Passat 1.9 TDI 1Z ei pysy käynnissä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

Passat 1.9 TDI 1Z ei pysy käynnissä.

ViestiKirjoittaja Arde » 6.5.2008 23:02

Elikkäs nyt ilmestynyt Passattiin semmoinen vika että joskus kun rupeaa käynnistämään niin
auto hörähtää käyntiin mutta sammuu samantein, saattaapi sitten jäädä seuraavasta
startista käyntiin taikka sitten starttauttaa useammankin kerran ja toisinaan tuntuu että ei
jää käyntiin sitten niin millään. Jotenkin tuntuu että se niinkuin iskisi sammuttimen päälle heti
käynnistymisen jälkeen. Ilmavuotoa oon ensimmäisenä epäillyt mutta ei tuo nyt oikeen sitä
minusta ole.

Mittarissa on nyt 260tkm ja vuosimalli on -95.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 6.5.2008 23:12

ajonesto aika varmasti takkuilee. Sama vika vähän kovemmalla pakkasella porukoitten AHU passatissa..

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

ViestiKirjoittaja Arde » 7.5.2008 7:49

Joo,tuota ajonestoa mietin itsekkin. Mitenkähän tuon vois testata, ei hajuakaan tuosta ajonestosta?

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 7.5.2008 8:03

Onkohan siinä mittaristossa joku ajoneston valo joka syttyy kun virrat laittaa päälle ja sammuu kun auton käynnistää? Sitä vois ihmetellä startin yhteydessä että sammuuko vai ei.

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 7.5.2008 8:13

Ääni ajonestolle. Koitappa ihan ensiksi toisella alkuperäisellä avaimella, jos sattuu sellainen olemaan. Virtalukon ympärillä on tunnistin kehä, joka haistelee avaimessa olevaa sirua ja ajonesto toimii juurikin noin niinkuin kuvailit... lyö sammuttimen päälle, jos ei virtalukolta mene signaalia pumpulle. (Vai meniköhän tuo signaali vielä ecun kautta mutkan ?)

Ei taida 1Z:ssa olla vielä merkkivaloa ajonestolle.

pessi
-
Viestit: 41
Liittynyt: 23.7.2003 9:43

ViestiKirjoittaja pessi » 7.5.2008 15:02

Mulla oli sama vika, löysin sulakerasian takaa ajoneston maadoitus taulun ja vaihdoin maa piuhojen paikkoja. Se löytyy kun seuraat ajoneston piuhoja sulakerasian viereen.

Näin siis Sveitsin tuonti autossa.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 7.5.2008 15:56

veikkaisin virtalukon pohjaa..

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 7.5.2008 15:56

veikkaisin virtalukon pohjaa..

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 8.5.2008 20:12

Vilkutteleeko se hehkun valoa "epäonnistuneen" käynnistyksen jälkeen? Sitä kautta se kuulemma viestii jos on yritetty ilman oikeaa avainta käynnistää. Lukupuola ja/tai avain saattaa olla entisiä.

Arde
-
Viestit: 116
Liittynyt: 14.11.2005 2:05

ViestiKirjoittaja Arde » 8.5.2008 23:22

Kiitoksia vinkeistä, tuossa kokeilin nyt tuota toista avainta mutta sama peli jatkuu. Seuraavana koitan tuota Pessin vinkkiä.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 9.5.2008 14:32

Itsellä kun virtalukon pohja veteli viimeisiään, niin auto pysyi käynnissä enää pitämällä käsin avainta virtalukossa käännettynä pohjassa. Muutoin auto saattoi sammahdella heti käynnistyksen jälkeen tai vaikka kesken ajon missä milloinkin.

audi(ni)sti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 18.9.2007 19:29

ViestiKirjoittaja audi(ni)sti » 15.5.2008 15:10

Ajonesto mullakin reistaili 1z:ssa ja siihen auttoi lääke nimeltä pajavasara. Eli otin tuon mötin kokonaan pois ja virta suoraan solénoidin päähän.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa