Tere.
Kävi tuossa syöttöpumpun ylempien kansien tiivisteiden vaihdon yhteydessä niin huono tuuri, että onnistuin vääntämään "säätökannen" akselin päässä olevan nipan hieman vinoon. Tämä tapahtui siten että pumpun akselilla oleva kiekko pääsi lipsahtamaan asennusvaiheessa huonoon asentoon ja nippa ei mennyt sille luotuun rööriin. Kokeilin sitten ilmata ja ties mitä, mutta suuttimille ei saanut tulemaan polttoainetta, muutaman tunnin värkkäyksen jälkeen tuli mieleen että voisi tarkistaa onko "nippa" varmasti siellä kolossa ja eihän se ollut - oli kele vääntynyt jonkinverran siinä startatessa, kun alkuun se näytti olevan aivan suora. No "vahingosta viisastuneena" koppa paikalleen vinolla nipalla ja kumma kyllä se sinne meni ja käyntiin lähti. Kävi sitten melko paksulla ja mustaa tuli oikein tuutin täydeltä -ja tehoakin; automaatti meni muutaman kerran johonkin vikatilaan jne, mutta auto toimi savutusta lukuunottamatta hyvin. No ajattelin siinä sitten vielä kerran kokeilla säätää syöttöä hiukan pienemmälle, että kehtaa vielä ajaakin, no siitä ei sitten meinannut tulla paskaakaan ja luovutin sen siltä erää. Illalla taas piti ajaa ja toimi taas ihan hyvin, lukuunottamatta sitä että syöttö oli ilmeisesti mennyt vieläkin isommalle, koska tyhjäkäynti heijasi vähän kun kaasun löysäsi. Siinä sitten ajellessa auto hyytyi pikkuhiljaa, tai siis siten, että vaati melkein kaasun lattiaan että pysyy käynnissä. No en viitsinyt rääkätä turhaan kun lähellä sattui olemaan sopiva parkkipaikka johon voisi auton viedä odottamaan hinausta. Tuli vielä kokeiltua autoa käyntiin, ja kaasupohjassa se vähän yrittikin ja savua tuli putkesta, ei kuitenkaan lähtenyt. Sen jälkeen on tarkistettu se "nipan" kunto ja se on silmämääräisesti samassa kunnossa kuin aiemminkin, sekä akusta käytetty kaapeli irti, kantta kokeiltu syötönmuuttamismielessä liikuttaa sitä kolmiopultilla siinetöityä kantta ja todettu että suuttimille tuli polttoainetta, silti ei vaan käynnisty, joten osaakohan kukaan sanoa mistä tuossa voisi vikaa lähtä etsimään tai hyviä arvauksia mahdollisesta vikapaikasta?
Auto on vm93 Audi 100 2.5tdi AAT koneella ja automaattivaihteistolla.
Ei käynnisty (aat)
Valvoja: ffp jäsenet
Se että ei kehitä tarpeeksi painetta suuttimille, kannattaa hakea uudet hilut pumppuun nyt ennen viikonloppua melkeinpä varulta.
Tuskin maksaa kovin paljoa tuo tappi, mutta katsoppa että näetkö tuosta holysmoken sivuilta vielä sen tapin/nipan?
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/syoettoepumpun-perusteet.php
Tuskin maksaa kovin paljoa tuo tappi, mutta katsoppa että näetkö tuosta holysmoken sivuilta vielä sen tapin/nipan?
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/syoettoepumpun-perusteet.php
Kiitos vastauksesta. Saako niitä pelkkiä tappeja erikseen? Jos saa niin miten vanha on kiinni siinä akselissa? Tuo kuvan pumppu ei ole samanlainen kuin minun autossa oleva.
edit: sekin ihmetyttää miten paineen tuottaminen suuttimille sitten loppui noin vaan yhtäkkiä. Kun löysää suuttimille menevät putket ruikkii polttoainetta kyllä ihan hyvin samalla kun starttaa.
edit: sekin ihmetyttää miten paineen tuottaminen suuttimille sitten loppui noin vaan yhtäkkiä. Kun löysää suuttimille menevät putket ruikkii polttoainetta kyllä ihan hyvin samalla kun starttaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa