Golf 3 pakoputki
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 pakoputki
Auto vuosimallia -96, koneena 1,8 ADZ 66kW. Takimmainen pönttö ruostunut äänenvaimentajan ja putken liitoskohdasta, onhan se jo 12 vuotta vanha alkuperäinen putkisto!!
Perhealbumi kuvailee seuraavaa:
ETKA
Eli takimmainen ja keskimmäinen pönttö pitäisi olla erillisiä, vaan kun makoilin auton alla niin näyttivät olevan yhtä puuta. Onko se takaosan putkisto alkuperäisenä yhtenäinen, mutta tarkoitettu vaihdettavaksi osissa? Kaikki tarvikeliikkeet myyvät molempia pönttöjä erillisenä, eikä tuota takaosan putkistoa varmaan kokonaisena saa irtikään. Kokemuksia?
Onko kokemuksia Motonetin pöntöistä? Mainostavat että tuohon vakiopöntön tilalle voisi laittaa gti:n tuplaulostuloisen, onko joku toteuttanut?
Perhealbumi kuvailee seuraavaa:
ETKA
Eli takimmainen ja keskimmäinen pönttö pitäisi olla erillisiä, vaan kun makoilin auton alla niin näyttivät olevan yhtä puuta. Onko se takaosan putkisto alkuperäisenä yhtenäinen, mutta tarkoitettu vaihdettavaksi osissa? Kaikki tarvikeliikkeet myyvät molempia pönttöjä erillisenä, eikä tuota takaosan putkistoa varmaan kokonaisena saa irtikään. Kokemuksia?
Onko kokemuksia Motonetin pöntöistä? Mainostavat että tuohon vakiopöntön tilalle voisi laittaa gti:n tuplaulostuloisen, onko joku toteuttanut?
En tiedä onko apua, mutta ADZ:ssa putken ulkohalkaisija ennen takaäänenvaimenninta on 50mm. Etuputken halkaisijasta ei tietoa. Onko sulla katalysaattori kiinteästi etuputkessa vai laipalla? Katso tuolta http://www.arwidson.fi/selain/yhteensopivuus.php, siellä on hyvät kuvat eri putkista
Sopihan se tuplaulostuloinen GTI 8v takapönttö sinne vakion 1,8 66kW takapöntön tilalle, eli Motonetin väittämä piti paikkansa. Sopivuus nyt ei ollut parasta laatua, pönttö piti kääntää vähän vinoon että sai ulostulot suurinpiirtein vaakatasoon, 57,5e:n hintaan ei ilmeisesti parempaa voi vaatia. Oisko toi nyt sitä OEM+ tuuninkia...
Lainaan tätä topicia kysymykselleni joka liittyy golf 2 takapönttöön. Itselläni kun löytyy tollanen joku tarvike pörinäpönttö, josta pitäs päästä eroon. Kattelin motonetistä noita 1.8 8v gti:hin sopivia takavaimentimia. Joten tyhmänä kysyn, että kun tuli vastaan tollaset:
II Takapönttö 1,8/Kat (yksi häntäputki). . . . . . . . . . 14-7241 41.04€
Sekä
II Takapönttö GTi 1,8/Kat (tuplahännät). . . . . . . . . . 14-7270 69.90€
niin tarkottaakos tuo "tuplahännät" että kyseessä on tupla ulostulot?
II Takapönttö 1,8/Kat (yksi häntäputki). . . . . . . . . . 14-7241 41.04€
Sekä
II Takapönttö GTi 1,8/Kat (tuplahännät). . . . . . . . . . 14-7270 69.90€
niin tarkottaakos tuo "tuplahännät" että kyseessä on tupla ulostulot?
pikkug onkos toi kuva siis miinkä olet tuohon laittanut niin golffin vakio putkistosta?
ei muuten mitenkään tärkeää mutta tarvisin pikkasen vertailu kohtaa koska golf3 seeni tulee aivan erin auton putkisto ni sais vertailtuu mitä mutkia joutuu hommaileen et sopii alle pöriseen
PikkuG: Onko tuo kuva, minkä olet tuohon liittänyt, Golfin vakioputkesta?
Ei kovin tärkeää, mutta tarvitsen hieman vertailu kohtaa, koska omaan Golf 3:n tulee aivan toisen auton putkisto, saisin vertailtua mitä mutkia joutuisin hommailemaan, että sopii alle törisemään
Suomentelin, kumpiko lienee luettavampi ja antaa kirjoittajastaan särmän kuvan?
ei muuten mitenkään tärkeää mutta tarvisin pikkasen vertailu kohtaa koska golf3 seeni tulee aivan erin auton putkisto ni sais vertailtuu mitä mutkia joutuu hommaileen et sopii alle pöriseen
PikkuG: Onko tuo kuva, minkä olet tuohon liittänyt, Golfin vakioputkesta?
Ei kovin tärkeää, mutta tarvitsen hieman vertailu kohtaa, koska omaan Golf 3:n tulee aivan toisen auton putkisto, saisin vertailtua mitä mutkia joutuisin hommailemaan, että sopii alle törisemään
Suomentelin, kumpiko lienee luettavampi ja antaa kirjoittajastaan särmän kuvan?
Vekkuli: Jos tarkoitat tuota ensimmäistä postaustani, missä on linkki etka:an, niin kyllä se on Mk3 Golffin eri mallien takapönttöjen kuvia. Eli siinä on tavalliseen ja varianttiin (pitkä ulostulo), yhdellä ja kahdella pöntöllä. Kuva siis pelkästä takaosasta putikistoa, ei koko putkistosta. Kurkkaapa auton alle niin näet mitä mutkia sinne tarvii.
Jos tarkoitat myöhempää postaustani, missä on kaksi linkkiä "eka" ja "toka", niin niissä kuvissa näkyy Mk3 Golf GT, jossa on takapönttö vaihdettu kahdella ulostulolla varustettuun malliin. Vakiona tuossa GT:ssä on yksi ulostulo.
Comprende?
Jos tarkoitat myöhempää postaustani, missä on kaksi linkkiä "eka" ja "toka", niin niissä kuvissa näkyy Mk3 Golf GT, jossa on takapönttö vaihdettu kahdella ulostulolla varustettuun malliin. Vakiona tuossa GT:ssä on yksi ulostulo.
Comprende?
Tuossa tarvittavat Motonetin palaset:
Pakosarja>katalysaattori:
14-5662..Etuputki 1,8-66kW ->95
kataysaattorista taakse päin:
14-1210... Liitosholkki 1,8-66kW/1,9-TD Kat/väliputki liitokseen
14-7367...Väliosa=putki 1,8-66kW ->95 ja 1,9-TD
14-7368...Välipönttö 1,8-66kW ja 1,9-TD (ei Farmari)
14-7369...Takapönttö 1,8-66kW ja 1,9TD/2,0 (ei 16V/Farmari)
Farmarissa kaksi viimeistä osaa korvataan näillä:
14-7421...Välipönttö Variant 1,8-66kW ja 1,9-TD
14-7420Takapönttö Variant 1,8-66kW ja 1,9TD/2,0
Lisäksi
45-0154... Pakoputken kiristin 1,8-66kW/1,9TD/2,0 54mm (tarve 2kpl/ei 16V)
Pakosarja>katalysaattori:
14-5662..Etuputki 1,8-66kW ->95
kataysaattorista taakse päin:
14-1210... Liitosholkki 1,8-66kW/1,9-TD Kat/väliputki liitokseen
14-7367...Väliosa=putki 1,8-66kW ->95 ja 1,9-TD
14-7368...Välipönttö 1,8-66kW ja 1,9-TD (ei Farmari)
14-7369...Takapönttö 1,8-66kW ja 1,9TD/2,0 (ei 16V/Farmari)
Farmarissa kaksi viimeistä osaa korvataan näillä:
14-7421...Välipönttö Variant 1,8-66kW ja 1,9-TD
14-7420Takapönttö Variant 1,8-66kW ja 1,9TD/2,0
Lisäksi
45-0154... Pakoputken kiristin 1,8-66kW/1,9TD/2,0 54mm (tarve 2kpl/ei 16V)
Ei ole nyt kuvaa, mutta voin napsaista illalla kuvan. Tuplaulostuloinen pönttö ei eroa äänimaailmaltaan vakiosta. Lisäksi ainakin tässä Motonetin pöntössä ne tuplaulostulot on taitettu alaspäin, joten näyttää ennemminkin tdi:ltä kuin gti:ltä.
Mä laiton tuplaulostuloisen ensiasennusvaimentimen ja tuli aika muhkeet äänet vaikka alkuperäisosa siis. Varsinkin kun lämpee kunnolla vaikka moottoritiellä niin aika juminan pitää sen jälkeen. Ihan kuin olis joku yleismalli läpivirtaus-Simonssi kiinni. Ja putkisto tosiaan kokonaisuudessaan ihan vakio ja kaikki vaimentimet paikallaan. Ei se kylläkään haittaa, ei se mökää vasta kun painaa kunnolla tai moottorijarruttaa, et ihan helvetin hyvä kampe.
Löysin alkuperäisen ensiasennus-rosterivaimentajan tutulta VW-mieheltä huimaan 10e hintaan, ja vaimennin irroitettu aikoinaan melkein uudesta 70tkm ajetusta 16V GTI:stä sporttiputkiston tieltä. Siistinnäkönenkin kun on ihan peilikiiltäväkin vielä, vaikka eihän sitä auton alta tietty näy. Voipa katsastussetä ainakin itseään ainakin peilata jos ei muuta.
Ja tosiaan, niinkuin joku tuolla mainitsi, putki oli kuulemma ollu yhtä puuta sillon kun oli irrottanut tota vaimenninta.
Olisi myös takapöntön vaihto edessä, 1,8-66kW koneella. 17v aikana on pönttö vaihdettu ainakin kerran ilmeisesti ja se ei enää ole "yhtä puuta" joten tuon pöntön vaihto lienee helppo operaatio? Pönttö on ruostunut irti putkesta ja rämisee putkea varten, on vain kannattimien varassa ja mukavasti heiluu. Tarviiko takapöntön lisäksi vaihtaa muuta, kannattimet?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa