golf gti iv pauke putkesta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

golf gti iv pauke putkesta

ViestiKirjoittaja ffakke » 12.5.2008 16:31

Vaihdetta vaihtaessa (melkein heti kytkimen pohjaan laittamisen jälkeen) kuuluu putkesta poks. Sellainen et palamatonta bensaa esim pääsisi putkeen.. Kylmällä koneella ei tule mutta kun lämpenee about 60c niin sit kuuluu. "Vika" tullut sen jälkeen kun asensin vapaammin virtaavan putken. Onko muilla samaan juttua? Käy rikkaalla? Meneekö katti kenties pidemmän päälle?

*edit. konehan oli 1.8t agu

worten
-
Viestit: 28
Liittynyt: 5.5.2008 22:32

ViestiKirjoittaja worten » 12.5.2008 17:49

se on se tehon määrä...itellä loppu kun sääti ventiilivälykset ja sitten pauketta saattaa esiintyä läpivirtausvaimentimilla

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 12.5.2008 18:03

Aika vahvaa shittiä toi ylläoleva.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 12.5.2008 19:52

En tiedä mikä auto wortenilla on, mutta AGU:ssa säätyy monen muun 1.8T:n tapaan venttiilivälykset öljynpaineella automaattisesti. Elikkä se "korjauskeino" on karsittu pois;)

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 13.5.2008 16:48

aika ristiinmeneviä vastauksia.. eli käykö se rikkaalla, auttaisko uusi lamda tai pystyykö säätämään kohdilleen? oli omegassa samanlaiset paukkeet kun otti tyhjäkäyntisäätimen irti =)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.5.2008 19:00

Onko autoon asennettu dumppi?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.5.2008 19:25

Tuo dumppi tuli itelläkin ekana mieleen. Kaverin 1.8T A3:ssa kun oli dumpvalve asennettuna, niin se kyllä roiski ja paukkui minkä ehti...
Jos siis on dumpvalve, niin äkkiä h*lvettiin semmoset keksinnöt sieltä. Ei toimi 1.8T yhtään semmosten suhisijoitten kanssa.
Viimeksi muokannut Markku M., 13.5.2008 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 13.5.2008 21:49

ei oo dumppia.. tosiaan tuli ton putkiston vaihdon jälkeen. jossain luin et vapaammin virtaava putki heittää rikkaalle tai laihalle.. eikö kenelläkään oo ollut vastaavaa?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 13.5.2008 22:15

oon törmännyt lastuteuissa aguissa johon vaihdettu ärinäputki jonkun verran. kuulunee asiaan. vakioputki vaan vaimentaa pienet poksahdukset paremmin. kannattaa tarkastaa, että by pass venttiili on ehjä.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 14.5.2008 12:07

itellä myösd agu poksauttelee välillä kun vaihtaa isommalle noin 3500 rpm kohdalla. tai jos väli kaasulla vaihtaa niin sit poksuu joka kerta. pässistä ei ainakaan itselläluulis olevan kiinni kun on forge ja se mäntä ainakin liikkuu ihan hyvin. Tosin saattaa olla väär jousi sisäälä.

Tai sitten vanhuutaan poksauttelee viimeisiä henkäyksiään.

Edit. Ei se forgekaan huoltamatta toimi. :) Vaseliinilla siitä selviää.
Viimeksi muokannut Cokkeli, 7.1.2009 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 14.5.2008 12:15

hyllyssä odottelee uus pässi. kunhan sais vaihdettua. töitä riittää joten auton ropaaminen on jääny aika vähiin.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 28.6.2008 23:36

pässi vaihdettu, ei vaikutusta.. pässi ei suhissu enään vaihdon jälkeen, mutta nyt alkoi taas suhisemaan about 1vk vaihdosta. onko kalvo taas rikki vai suhiseeko aina? välillä ahtaa 0.7 ja välillä 1.0 siis piikkinä jos autogaugen mittariin on luottamista =/ ennen ahto tasasesti 1.1 ja laski sinne 0.9. vikakoodit on luettu, ei ollut mitään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 5 vierailijaa