Golf Variant -95 puoltaa puolelta toiselle.
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Variant -95 puoltaa puolelta toiselle.
Oireina seuraavanlaista:
Nopeudella 80-100 kmh kiihdyttäessä kampeaa vasemmalle ja moottorijarrutuksessa kampeaa oikealle.
Just kävin katsastaas ja inssin kans koluttiin koko alusta läpi, mutta ei mikään väljänä tai hajalla. Muutenkin kerrasta leima, pointsit pirssille siitä.
Auraus on kohdillaan.
Olisiko ideoita?
Jos en muuta keksi, niin tungen alatukivarsien takimmaisista puslista kolot umpeen wurthin liima-/tiivistemassalla...
Nopeudella 80-100 kmh kiihdyttäessä kampeaa vasemmalle ja moottorijarrutuksessa kampeaa oikealle.
Just kävin katsastaas ja inssin kans koluttiin koko alusta läpi, mutta ei mikään väljänä tai hajalla. Muutenkin kerrasta leima, pointsit pirssille siitä.
Auraus on kohdillaan.
Olisiko ideoita?
Jos en muuta keksi, niin tungen alatukivarsien takimmaisista puslista kolot umpeen wurthin liima-/tiivistemassalla...
"No ei niitä voi korjata"
Tiedän että hajonnutta puslaa ei voi korjata, mutta oletteko joskus kuulleet jopa uudenkin puslan vahvistamisesta valamalla puslan "comfort"-aukot täyteen sopivaa kemikaalia?
Omassa kulkineessa puslat ovat edelleen ehjät. Ei väljät eikä revenneet.
Jos toi kolopallo ei pian suostu kulkemaan suoraan, niin valan koko akseliston araldiittiin ;o)
Tiedän että hajonnutta puslaa ei voi korjata, mutta oletteko joskus kuulleet jopa uudenkin puslan vahvistamisesta valamalla puslan "comfort"-aukot täyteen sopivaa kemikaalia?
Omassa kulkineessa puslat ovat edelleen ehjät. Ei väljät eikä revenneet.
Jos toi kolopallo ei pian suostu kulkemaan suoraan, niin valan koko akseliston araldiittiin ;o)
Ompas nyt kolmosen farkuissa alustaongelmia. Tota samaa teki oma viime kesänä mutta alla oli 195/55/15 kitkat. Auraus oli kohdillaan tuossakin vaikka ojaan haki koko ajan, nyt vaihdettiin etuiskareiden yläpään kumit niin parani ajettavuus mutta sekä auraus että camber -kulmat oli mettässä.
Muuttuko nuo camber kulmat kumien takia vai sen takia kun iskarin alapää käytettiin irti?
Mietin tuossa jos itselle vaihtas päästämällä alapallon irti niin mahtusko sen vaihtamaan? Säädettävässä kun saa löysättyä sen jousen ainakin riittävän löysälle mutta riittääkö tila..
Itelläki tekee tuota vetelyä tuo MK3 variantti samalla tavalla. Vaihtovat kuskin puolelle tuon taemman puslan just viime viikolla ja samalla kulmat säätivät kohilleen. Tuli vaan mieleen nyt että onko toisella puolella nyt niin paljon pehmeempi se alatukivarren taempi kumi vrt. uusi ja ne varret elää nyt niin omiin tahteihin.. Ja ainaki se asentaja jätti sen puslan mukana tulleen sellasen ohuen peltisen holkin asentamatta mikä tulee sen puslan ja pultin väliin kun se ei kuulemma tuohon malliin kuulu ja se ei sinne mahtunu sen takia.
Toi iskarin alapään irrotus ne kulmat pahemminkin sekottaa. Puslat saa olla jo huomattavan sököt, ennen ku reippaammin kampperit tai kasterit muuttuu.
Oliskohan tos mun tapauksessa kans käynyt niin, että toinen pusla olis hiljattain uusittu ja toinen vanha ja löysä.
Vois teoriassa aiheuttaa just ton ilmiön...
Oliskohan tos mun tapauksessa kans käynyt niin, että toinen pusla olis hiljattain uusittu ja toinen vanha ja löysä.
Vois teoriassa aiheuttaa just ton ilmiön...
Puoltamiseen jatketta. Itsellä kävi niin että Golf alkoi puoltaa vaimeasti oikealle kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Mielenkiintoisen asiasta tekee se, että kesärenkaat asennettiin samoille vanteille joilta otettiin talvirenkaat pois eikä vetelyä talvikumeilla esiintynyt vaan ajettavuus oli todella hyvä. Talvirenkaat nastattomat koossa 195/50-15, kesärengas 205/50-15 ja alla parina edellisenä kesänä oireitta tai häiriöittä, samoilla vanteilla tällöinkin. Renkaiden merkki on jopa sama. Autossa ei ole ollut myöskään alustassa mitään auki omistusaikanani (vajaa 3v) eikä mitään iskujakaan auto ole saanut. Tuskinpa autossa yhtäkkiä tulee välyksiäkään ollessaan nosturin nokassa sen aikaa että autoon tehdään vannetyöt. Eli kovin on käsittämätöntä. Talvirenkailla ajokäytös siis erinomainen ja aiempina kesinä myös ko. kesärenkaillakin. Olisiko kulmat sitten vähän kuitenkin viturallaan että aavistuksen leveämmällä kumilla se nyt sitten tuntuu? Tai olisko eturenkaassa runkovika? Ainakaan ulkoisesti siinä ei näy mitään. Mistäs kulmat sitten menis pieleen yhtäkkiä, luulisi että olis vaikuttanyt yleisesti ajamiseen jo aikaisemmin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa