Emissions workshop / Engine workshop

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

Emissions workshop / Engine workshop

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.4.2008 21:28

Autona G4 variant 1.6l -03.
Eli Otsikon mukaiset tekstit hypänny pari kertaa ajotietokoneen ruudulle ja moottori valo sekä EPC valo syttyny palamaan.
Välillä kuitenkin EPC ei ole syttynyt (muistaakseni). Yleensä seuraavana päivänä jo hävinny nuo vikavalot, ellei jopa aikaisemminkin.
Mikä nuo aiheuttaa ja miten voisi tutkia / korjata. Kerran ne hävisi kun kävin antaa valohoitoa konehuoneeseen vajaaksi 10 sekunniksi.
Toki googlella löytyi erinäisiä muiden ongelmia, mutta otan mielummin oman ongelman tänne.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.4.2008 21:36

No tuon vian voi aiheuttaa noin sata erilaista ongelmaa, joten vikamuistin luku rajannee tuosta pois ainakin 90 vikaa...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.4.2008 21:38

Eli vikakoodien luku ja palaan sitten asiaan

Kerrottaneen sen verran että tänään kun ajoin töihin niin pelkkä moottorivalo paloi ja tuli Emissions workshop teksti ruutuu.
Ennen töitä kuitenkin kävin siinä lähellä huoltoasemalla ostaa aamupalaa.
Starttasin auton siinä nesteen pihassa niin ei vikavaloja eikä tekstejä. :P
Melkosta arpomista näyttäs olevan autolla et onko vikaa vai ei =)

Enska50
-
Viestit: 32
Liittynyt: 13.6.2007 18:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja Enska50 » 21.4.2008 17:00

Ei sata vaan neljä asiaa: sytytyspuolat. 99,99% todennäköisyydellä;)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.4.2008 17:27

Myöskin joku imuilma-moottori-läppä-systeemi tai jotai.. ja monia muitakin syitä noille teksteille olen löytänyt. Eli ootellaan että saan vikakoodit luettua niin pistän logista tietoja tänne.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 22.4.2008 21:34

Mulla etummainen lambda teki ton.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 1.5.2008 19:27

Noniin.. meni siinäki taas vähän aikaa että sai luettua vikoja..
Luenta vaiheessa ilmeni joku luku virhe yhdessä kohtaa.
No viisaammat voisi kertoa nyt että mikä noista heittää EPC valoa ja engine workshop tekstiä ja mikä moottorivaloa ja emissions workshop tekstiä.

Ja airbag virhe johtuu irroitetusta bägi piuhasta apparin puolella kun muksu istuu siinä kaukalossa.

Koodi: Valitse kaikki

VCDS Version: Beta 803.4
Data version: 20080413

Wednesday,30,April,2008,20:52:44:02696

Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75
          76
 
VIN: WVWZZZ1JZ3W385399   Mileage: 205180km/127492miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No: 036 906 034 DR
   Component:  MARELLI 4MV       4566 
   Coding: 00031
   Shop #: WSC 01266 
   WVWZZZ1JZ3W385399     VWZ7Z0B6462230

2 Faults Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
            P0441 - 35-10 -  -  - Intermittent
17550 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded
            P1142 - 35-10 -  -  - Intermittent
Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1C0-907-37x-ABS.lbl
   Part No: 1C0 907 379 L
   Component: ABS FRONT MK60      0101 
   Coding: 0001025
   Shop #: WSC 01266 785 00200

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 605 A
   Component: 27 AIRBAG VW51 01   0006 
   Coding: 12855
   Shop #: WSC 01266 

1 Fault Found:
00589 - Airbag Igniter 1; Passenger Side (N131)
            32-00 - Resistance too High

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 1J0-920-xx5-17.lbl
   Part No: 1J0 920 826 A
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13 
   Coding: 05113
   Shop #: WSC 00000 
   WVWZZZ1JZ3W385399     VWZ7Z0B6462230

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901.lbl
   Part No: 6N0 909 901
   Component: Gateway K<->CAN    0001 
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 01266 

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: 1C0-959-799.lbl
   Part No: 1C0 959 799 B
   Component: 1A Komfortgerát HLO 0003 
   Coding: 00259
   Shop #: WSC 01266 

   Part No: 1C1959801A
   Component: 1A Tõrsteuer.FS KLO 0009 

   Part No: 1C1959802A
   Component: 1A Tõrsteuer.BF KLO 0009 

   Part No: 1C0959811A
   Component: 1A Tõrsteuer.HL KLO 0009 

   Part No: 1C0959812A
   Component: 1A Tõrsteuer.HR KLO 0009 

1 Fault Found:
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent

End   ---------------------------------------------------------------------

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.5.2008 22:17

nuo moottorin viat tuon aiheuttaa...kaasuläppäyksikkö lienee viallinen, kannattaa yrittää puhdistaa ja sopeuttaa kaasuläppä. Tosin voi olla, että moottori sekoaa lopullisesti.

Mitä tuohon 99.99 prosentin puolatodennäköisyyteen tulee, niin onpas tosi harvinainen tilanne kun vika ei todennäköisemmin ollutkaa se. Keskustelupalstojen faktapohja on välillä niin mykistävää...moottorin vikavalon kun tosiaan voi sytyttää joku muukin kuin viallinen puola.

Kaiken kaikkiaan suosittelisin selvittämään tuollaiset vikavalot melko pian, koska jotkut viat (kuten tuo mainittu puolavika, jonka huomaa kyllä moottorin toiminnassakin) voivat aiheuttaa suurtakin tuhoa mikäli autolla sinnikkäästi ajetaan, ja odotellaan "korjausohjeita" internetin ihmeellisestä maailmasta.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 1.5.2008 22:33

Milläs kaasuläppä kannattaa putsata?
Irti ja jollain cleanerilla putsaa?
Ja siis putsauksen jälkeen sekoaa?
Tällä hetkellä auto toiminut aivan moitteetta.. paitsi ne piippaukset käynnistys vaiheessa.
En ainakaan itse ole huomannut mitään poikkeavaa normaalista.

Ja tämmöistä selvisi toisaalta..
EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 9.5.2008 16:29

Ja sitte ei tarttekkaa enää miettiä mikä noi aiheuttaa.
keula kasassa

Eli tän voi vetästä pois kokonaa foorumilta ku ei tää mihinkään suuntaan johtanu.
Tai vaikka lukkoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa