Golf2 gti nykimistä, miten eroon?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf2 gti nykimistä, miten eroon?
Noniih, tässä on nyt hetken aikaa tullut kestettyä tota ongelmaa ja alkaa vähän jo hermot hajoileen. Ongelmaa, eli nykimistä, esiintyi ennen suhteellisen satunnaisesti mutta nyt se on tosiaankin alkanut olemaan jatkuvampaa. Tosin nyt on kosteailma jos se vaikuttaisi johonkin? Ei ole riippuvainen kierroksista. Tarkemmin sanottuna tuntuu kuin ei sytyttäisi ihan kokoajan.
Vaihdettu on jo virranjakajan kansi, pyörittäjä, tulpanjohdot, tulpat. Tosin sillon kun vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörittäjän niin tuntu että ois helpottanut vähän mutta ei nyt luulis että ne menee huonoks tossa 200km aikana. Niin ja katsoin noi suuttimien tiivisteet niin näytti olevan nekin ihan kunnossa
Kaiken näköset vihjeet ja ohjeet että mitä seuraavaksi olis enemmän kuin tervetulleita
Vaihdettu on jo virranjakajan kansi, pyörittäjä, tulpanjohdot, tulpat. Tosin sillon kun vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörittäjän niin tuntu että ois helpottanut vähän mutta ei nyt luulis että ne menee huonoks tossa 200km aikana. Niin ja katsoin noi suuttimien tiivisteet niin näytti olevan nekin ihan kunnossa
Kaiken näköset vihjeet ja ohjeet että mitä seuraavaksi olis enemmän kuin tervetulleita
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Virranjaka oli öljyinen, stefa siis vaihtolistalle? mites se vaihdetaan onko kellään hyvää ohjetta? Polttoaineen suodatinta en oo vielä kerenny vaihtaan kun sytytysongelmaksi oon mieltänyt, pitänee sekin tässä vaihtaa. Mikäs anturi siihen jakajan alle tulee kun senkin se liitoskohta oli hieman öljynen osia vaihtaessa.
Imuilmavuoto? milläs tämmöstä lähden selvittelemään
Imuilmavuoto? milläs tämmöstä lähden selvittelemään
Mikäs anturi siihen jakajan alle tulee kun senkin se liitoskohta oli hieman öljynen osia vaihtaessa.
Tarkoittanet Hall-anturia, joka on siinä virranjakajan kyljessä kiinni...Stefa vaihtoon vain, haulla löytyy kyllä juttua kun sitä on kyselty aika paljon ennenkin...:)
Imuilmavuoto? milläs tämmöstä lähden selvittelemään
Haet pullollisen pilottia (käynnistysapuaine spraypullossa) ja suihkuttelet esim. imusarjan tiivitepintojen kohtiin kun auto käy...jos kierrokset nousee jossakin kohdin, on vuoto siinä...
Eli nyt on tuo bensansuodatin vaihdettu, vaikeuksista huolimatta. Meni meinaan kaikki bensaletkut ja se runko samalla vaihtoon(letkut niin huonossa kunnossa ja se runko rupesi loppujenlopuksi vuotamaan). Hall anturia putsailtu ja kontaktispraytä laiteltu.
Ongelma ei silti ole kokonaan poissa. Liikkeelle lähdettäessä ilmenee nykimistä vieläkin, eniten sitä kuitenkin esiintyy korkeille kierroksille vedettäessä.
Mikähän olisi seuraava mitä lähteä korjailemaan/vaihtelemaan?
Ongelma ei silti ole kokonaan poissa. Liikkeelle lähdettäessä ilmenee nykimistä vieläkin, eniten sitä kuitenkin esiintyy korkeille kierroksille vedettäessä.
Mikähän olisi seuraava mitä lähteä korjailemaan/vaihtelemaan?
Omassa golffissa (1.8 ruisku) oli kanssa tuota nykimisongelmaa, vaihdoin itsekin tulpat, virranjakajan kannen, pyörijän, p-a suodattimen eikä ollut vaikutusta. Merkkikorjaamolla sanoivat että luultavasti vika piilee tankinkorkissa, eli korkissa olevat reiät on tukkeutuneet. Kokeilin jättää korkin löysälle, ja johan loppui nykiminen. Kokeilehan josko tuo keino tepsisi.
Korkkitemppua testattu, hetken jo luulin auttaneen(liekö ollut toiveajattelua) mutta eipä se mihinkään kadonnut. Selvennetääs nyt vielä vähän jos on ollut sekavaa tää ilmaiseminen, elikkäs esiintyy taas oikeastaan läpi kierros alueen, erityisesti kiihdyttäessä ja sillon kun joutuu konetta väännättämään. Moottoritiellä tosi epämukava lähteä ohittelemaan jos 3ihmistä kyydissä kun vauhdin kasvattaminen 100->120 voi kestää jonkun aikaa..
Mikäs tää 5. vaihteelta lähteminen? Mitä sen pitäisi selvittää
Mikäs tää 5. vaihteelta lähteminen? Mitä sen pitäisi selvittää
Itselläni on tuossa 8v gti koneessa samanlaista vikaa. Isommilla kierroksilla kiihdyttäessä auto nykii joskus todella paljon. Ja joskus taas auto toimii normaalisti nykimättä. Olen vaihtanut pa-suodattimen, jakajan kannen+pyörijän ja putsannu ilmamäärämittarin. Missä muualla voisi olla vikaa? Missäs toi lisäilmaluisti sijaitsee ja minkälainen kapistus se on?
Viimeksi muokannut wsq, 7.12.2008 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa