Ilmansuodatin golf 1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
Ilmansuodatin golf 1.8t
Mikä olisi golf iv gti:hin ?tällä hetkellä on orkkis telkänpönttö jossa on KV .
Olisiko paremi jos laittaisi cartio mallin ja sijoittaisi sen kuljettajan puolen umpion alle?
Mites sitten olette laitelleet noi sytkän ohjainlaitteet mitkä on vakkarina kiinni ilmansuodattimenkotelossa ja onhan siellä kotelon sisällä (lämpö-anturi pelti mikä haistelee ilman lämpötilaa ) vai mikä se on ? niin miten tämä tulisi sijoittaa jos sen cartion laittaa putkea pitkin umpion alle..
Laitteessa on lastu ja parempi cooler.
Olisiko paremi jos laittaisi cartio mallin ja sijoittaisi sen kuljettajan puolen umpion alle?
Mites sitten olette laitelleet noi sytkän ohjainlaitteet mitkä on vakkarina kiinni ilmansuodattimenkotelossa ja onhan siellä kotelon sisällä (lämpö-anturi pelti mikä haistelee ilman lämpötilaa ) vai mikä se on ? niin miten tämä tulisi sijoittaa jos sen cartion laittaa putkea pitkin umpion alle..
Laitteessa on lastu ja parempi cooler.
vapaavirtaus suodattimella mitään tee siitä mitään hyötyä ole,enemmän haittaa kun hyötyä.
noin ikänsä turbo remontteja tehnyt ammattimies sano.http://www.professionalmotor.fi/index.php tuon paikan omistaja
noin ikänsä turbo remontteja tehnyt ammattimies sano.http://www.professionalmotor.fi/index.php tuon paikan omistaja
Jos haluaa kartion laittaa 1.8T:hen, niin melkein suosittelisin APEX'i:n Dual Funnelia.
Maksaa toki jonkinverran enemmän kuin halpissuodattimet, mutta toimii.
Suodatusteho parhaimmasta päästä ja ennen kaikkea kuiva suodatin, eli ei pelkoa MAF:in rikkoutumisesta/likaantumisesta suodattimen öljyämisen takia.
Maksaa toki jonkinverran enemmän kuin halpissuodattimet, mutta toimii.
Suodatusteho parhaimmasta päästä ja ennen kaikkea kuiva suodatin, eli ei pelkoa MAF:in rikkoutumisesta/likaantumisesta suodattimen öljyämisen takia.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
Vapaavirtausuodattimista ei yleensä hyödy muut kuin tuotteen valmistaja ja myyntiporras. Kartiosuodattimesta ei ole hyötyä ennen kuin sinulla on se ämpärinkokoinen tracktor pulling ahdin käytössä (ja silloinkin hyöty tulee siitä että ne saa helpoimmin kiinnitettyä omatekoisiin putkistoihin). Niin ja toinen hyöty tulee isommista imuäänistä; Isot pojat on kertonu että niillä saa paljon teinipildeä.
Juu, ei näillä perus lastu&putkisto-viritysasteilla ole vielä vapaavirtaussuodattimesta vastaavaa hyötyä. Useimmiten vaan haittaa, kun imee lämpimämpää ilmaa konehuoneesta, kuin mitä vakiokotelon ilmanotosta imisi. Ja nämä perus halpahallisuodattimet, mitkä on lippispäiden suosiossa, laskevat kaiken hienon ja vähän karkeammankin pölyn lävitseen ja näinollen saattavat saada pahojakin vaurioita aikaan.
Mutta tosiaan, kyllä pitää melko ämpärin kokoinen ahdin olla, ennenkuin vapaavirtaussuodattimesta on oikeasti hyötyä.
Vakiokotelo riittää, ainakin puukotettuna versiona varmasti pitkälti yli kahdensadan hevosen.
Riittäähän Audi S2:n vakio ilmansuodatinkotelo vakioelementillä ilman puukotuksiakin jo kolmensadan humman hujakoille.
Mutta tosiaan, kyllä pitää melko ämpärin kokoinen ahdin olla, ennenkuin vapaavirtaussuodattimesta on oikeasti hyötyä.
Vakiokotelo riittää, ainakin puukotettuna versiona varmasti pitkälti yli kahdensadan hevosen.
Riittäähän Audi S2:n vakio ilmansuodatinkotelo vakioelementillä ilman puukotuksiakin jo kolmensadan humman hujakoille.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
Niitä imu ääniä en hakenutkaan..
Mut sen cartion saa todella hyvin suojattua sinne umpion alle ja varmasti saa viileämpää ilmaa kuin vakio paikasta ottava.
Voin sit ilmoitella kun on vedetty penkissä molemmilla suodattimilla niin ei sit jää epäselvyyksiä tekeekö sillä cartiolla yhtään mitään,,
Ahdin määrää tahdin:)
Mut sen cartion saa todella hyvin suojattua sinne umpion alle ja varmasti saa viileämpää ilmaa kuin vakio paikasta ottava.
Voin sit ilmoitella kun on vedetty penkissä molemmilla suodattimilla niin ei sit jää epäselvyyksiä tekeekö sillä cartiolla yhtään mitään,,
Ahdin määrää tahdin:)
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
Riittäähän Audi S2:n vakio ilmansuodatinkotelo vakioelementillä ilman puukotuksiakin jo kolmensadan humman hujakoille.
Isojen poikien foorumilla sanovat että riittää +400hv. Vai olikohan +500hv, en muista varmaksi... Mut kuiteskin, pointti oli että vapaavirtaussuodattimesta ei ole mitään hyötyä näillä tehoilla. Kun pitetään tuplasti nämä meidän koslien lukemat, alkaa merkitystä olemaan.
Juu, muistelin vain, kun MikaJ:n kanssa joskus keskusteltiin ko. asiasta, että Mika olisi sanonut, että joku +300hp riittäisi. Voi olla toki enemmänkin. RS2:n kotelo riittää sitten jo melkein mihin vaan?
Mistäs vakiokotelo ottaa ilmansa? Ainiin, lokasuojan sisältä, umpion alta/sivulta... ;)
Mut sen cartion saa todella hyvin suojattua sinne umpion alle ja varmasti saa viileämpää ilmaa kuin vakio paikasta ottava.
Mistäs vakiokotelo ottaa ilmansa? Ainiin, lokasuojan sisältä, umpion alta/sivulta... ;)
S2:sen kotelo vakiona ei riitä hirveän pitkälle, imutorvi ahdistaa. Sitä kasvattamalla taikka vaihtamalla RS2:sen isommalla torvella olevan saa taas lisää virtausta. Mutta pointtina että tuosta vakiopaneelista menee tautisesti ilmaa läpi, joten kartiosuodattimen vaihtaminen mistä menee oravaa pienemmät läpi, on täysin turhaa perustella sillä että vakio paneeli ahdistaa.
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 7.8.2003 19:09
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa