VNT-ahtimen ohjaus
Valvoja: ffp jäsenet
VNT-ahtimen ohjaus
Millä tavalla toteutetaan VNT ahtimen ohjaus 1Z-koneessa, josta kaikki elektroniikka on riisuttu pois. Entä onko ylipäätään mahdollista saada tuollaisesta mekaanisella pumpulla varustetusta koneesta asiallisia teholukemia ulos perinteisin ahdin-nestepää-cooleri-suuttimet virityksellä, vai onko kyseisen koneen saaminen säätöihin ylivaikea tehtävä?
1Z:ssahan on vakiona hukkaportillinen ahdin ja hyvin usein käytetään myös virittelyssä sellaisia, mutta onhan tuohon mahdollista tietenkin saada vnt:lle ohjaus, tähän tarvitset ainakin N75 venttiilin, alipainesäiliön, eri ECUn tai ainakin uuden ohjelman ja jotain muuta pientä, kuten ahtimesta riippuen öljy- ja ahtoletkut+pakoputken lähdön ja ehkä imuletkun.
Tarkoittaako tämä sitä, että mekaanisesti on mahdotonta saada vnt-ahdinta toimimaan? Moottori on nimittäin aikanaan erään vanhemman herrasmiehen tekele, 1Z joka on sovitettu iäkkäämmän VAG-laitteen keulalle. Tämä herrasmies ei muutossa tehdessään viitsinyt sähkötöihin panostaa, joten kone toimii ilman elektroniikkaa, ns. M-TDI:
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=3464
Nyt kun ajatuksena on saada koneesta aavistuksen verran enemmän voimaa, Garretin GT2052vnt-ahdin on tullut jo hankittua. Täytyykö tässä tehdä päinvastainen toimenpide ahtimen ohjauksen vuoksi, eli varustaa kone taas elektroniikalla?
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=3464
Nyt kun ajatuksena on saada koneesta aavistuksen verran enemmän voimaa, Garretin GT2052vnt-ahdin on tullut jo hankittua. Täytyykö tässä tehdä päinvastainen toimenpide ahtimen ohjauksen vuoksi, eli varustaa kone taas elektroniikalla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa