Mustaa pukkaa helevetisti, eikä mene katsastuksesta varmasti läpi. Tankoa tulee, kun tyhjäkäynnillä painaa pedaalin pohjaan. Mikä neuvoksi? Voiko ennakkoa lisäämällä saada savutusta pienemmäksi tyhjäkäynnillä?
Jos yrittää pienentää syöttöä kantta hammeroimalla, niin ei lähde käyntiin. Laitoin myös evryn säädön helpottamiseksi, mutta ei auta.
Auto on Volvo 850 TDI.
520 racet, katsastus
Valvoja: ffp jäsenet
Otin suuttinputket yksi kerrallaan irti ja joka irrotuksen kohdalla tyhjäkäyntin huononi, ts. huomasi, että yksi suutin irti.
Mielestäni tämä ropellus ei lopu, vaikka laittaisi syötön kuinka pienelle, vaan auto sammuu, jos pienentää liikaa. Vähän ennen sammumista pätkii, ts. kierrokset seilaa 500-800 RPM.
Nyppäsin sitten needle lift sensorin irti ja tyhjäkäynti rauhoittui välittömästi. Mielestäni sen pitäisi alkaa pätkiä entistä pahemmin, jos sen nyppää irti. En ymmärrä. Kierrokset ei nousseet tuolloin kuin 2000 RPM ja valkoista savua tuli putkesta.
Onkohan tuo needle lift sensor rikki? Vikakoodia ei tule. Voiko noita needle lift sensoreita olla erilaisia? Minkälaista signaalia sieltä pitäisi tulla?
Mielestäni tämä ropellus ei lopu, vaikka laittaisi syötön kuinka pienelle, vaan auto sammuu, jos pienentää liikaa. Vähän ennen sammumista pätkii, ts. kierrokset seilaa 500-800 RPM.
Nyppäsin sitten needle lift sensorin irti ja tyhjäkäynti rauhoittui välittömästi. Mielestäni sen pitäisi alkaa pätkiä entistä pahemmin, jos sen nyppää irti. En ymmärrä. Kierrokset ei nousseet tuolloin kuin 2000 RPM ja valkoista savua tuli putkesta.
Onkohan tuo needle lift sensor rikki? Vikakoodia ei tule. Voiko noita needle lift sensoreita olla erilaisia? Minkälaista signaalia sieltä pitäisi tulla?
110 ohmia oli, eli kunnossa siltä osin. Miksi tuo tyhjäkäynti sitten tasoittuu, kun tuon nyppää irti?
Kun tuo tyhjäkäynti seilaa 750-1000 RPM ja syöttö on kohtuu pienellä, niin savua ei tulee enää kuin normaalin verran. Eli tuolla menee varmaan läpi. Ainoa ongelma on, että auto ei lähde käyntiin tuolla syötön määrällä. Laitoin tuon evryn säädön helpottamiseksi ja käyntiin lähtee 150 ohmilla, jollin savuttaa paljon - 1000 ohmilla normaalisti.
Staattinen ennakko säädetty 0.30 mm nousua - joka on vakiosuutinten (502) kanssa oikein - en vain tiedä mitä pitäisi olla näillä 0.260 suuttimilla. Vikakoodeja ei ole tästäkään.
Kun tuo tyhjäkäynti seilaa 750-1000 RPM ja syöttö on kohtuu pienellä, niin savua ei tulee enää kuin normaalin verran. Eli tuolla menee varmaan läpi. Ainoa ongelma on, että auto ei lähde käyntiin tuolla syötön määrällä. Laitoin tuon evryn säädön helpottamiseksi ja käyntiin lähtee 150 ohmilla, jollin savuttaa paljon - 1000 ohmilla normaalisti.
Staattinen ennakko säädetty 0.30 mm nousua - joka on vakiosuutinten (502) kanssa oikein - en vain tiedä mitä pitäisi olla näillä 0.260 suuttimilla. Vikakoodeja ei ole tästäkään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa