Corrado G60 käy epätasaisesti
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 2.2.2006 1:47
Corrado G60 käy epätasaisesti
Kierrokset "seilaa" tyhjäkäynnillä 1000 - 1500rpm välillä. Katti, lambda ja suurin osa antureista uusittu.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=41866
ISV voi olla yksi syy. Löytyy venakopan päältä. Puhdistus voi auttaa. Maksaa tiskillä vajaa 400€... :S
ISV voi olla yksi syy. Löytyy venakopan päältä. Puhdistus voi auttaa. Maksaa tiskillä vajaa 400€... :S
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 2.2.2006 1:47
Juu, ihan normaalia, että G60 ei käy tasaisesti. Omani kanssa taistelin 2 vuotta, uusin melkein kaiken, mikä uusittavissa on ja siltikään ei tasaantunut käynti.
Lopulta poistin koko ISV:n niin vähän helpotti. Kylmänä ei tosiaan jaksa sitten kunnolla pysyä käynnissä, jos ISV:n poistaa.
Toinen, mitä kannattaa kokeilla on se ahtoputkessa oleva lämpötila-anturi/CO-potentiometri. Siitä piuha irti ja kokeilemaan, paraneeko toiminta.
Kolmantena suosittelisin kokeilemaan sitä sinistä lämpöanturia.
Nuo kaksi viimeistä vähän paransi ainakin omanni käyntiä. Tuota CO-potikkaa en omaan jaksanut vaihtaa, joten jätin piuhan irti. Ei tietenkään mitenkään suositeltavaa, mutta kone kyllä käy ja kukkuu noilla ECU:n oletusarvoillakin yllättävän hyvin.
Lopulta poistin koko ISV:n niin vähän helpotti. Kylmänä ei tosiaan jaksa sitten kunnolla pysyä käynnissä, jos ISV:n poistaa.
Toinen, mitä kannattaa kokeilla on se ahtoputkessa oleva lämpötila-anturi/CO-potentiometri. Siitä piuha irti ja kokeilemaan, paraneeko toiminta.
Kolmantena suosittelisin kokeilemaan sitä sinistä lämpöanturia.
Nuo kaksi viimeistä vähän paransi ainakin omanni käyntiä. Tuota CO-potikkaa en omaan jaksanut vaihtaa, joten jätin piuhan irti. Ei tietenkään mitenkään suositeltavaa, mutta kone kyllä käy ja kukkuu noilla ECU:n oletusarvoillakin yllättävän hyvin.
Mullakin välillä jää seilaamaan tuonne 1500-2000 välille. Vaihde päällä kytkimellä kun pakottaa kierrokset alle 1000 niin sitten ne myös sinne jää. Välillä taas tuo ei oireile mitenkään vaan käy tyhjäkäyntiä ihan nätisti. Tuon ISV:n käskin putsata viimeksi kun tuo auto eräällä nyrkkipajalla kävi mutta ei se ainakaan mitään vaikuttanut. Tosin musta pikkasen tuntuu että ei ne sitä välttämättä putsanneet kun muutenkin tekivät hommia vähän päin vit**a.
Toi ISV:n poisto tosiaan pudottaa tyhjäkäynnin alas, tosin pudottaa kyllä sitten melko alas. Ei vaan viitsis hirveesti alkaa karsimaan noita osia pois tuolta konehuoneesta. EI kai niitä sinne ihan turhaan ole laitettu :D
Toi ISV:n poisto tosiaan pudottaa tyhjäkäynnin alas, tosin pudottaa kyllä sitten melko alas. Ei vaan viitsis hirveesti alkaa karsimaan noita osia pois tuolta konehuoneesta. EI kai niitä sinne ihan turhaan ole laitettu :D
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 2.2.2006 1:47
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa