Kaasuläpän/tyhjäkäynti moottorin puhdistus...vm 98 agz

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

Kaasuläpän/tyhjäkäynti moottorin puhdistus...vm 98 agz

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 15.5.2008 10:53

Jep "mitenkä" kannattaa tehdä kysinen operaatio.. Eli kuin paljon sitä "kannattaa" aukoo vielä siten että siinä on jotain mahdollisuuksia saada nippuunkin? Esim se muovinen moottorin kansi kannattaako aukoo eli lentääkö sieltä miljuuna pikku kilkettä syliin ja maahan ja ties minne......Mitä aineita kannattaa käyttää puhdistuksessa jnejne jne..

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.5.2008 12:01

Ei sitä moottorin koppaa kannata mennä aukomaan. Mekaanisen kaasuläpän voi puhdistaa vaikka paikoillaan, ottaa vaan ilmanputsarilta tulevan putken irti ja putsaa sitä kautta. Vääntää läppää auki toisella kädellä. Jarrukliineriä on tullut käytettyä.

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

antureita vaihdettu jne...agz 110 kw

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 15.5.2008 21:26

Pistetäänpä listaa.

1.Lambda
2.Maf
3.veden lämpötila-anturi (se sininen neliskanttisella kannalla oleva joka lähellä termaria)
4.imuilman lämpötila-anturi (
5.tulpanjohdot
6.puola/t
7.esiaste ennen puolaa

Kaasuläpän kalibrointi tehty

Siitä huolimatta auto ei tahdo lähteä käyntiiin kun auto ajettu lämpöiseksi ja annettu seistä noin 10-15 min. siis kun ulkolämpötila noin 8 astetta.
imuilman lämpötila täyskaasulla noin 120-140 km/h vauhtia niin noin 17 astetta
Maf arvo oli luokkaa 110 (yksikköä en muista) kierrokset lähellä rajoittajaa eli noin 6000rpm
Kun auto kuitenkin pelaa muuten "normaalisti" eli tyhjäkäynti ei heilu eikä hötkyile kun sillä on ajanut ja jättää auton käymään ongelma on siis sen jälkeisessä startissa jos auto seissyt kauemmin kuin sen noin 5-15 min ja jos kauemmin niin auto lähtee normisti käyntiin ja jää myös käyntiin Eli kaasupolkimeen ei tarvitse edes hipaista heti startin jälkeen. Seuraavaksi tarvinnee siis vaan puhdistaa tuo kaasuläppä ja katsoa mitä se tekee....Alkaa oleen pääkoppa tyhjä että mitäs sitten koittaa seuraavaksi tai edes mistä hakea vikaa....(vai onko vain ominaisuus??? eipä aiemmin ole tuollain renkannut)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 16.5.2008 7:17

Menee ihan mutuksi, mutta itsellä on sellainen muistikuva että jossain olisi myös jäähdyttimessä oleva flektin lämpötila-anturi vaikuttanut käynnistymisiin. Kannattaa ainakin tarkastaa onko se tuossa moottorissa millään tavalla yhteydessä mihinkään muuhun kuin itse flektiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa