Elikkäs golffi on alkanut syömään vähän öljyä ja jäähdytysnestettäkin hukkaa ja olen suunnitellut kannentiivisteen, venttiiliohjureitten sekä ohjurinkumien vaihtoa. Remppa olisi tarkoitus tehdä kotioloissa. Työkaluja on melko kattava valikoima ja tilaakin riittää, mutta nosturia ei ole. Päällisin katsottuna ei näytä kovin hankalalta hommalta, mutta toi pakosarjan irroitus mietityttää, että saako sen yläkautta irti tosta kannesta. Onko kukaan tehnyt kyseistä remppaa ja mitä erityistä huomiota vaativia seikkoja ja kannattaako koko hommaan ryhtyä?
Mietinnän alla myös virinokka ja säädettävä nokkapyörä, sekä kanavien muotoilua joten kokemuksia niistäkin saa jakaa.
Volkswagen Golf -94, 2E(Gti8v) kansiremontti
Valvoja: ffp jäsenet
Itse olen käyttänyt kannen pois niin, että otin imusarjan ja pakosarjan yläpuolelta ensin irti, sitten vasta kannen. Voin sanoa ettei se kannattanut, imusarjan irroitus yläpuolelta on niin v-mäinen urakka. Muistaakseni pakosarjaa ei tainnut saada irti, jos imusarjaa ei ota ensin pois tieltä. Yläpuolelta irroittaessa on suuri riski että pultit katkeaa tai jokin kuusiokolopultin reikä pyöristyy. Ota suosiolla kansi imu- ja pakosarjoineen irti kokonaisena pakettina. Downpipen saa helposti irti, kun nostaa tunkilla keulaa ja menee auton alle räikän ja jatkovarsien kanssa irroittamaan sen. Itse käytin myös niveliä jatkovarsissa, irtosi siten mukavasti.
Eilen tuli sitten aloitettua toi kansiremontti. Hommahan alkoi luonnollisesti konehuoneen huolellisella kuumavesipainepesulla ja yllätyin kuinka puhdasta jälkeä se sai aikaan. Myös konepelti, letkut ja johdot ym. hilppeet tuli irroiteltua eli huomenna pitäisi siirtyä venttiilikoppaan ja downpipeen. Onhan noinkin yksinkertaisessa tekniikassa tekemistä.
Paljonkohan tota kantta kärsii nyt sitten laskea ja vaatiiko samantien säädettävän nokkapyörän?
Paljonkohan tota kantta kärsii nyt sitten laskea ja vaatiiko samantien säädettävän nokkapyörän?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”