihdoin sain talvikiekot alle, niin piti hakea sisältä jotain ja laitoin auton kakesta lukkoon. Menin sisälle ja tulin takaisin niin en ajatellut koko asiaa että sen laitoin lukkoon ja avasin takakontin auki. Tässä kohtaa pääkoppa oli täynnä kysymysmerkkejä. Auto on edelleen keskuslukittuna ja minulla on takakontti auki. En tiedä kuinka kauan tuo takaluukun moottori on ollut toimimatta, ei ole tullut edes mieleen. Lukkopesä on tuossa jenkkiläisessä eri paikassa kuin eurossa ja täysin erilainen muutenkin. klik. Tietenkin se on vetänyt paskaa ittensä täyteen kun sitä ei ole koskaan varmaan käytetty ja avain ei edes uponnut sinne että olisi saanut sen manuaalisesti lukkoon. No pientä CRC+rust remover hoitoa niin avaimen sain uppoamaan sinne mutta ei se käänny vieläkään mihinkään. Tiedä oikein mitä sille tekisi..

Tuon jenkkimallin takakontin lukkosysteemi eroaa sijainnin vuoksi muutenkin euromallista aika paljon, toivottavasti moottorit menevät päittäin jos se on rikki. Pitänee mitata joku kaunis päivä tuleeko sinne jännitettä ollenkaan, jos on johdot vaan poikki jostain. Epäilen näin myöskin siksi kun välillä se menee lukkoon ovien mukana ja välillä ei. Palataan asiaan myöhemmin kun on inspiraatiota alkaa korjaamaan sitä.

Kuva

Täysikokoinen kuva Talvitassut alla ja pihalla lämpiämässä. Vanteet on siis alkuperäiset tehtaalta tulleet 15" speedlinet, vw merkinnät kehällä. Rengastus on 195/55 uudenkarheet contivikingit. Kuvassa se on pihalla "kuopassa" niin näyttää tyhmästi keulivan. Otetaan parempi kuva joskus.

Jatketaan harjoituksia.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 10.12.2008 18:46

Kone on käynyt koko omistukseni ajan epätasaisesti ja tosiaan tuosta viime viestistä aina kostealla ilmalla kone on käynyt viidellä pytyllä, heitti yhden pytyn kipinän ohitse.

Soitto LMS:lle. Kennethille kerroin että kyseessä 94 VR6 suorasytkällä, ei vanhalla jakajallisella digifantilla ja Mietoisissa olisi ollut kuulemma 120e paketti joka sisältää sytkäpiuhat. Tämän jälkeen kerroin rekisterinumeron pyydettyä ja löytyi vanhan omistajan tiedot, myös valmistenumero. Tarkisti vielä valmistenumerolla ja kappas, sen paketin sai unohtaa. Ei sovi tuohon GTI jenkkiräpellykseen nuo euromallin AAA piuhat. Onneksi ruotsista löytyi piuhat, tosin yksitellen ja hinta oli ~30e kpl. No ei muuta kuin tilaukseen.

Kaapelit saapuivat heti seuraavana päivänä ja yllätyksenä ne olikin punaiset.. Noh ei se mitään, huvitti vaan vähäsen.. ehkä tuo on nyt sitte vähän enemmän RACE ja saan riispektiä amiksilta tai jotain... :) Samalla ostin uudet tulpat. Kiitoksia hyvästä palvelusta LMS!

No nyt samana päivänä vaihdoin kyseiset piuhat ja tulpat. Haluan tappaa kyseisen henkilön joka on nuo vanhat tulpat tuonne iskenyt. Ruutikuivat ja kiristetty niin helvetin kireelle! Hieman jännitti että tuleeko sieltä jengat mukana mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.

Nyt kone käy erittäin tasaisesti, tyhjäkäynti ei heijaa missään välissä ja pätkimisestä ei ole tietoakaan. Taas ollaan vähän onnellisempia hetken.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 12.12.2008 8:49

Tarvisin Coil Packia tuon vanhan tilalle. Jos löytyy ehjä AAA VR6 coil packi ylimääräisenä niin rohkeasti tarjoamaan. Linkki ilmoitukseen.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.12.2008 19:06

Minkälaiset asennukset nuo etuvilkkujen parkkivalot oikein ovat? Kiinnostaisi ehkä värkätä itsellekkin sellaiset. Lie kuitenkin saa jo valmiita vilkku-umpiota missä parkinpaikat? Kuvia jos olisi...

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 12.12.2008 19:53

Erillaiset polttimon kannat joihin sopii 21/5w polttimo...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 12.12.2008 21:52

Haluan tappaa kyseisen henkilön joka on nuo vanhat tulpat tuonne iskenyt. Ruutikuivat ja kiristetty niin helvetin kireelle!


Harmittavan usein käy niin että kun vetäsee jotain spreiliukkaria kynttäleihin ja vaikka momentillakin laittais ni 50tkm tekee sen että "palaa" ihan vitun lujaa kiinni..

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.12.2008 2:06

Ainakin 10v sitten kun toi muuttoautoa suomeen, piti jenkeistä tuotaessa hakea poikkeuslupaa esim. valoille jos ei halunnut vaihtaa kaikkia DOT hyväksyttyjä osia E-hyväksyttihin. Ko. poikkeusluvan käsittelyhinta oli sama olipa kyseessä sitten kuinka monta kohtaa tahansa. Ilmeisesti siis aika lailla hakijasta kiinni mitä autossa on / ei ole poikkeuksellisesti hyväksytty ja inssin työmotivaatio ja käden jälki näkyy sitten tapauskohtaisesti tarkemmin otteessa tai ei.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 13.12.2008 3:21

Sami- kirjoitti:Minkälaiset asennukset nuo etuvilkkujen parkkivalot oikein ovat? Kiinnostaisi ehkä värkätä itsellekkin sellaiset. Lie kuitenkin saa jo valmiita vilkku-umpiota missä parkinpaikat? Kuvia jos olisi...


Kuten Juice mainitsi, kaksi kantaiset polttimot, 21/5w. Liitin on kolmenapainen. Yksi miinus ja kaksi plussaa parkeille+vilkulle. Parkkien + sekä miinus lähtee myös etukulmissa oleville äärivaloille.

Ike kirjoitti:Ilmeisesti siis aika lailla hakijasta kiinni mitä autossa on / ei ole poikkeuksellisesti hyväksytty ja inssin työmotivaatio ja käden jälki näkyy sitten tapauskohtaisesti tarkemmin otteessa tai ei.


Itse en tiedä tästä kyseisestä operaatiosta silloin vuonna 96, kaikkien valojen hyväksyntä kuitenkin löytyy rekisteriotteesta. Silloisista tulli- ja katsastuspäätöksistä löytyy alkuperäiset laput, joihin nämä poikkeusluvat on haettu.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.12.2008 3:19

Jahas, kiitokset Juicelle ja Shakalille asennuksen selkeyttämisestä. Helppohan nuo on värkätä.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 16.12.2008 7:37

Sytkäihmettely jatkuu..

Tuon sivun ja muutaman tämän forumin postauksen innoittamana otin tuon kyseisen coil packin tosiaan irti. Halkihan se oli, monestakin paikasta. Ei mitään pieniä murtumia.. Epoksilla paikkasin kaikki murtumat ja halkeamat. Toivottavasti loppui märällä ilmalla pätkiminen siihen. Se nähdään viimeistään torstain tienoilla kun luvattu taas vesisateita tälle seudulle. Jos ei tule sillä kuntoon niin ostan toisen boksin.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 19.1.2009 21:26

Joo sytkä tuli kuntoon, ainakaan ei ole oireillut enää kuukauteen. Taisi paikkaus toimia.

Kaveri huomasi minun perässä ajaessa ettei takaspoilerin jarruvalo toimi.

Otin eilen tuon valon irti (2 ruuvia systeemin irroittamiseen, 3 ruuvia jarruvalon halkaisuun) ja kappas, pari polttimoa puuttuu.. Sitten ne ei oikein istunutkaan paikoilleen ja hämärässä ei oikein nähnyt miksi ei. No valo sisälle ja syynä oli tämä ja tämä, eli kaksi ruhjottua kantaa.

Uuden takajarruvalon hinnan selvitettyäni päätin tehdä tein-itse-ja-säästin -tyyppisen ratkaisun. Triopakista hain 8kpl punaisia kirkkaita ledejä ja pari sopivaa etuvastusta. Ledit laitoin kahteen neljän ledin sarjaan rinnakkain. Puolet ja puolet.

Lähtökohta, eli valo halkaistuna pöydällä, ilman polttimoita.

1. Kontaktipintojen ja +/- siltojen poisto, sekä vanhojen johtojen irtijuottaminen.
Klik ja Klik.

Lähtevät tonkien ja pienen ruuvarin kanssa, pientä väkivaltaa käyttäen.

2. Ledien liimaus vanhojen polttimoiden reikiin pikaliimalla.
Ledit liimattuna

3. Tämän jälkeen ledien juottaminen toisiinsa. Itse käytin vain niiden jalkoja. Keskellä valaisinta oli + liitoskohta ja reunoissa -. Tietysti myös etuvastukset ensimmäisien ledien päihin ja liitoskohdasta plussakaapelin veto systeemistä ulos. Tästä ei valitettavasti ole kuvaa (unohtui tietysti ottaa..)

4. Miinuskaapelin vedin kuvan mukaisesti systeemin päästä päähän, alkuperäisten ulosmenoreikien kohdalla T-haara. Tämän jälkeen juottaminen molempiin miinuspäihin led sarjassa.
Kaapelin kulkureitti
T-haara/yhdyskohta
Kaapelin ulostuminen

Viimeisessä kuvassa pitäisi myös olla pluskaapeli vedettynä ulos.. Noh, sen siitä saa kun ei muista kuvata.

5. Härveli kasaan. Pientä sovittelua vaatinee, sitä tilaa kun ei ole edes nimeksi. Loppujen lopuksi sain kuitenkin paketin hienosti kasaan ja ulkopuolisesti "patukkaa" katseltuna ei se eroa alkuperäisestä paitsi johdoistaan :)

Kasassa
Testi
Testi2
Testi3

6. Asennus takaisin paikoilleen.

Valmis
Valmis2

Kuva
Kuva

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 4.3.2009 1:51

Onko toi lisäjarruvalo ihan vakiona noissa US golffeissa ? Vai onko joku tarvike? en oo ite koskaan tollasta ainakaan nähny golffissa..

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 4.3.2009 9:49

Jenkeissä tuo 3. jarruvalo on ollut pakollinen jo 80-luvulta asti...
Viimeksi muokannut Juice, 4.3.2009 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.3.2009 10:15

3. lisäjarruvalo

Ettei olis ensimmäinen? =D
Noista lisäjarruvaloista tulee aina väistämättä mieleen -90-luvun alun tarra ym. kiinnitteiset uskomattoman hienot valot. Ei hyvä.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 4.3.2009 10:39

...kele ;)

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 4.3.2009 13:17

vois ebay:sta bongata jos löytäis kans tollasen :D mun mielest ihan asiallinen :D

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 4.3.2009 14:08

Tuollaista vastaavaa spoileria lisäjarruvalolla on löytynyt ainakin Hellan valmistamana.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 4.3.2009 18:15

tutkin jtn ulkomaalaisia foorumeita ja alkuperäinen spoileri on mun käsityksen mukaan kans Hella:n valmistama..

Osaako joku muuten sanoa millä toi ns. lippa on kiinni ? :D jollain liimalla ?:DD

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.3.2009 18:34

Alkuperäinen takalippa on ruuvattu takalasin läpi.
Jos ei ole reikiä niin eikun poraamaan =D

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 4.3.2009 19:38

Spoileri on ruuvattu kiinni kuten Klonksvaagen sanoi.

Spoileri jarruvaloineen on tosiaan ihan orig. jenkkivaruste, Hellan tekeleitä logoista päätellen.

Auto on nyt ollut vaan ajossa ja ajossa, hyvin on toistaiseksi toiminut. Mitä nyt kuskin kämmäyksestä sattui näin tuossa yksi kaunis talvi-ilta. Vinssillä takaisin tielle kun ei nelivetomaasturin kanssa ylös jaksanut tulla, sen verran hyvin makasi pohjastaan.

Tulevasta keväästä sen verran, että muiden projektien ja työkiireiden lisäksi olen ehtinyt tähän vähän sijoittamaan. Osat vain odottavat asennusta..

Tallista löytyy tähän sellaisia hassuja laatikoita, joissa lukee Eibachia, sparcoa, sun muuta turhaa. Mitään korisarjoja ja muita ulkoisia turhuuksia ei kannata odotella.

Uudet kesävanteetkin sain hommattua eräältä forumilaiselta, vanhat menivät erään forumilaisen V5 mk4 golffiin. DBV Cup 9x16 ovat tämän tulevat kesävanteet (vastaavat löytyivät erään forumin toisesta "VeeRasta" joskus muinnoin).

Kerron kuvien kera lisää kun jotain alkaa tapahtumaan, toistaiseksi vielä reissuhommat estävät tämän auton rakentamisen..

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 5.3.2009 0:06

jeps..itellä on tuo lippa ilman valoa.. täytyy alkaa metsästään tollasta valollista :D
hieman viel offtopiccia mut onko siel vielä joku liima varmistuksena kun lippaa irrottaa.. ruuvien lisäksi..?

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 14.3.2009 12:42

Kuva
Kuva

Pientä sneak peekkia. Kevättä odotellessa.

a.link
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.9.2004 16:31

ViestiKirjoittaja a.link » 14.3.2009 13:43

Mikä on renkaiden profiili ja leveys?

Nykänen: On siellä jonkinsortin liima/tiivistemassa mutta ei se irroittamista hidasta. Hankalampi on pestä se p*ska pois.

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 14.3.2009 13:46

215/55-16

Jep, hui. Sovitetaan korkeus niiden mukaan, sitten kun kyllästyttää auton traktorimaisuus niin laitetaan toiset kumit alle ja ei itketä asiaa sen enempää.

Katsotaan sitä asiaa kun se on ajankohtaista.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.3.2009 15:27

Varo ettet tuu merisairaaks noilla kumeilla ajaessa... ;D

Btw, eihän noi mahdu ees _madalluksen_ kanssa pyörimään! :P

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 14.3.2009 15:57

Noh noh. Se nähdään :)

Shakal
-
Viestit: 134
Liittynyt: 29.6.2006 13:47

ViestiKirjoittaja Shakal » 27.5.2009 14:54

Tämän tarina minun osaltani on tullut nyt päätökseen.

Auto vaihtaa omistajaa (tosin hyvin lähelle..), mutta hän ei luultavasti autosta tänne mitään kirjoita.

Lukkoon.

Masto3
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.6.2009 22:15

ViestiKirjoittaja Masto3 » 20.5.2010 9:47

Jep saatiin auto pidettyä suvussa ja tästä veerasta tuli sitten mulle kesä/harraste auto. Viime kesänä sillä ajelin lähes ongelmitta, mitä nyt sadekelillä hiukan sytytys pätki kylmänä -> coil box. Sen korjailin epoxilla talven aikana.

Talven auto oli sitten pukeilla mutta kylmä pakkastalvi piti kunnostukset kirjaimellisesti jäissä kun ei ole toistaiseksi lämmintä tallia. Toukokuussa on sitten alkanut tapahtua. Marteliukselta tilasin J-putkisarjan, uudet vaimentimet ja putket kokoa 2,5". 2,5" Catcon 200 cell metallikenno katti tuli Hariselta. Pakolaipan leikkasin plasmalla ja viimeistelin koneviilalla pylväsporakoneessa. Etuputki odottelee vielä viimeistelyä ja keraamista
pinnoitetta. Pakokaasun kierrätyksen meinaan tulpata turhana.
putki1
putki2
putki3
putki4
putki5

Tuli mieleen että vasta putken kasauksen jälkeen että pitäiskö kaikki etuputket olla sentilleen yhtä pitkiä vai onko se pelkkää hifistelyä.. j-putkia jäi niin paljon jäljelle että jos innostun niin teen ensi talvena vielä uuden etuputken. Nyt kun oppi niksit tekemiseen kantapään kautta niin seuraavan tekeminen on heinän tekoa.

Jarrut tuli huollettua ja osat oli Teemulla puhallettavana ja ne sai 3x punaista Hammeriteä päälleen. Samoin JOM alusta tuli samalla. Hiukan jäi harmittamaan että olisi voinut kalliimman alustankin ostaa saman tien, köyhän ei halpaa kannattais ostaa mutta tulipa nuukailtua. Vanteet ja renkaat on tilattu briteistä, saapuu ehkä ens viikolla. Niitä odotellessa pitäis saada koko pakoputki kasaan ja asennettua, laittaa Kenwoodin soitin jonka ostin tuning messuilta ja siirtää siirtää musavehkeet käyttö/talviautosta (A3). Takaluukun ruostevauriot pitäis kans jossakin vaiheessa ottaa hoitoon.
jarru1
jarru2
jarru3

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.5.2010 14:29

VwVorteksilla oli joku tee-se-itse mies tehny peltisarjat, tehonlisäys 10hp. Kattele jos löydät sen topicin. Sisälti aika paljon hyviä kuvia rakenteesta, kollektoreista yms.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 20.5.2010 17:22

Hyvän näköseltä näyttää! Mites pysyykö hammerite kuinka kiinni rummuissa? Onko kokemuksia?

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 23.5.2010 14:33

Hyi toi maski on oksettava


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa