Golf Gti turbo pätkii ajaessa rattia kääntäesä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MolliOlli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 31.5.2006 23:47

Golf Gti turbo pätkii ajaessa rattia kääntäesä

ViestiKirjoittaja MolliOlli » 7.5.2008 23:22

Noniin.

Eli sain auton tänään Hariselta säädätyksestä ja tuli erikoinen vika kun ajaessa rattia kääntää oikealle niin oudosti loppuu bensan syöttö ja auto ns pätkii mutta kierrokset pysyy kokoajan että auto ei sammu Harisella sanottiin että vika on voisi olla ABS:n anturissa. Oudosti vika ilmeni vasta tänään kun hain auton pois. Niin ja ne vaihto ilman massamäärä anturin sinne kun seos meni liian laihalle.. Että onko kenelläkään ehdotuksia mistä vikaa lähdetään hakeen.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 8.5.2008 7:20

vika voi olla tosiaan siinä abs:ässäkin... mutta sieltä tullessa muissakin autoissa on ilmennyt samaa... kuinka uusi golopallo on kyseessä onko moottorikoodi AUQ... en nyt sano varmaksi mutta uskoisin että vika ei ole niissä abs:n sensoreissa vaan että tuon konekoodin ECU:ssa tai muussa sähköisesti toimivassa laitteessa on "kallistuksen tunnistin" ja kun ECU:a sit availlaan sielä lastupajalla niin sen yhteydessä se sit sekoaa "vakio kulmistaan" ja luulee kun käännät tarpeeks paljon että auto on katollaan ja sulkee sen yhteydessä polttoaineen suihkutuksen turvatoimenpiteenä (toisena tietenkin se voi sulkea kaasuläpän kun se on elektroninen tuossa moottorissa vaijerikaasullisissa ei varmaan ole tätä vikaa esiintynyt?)... tälläinen anturi todennäköisesti löytyy jostain imusarjasta tai sen läheltä. tämä vain spekulaationa koska en vielä tiedä ketään joka olisi saanut tuon vian korjattua... onko tässä tapauksessa laitettu uutta välijäähdytintä?

sekavaa

MolliOlli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 31.5.2006 23:47

ViestiKirjoittaja MolliOlli » 8.5.2008 10:50

Eli golfpallo on 98 ja AGU koneella. Vittu joo maksa itses kipeäks vie hariselle ja korjaa sen jälkeen muutamalla tonnilla. juu vittumainen vika kylläkin ja muutenkin kun katson dyno tuloksia niin väännöt autossa on jus päinä persettä 3000 hyvät väännöt, samoin 5000 mut sit 4000 kierroksen kohdalla on törkeä vääntö kuoppa, vääntö laskee reilut 100 nyyttönia.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 8.5.2008 13:04

ei tullu kyllä selväks vieläkään oliko tässä jäähyä vaihdettu?

Kannu
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.4.2007 8:58

ViestiKirjoittaja Kannu » 8.5.2008 13:14

Oma kärryni on myös käynyt Harisella ja siitä löytyy Seat sportin cooleri.

Muutaman kerran olen tuon samaisen ongelman huomannut... Tosin jo ennen Harisen käyntiä autossa muistaakseni ilmeni sama Revon softalla radalla..

Itselläni ongelma ei normiajoon kuitenkaan vaikuta mitenkään, vaatii jo vähän yritystä!

MolliOlli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 31.5.2006 23:47

ViestiKirjoittaja MolliOlli » 8.5.2008 15:04

Eli joo autossa on sporttiauton mitoittama cooleri ja uudet ahtoputket jne. Olis kiva tietää minkä takia tuo kone sit käännättäessä pätkii ja vaan kun autoo käännetään vasemmalle.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 8.5.2008 16:00

bensapumppuun osuis sit seuraavat arviot... tuossa AGU:ssa ei ainakaan ole kallistuksen tunnistinta ja muutenkaan mitään näitä uusia hienoja turhuuksia jotka vaan vi**ilee virittäjälle.

MolliOlli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 31.5.2006 23:47

ViestiKirjoittaja MolliOlli » 8.5.2008 17:01

Joo pääsin tossa nyt kokeileen autoa ja ajoin ympyrää parkki alueella ja ainoastaan kun rattia kääntää oikealle niin ruiskutus loppuu.. joo bensapumppu on peräti 3 päivää vanha. Eikä kaasua tarvi painaa juuri ollenkaan niin heti loppuu aineen tulo ja sit pari sekkaa ja taas mennään hetki ja uudestaa.... Voi Voi sentään täytyy vissiin sit vaan kääntyä vasemmalle eikä ollenkaan oikealle. Voisko siinä ohjelmoinnissa olla jokin viba..?

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 8.5.2008 17:50

kuulostaa koko aika enempi siltä että bensapumppu ei oo oikein kiinni siel... no mut joo, ei se ohjelmasta oo kii, kyllä ne ohjelmat siellä toimiin laittavat ja jos ohjelmassa on jotain häikkää vaikka puolen vuoden päästä ni korjaavat sen kyllä... ootko koittanu täydellä tankilla sitä kääntymistä... josset oo ni kokeile piruuttais.

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 9.5.2008 20:50

tiiä onko tuossa mutta mulla ainakin (ehkä) skoda octaviassa on se moottorin vääntömomentin hallinta systeemi eli kun


Ajat: Risteykseen jossa käännät rattia paljon mutta niin että liike pysyy yli 40Km/h
ahtopaine ei nouse ja kaasupolkimen asento ei vaikuta vaikka haluaisit kiihdyttää

motarin kiihdytysramppi: Edelleen kaasupolkimen asenolla ei väliä jos on jyrkkä mutka joskus
sutii joskus ei riippuu missä kulmassa tulee mutkaan sisään ja
paljonko on vauhti
vag konserni: kukaan ei loppujen lopuksi tiedä mitä omassa autossa on aktiivisena noita systeemejä ja mitä ei

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 11.5.2008 20:33

1.8tvag, tuossa AGU koodisessa ei pitäisi olla tuota elektronista vääntötunnistinta :D tää alkaa olee aika hyvä... saa nähä tuleeks mun seuraavas projektis tollasia ku laittaa toisen moottorinohjauksen... njoo... se topikin alottaja vois vastata sitku o koittanu auttoiko täystankki...

MolliOlli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 31.5.2006 23:47

ViestiKirjoittaja MolliOlli » 14.5.2008 12:02

Noniin homma ratkesi ja häiriö johtuu bensapumpusta. kun tankki on täynnä niin kone ei pätki missään vaiheessa ja kun taas alle puolitankkia alkaa pätkiin.. joten bensapumpun vaihdolla siitä selvitään...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa