Golf Variant -95 puoltaa puolelta toiselle.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

Golf Variant -95 puoltaa puolelta toiselle.

ViestiKirjoittaja jaippi » 5.5.2008 20:34

Oireina seuraavanlaista:
Nopeudella 80-100 kmh kiihdyttäessä kampeaa vasemmalle ja moottorijarrutuksessa kampeaa oikealle.
Just kävin katsastaas ja inssin kans koluttiin koko alusta läpi, mutta ei mikään väljänä tai hajalla. Muutenkin kerrasta leima, pointsit pirssille siitä.
Auraus on kohdillaan.
Olisiko ideoita?
Jos en muuta keksi, niin tungen alatukivarsien takimmaisista puslista kolot umpeen wurthin liima-/tiivistemassalla...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 5.5.2008 20:48

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 5.5.2008 21:10

Mulla golffis renkaina ihan perus 185/60-14 Continentalit alkuperäisillä peltivanteilla.
Itellä tosiaan se jännä seikka, että kun ajaa tasaista vauhtia, niin auto kulkee ihan luotisuoraan vaikka "ilman käsiä".
Vetely ei liioin tunnu rattiin juuri lainkaan, mutta kulkusuunta se vain vaihtelee :o)

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 5.5.2008 21:57

Alatukivarren puslat.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 5.5.2008 22:00

Tai ne holkit holot/puuttuu kokonaan niistä takimmaisista puslista, jos kolmosessa sellaisia onkaan.

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 5.5.2008 22:46

Niin että ne puslat olis vain väsähtänyt, vaikka ehjät vielä olivatkin?
No ne takimmaisten puslien reiät vois kai sit koittaa valaa umpeen. Onnistuis ehkäpä paikalleen päin.
Mahtaisko olla jotain haittavaikutuksia?..

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 6.5.2008 0:06

No ei niitä voi korjata, uutta osaa vaan tilalle.

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 6.5.2008 18:24

"No ei niitä voi korjata"

Tiedän että hajonnutta puslaa ei voi korjata, mutta oletteko joskus kuulleet jopa uudenkin puslan vahvistamisesta valamalla puslan "comfort"-aukot täyteen sopivaa kemikaalia?
Omassa kulkineessa puslat ovat edelleen ehjät. Ei väljät eikä revenneet.

Jos toi kolopallo ei pian suostu kulkemaan suoraan, niin valan koko akseliston araldiittiin ;o)

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 7.5.2008 14:29

Ompas nyt kolmosen farkuissa alustaongelmia. Tota samaa teki oma viime kesänä mutta alla oli 195/55/15 kitkat. Auraus oli kohdillaan tuossakin vaikka ojaan haki koko ajan, nyt vaihdettiin etuiskareiden yläpään kumit niin parani ajettavuus mutta sekä auraus että camber -kulmat oli mettässä.


Muuttuko nuo camber kulmat kumien takia vai sen takia kun iskarin alapää käytettiin irti?
Mietin tuossa jos itselle vaihtas päästämällä alapallon irti niin mahtusko sen vaihtamaan? Säädettävässä kun saa löysättyä sen jousen ainakin riittävän löysälle mutta riittääkö tila..

Itelläki tekee tuota vetelyä tuo MK3 variantti samalla tavalla. Vaihtovat kuskin puolelle tuon taemman puslan just viime viikolla ja samalla kulmat säätivät kohilleen. Tuli vaan mieleen nyt että onko toisella puolella nyt niin paljon pehmeempi se alatukivarren taempi kumi vrt. uusi ja ne varret elää nyt niin omiin tahteihin.. Ja ainaki se asentaja jätti sen puslan mukana tulleen sellasen ohuen peltisen holkin asentamatta mikä tulee sen puslan ja pultin väliin kun se ei kuulemma tuohon malliin kuulu ja se ei sinne mahtunu sen takia.

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 7.5.2008 17:12

Toi iskarin alapään irrotus ne kulmat pahemminkin sekottaa. Puslat saa olla jo huomattavan sököt, ennen ku reippaammin kampperit tai kasterit muuttuu.
Oliskohan tos mun tapauksessa kans käynyt niin, että toinen pusla olis hiljattain uusittu ja toinen vanha ja löysä.
Vois teoriassa aiheuttaa just ton ilmiön...

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 7.5.2008 20:06

Mulla se asentaja irrotti sen navan alatukivarresta niin että se alapallo jäi alatukivarteen kiinni. Eihän sen sillon pitäs säätöjä ketuilleen vetää? Näppärästi lähti vielä 2 pulttia avaamalla..

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 8.5.2008 9:36

Jos alapallonivelestä mojauttaa irti, niin ei pitäis kulmien muuttua.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.5.2008 9:43

mutta jos on paskat puslat ja vaihdetaan uudet niin kannattaa käydä säädättämässä. ja aina pitäisi vaihtaa kummakki kerralla... itse ainaskin laitan tästä eteenpäin aina uretaanipuslat ku menee loppuun orggispuslat.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 8.5.2008 10:05

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 16.5.2011 22:57

Puoltamiseen jatketta. Itsellä kävi niin että Golf alkoi puoltaa vaimeasti oikealle kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Mielenkiintoisen asiasta tekee se, että kesärenkaat asennettiin samoille vanteille joilta otettiin talvirenkaat pois eikä vetelyä talvikumeilla esiintynyt vaan ajettavuus oli todella hyvä. Talvirenkaat nastattomat koossa 195/50-15, kesärengas 205/50-15 ja alla parina edellisenä kesänä oireitta tai häiriöittä, samoilla vanteilla tällöinkin. Renkaiden merkki on jopa sama. Autossa ei ole ollut myöskään alustassa mitään auki omistusaikanani (vajaa 3v) eikä mitään iskujakaan auto ole saanut. Tuskinpa autossa yhtäkkiä tulee välyksiäkään ollessaan nosturin nokassa sen aikaa että autoon tehdään vannetyöt. Eli kovin on käsittämätöntä. Talvirenkailla ajokäytös siis erinomainen ja aiempina kesinä myös ko. kesärenkaillakin. Olisiko kulmat sitten vähän kuitenkin viturallaan että aavistuksen leveämmällä kumilla se nyt sitten tuntuu? Tai olisko eturenkaassa runkovika? Ainakaan ulkoisesti siinä ei näy mitään. Mistäs kulmat sitten menis pieleen yhtäkkiä, luulisi että olis vaikuttanyt yleisesti ajamiseen jo aikaisemmin?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.5.2011 18:53

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

03s
-
Viestit: 10
Liittynyt: 9.4.2011 19:44

ViestiKirjoittaja 03s » 19.5.2011 19:36

Niin ihmeelliseltä kun se kuulostaakin,niin mun G-3 variantin vetely hävis "lähes" kokonaan,kun vaihdoin moottorin kaikki kumityynyt. Varsinkin etummainen oli todella löysä.
En vaan ymmärrä kuinka se vaikutti akselistoon,mutta mulla se tepsi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa