Volkswagen Golf -94, 2E(Gti8v) kansiremontti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

Volkswagen Golf -94, 2E(Gti8v) kansiremontti

ViestiKirjoittaja Freeman » 13.5.2008 16:03

Elikkäs golffi on alkanut syömään vähän öljyä ja jäähdytysnestettäkin hukkaa ja olen suunnitellut kannentiivisteen, venttiiliohjureitten sekä ohjurinkumien vaihtoa. Remppa olisi tarkoitus tehdä kotioloissa. Työkaluja on melko kattava valikoima ja tilaakin riittää, mutta nosturia ei ole. Päällisin katsottuna ei näytä kovin hankalalta hommalta, mutta toi pakosarjan irroitus mietityttää, että saako sen yläkautta irti tosta kannesta. Onko kukaan tehnyt kyseistä remppaa ja mitä erityistä huomiota vaativia seikkoja ja kannattaako koko hommaan ryhtyä?

Mietinnän alla myös virinokka ja säädettävä nokkapyörä, sekä kanavien muotoilua joten kokemuksia niistäkin saa jakaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 13.5.2008 22:19

Eiköhän se yläkautta periksi anna. Kieltämättä aika ahdas väli ja näkyvyys sinne tulipellin ja pakosarjan väliin on olematon. Tietysti tilaa ja näkyvyyttäkin tulee kun saa imusarjan pois edestä.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.5.2008 23:21

pakosarjan irroitus mietityttää, että saako sen yläkautta irti tosta kannesta

Jos tuntuu hankalalta, irroita "downpipe" pakosarjasta, nosta kansi imusarjoineen + pakosarjoineen pois ja pura paketti pöydällä.

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 14.5.2008 6:52

Jos tuntuu hankalalta, irroita "downpipe" pakosarjasta, nosta kansi imusarjoineen + pakosarjoineen pois ja pura paketti pöydällä.



Käyhän se noinkin, mutta eipä se pakosarjankaan irroittaminen siitä loppuputkistosta ihan helppoa ole ilman tuota nosturin apua..

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 14.5.2008 10:27

Itse olen käyttänyt kannen pois niin, että otin imusarjan ja pakosarjan yläpuolelta ensin irti, sitten vasta kannen. Voin sanoa ettei se kannattanut, imusarjan irroitus yläpuolelta on niin v-mäinen urakka. Muistaakseni pakosarjaa ei tainnut saada irti, jos imusarjaa ei ota ensin pois tieltä. Yläpuolelta irroittaessa on suuri riski että pultit katkeaa tai jokin kuusiokolopultin reikä pyöristyy. Ota suosiolla kansi imu- ja pakosarjoineen irti kokonaisena pakettina. Downpipen saa helposti irti, kun nostaa tunkilla keulaa ja menee auton alle räikän ja jatkovarsien kanssa irroittamaan sen. Itse käytin myös niveliä jatkovarsissa, irtosi siten mukavasti.

golfgti1
-
Viestit: 94
Liittynyt: 8.10.2007 20:18

ViestiKirjoittaja golfgti1 » 14.5.2008 11:16

yhdyn edelliseen puhujaan. tunkilla vaan keula ylös ja pukit alle. sitte ruikkasee pikkasen ruosteen irrotinta púlttien juureen niin kyllä irtoaa. ja jos vielä on pulttipyssy käytössä. niin ei sitä kauvaa irrottele.

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 14.5.2008 14:00

Vähän tätä topic:a lainaten...

Muistaakseni pakosarjaa ei tainnut saada irti, jos imusarjaa ei ota ensin pois tieltä.


Onko näin? Tarkoitus vaihtaa uusi pakosarja ilman, et joutuis tota imupuolta herkisteleen, vai täytyykö vain laittaa osasiks?

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 9.6.2008 18:55

Eilen tuli sitten aloitettua toi kansiremontti. Hommahan alkoi luonnollisesti konehuoneen huolellisella kuumavesipainepesulla ja yllätyin kuinka puhdasta jälkeä se sai aikaan. Myös konepelti, letkut ja johdot ym. hilppeet tuli irroiteltua eli huomenna pitäisi siirtyä venttiilikoppaan ja downpipeen. Onhan noinkin yksinkertaisessa tekniikassa tekemistä.
Paljonkohan tota kantta kärsii nyt sitten laskea ja vaatiiko samantien säädettävän nokkapyörän?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa