transporter 1,6 td savuttaa ja vetää huonosti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

johtaja83
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.12.2007 0:13

transporter 1,6 td savuttaa ja vetää huonosti

ViestiKirjoittaja johtaja83 » 6.5.2008 23:42

Volsu vetää huonosti ja savuttaa kylmänä valkoista savua ja lämpimänä mustaa. Koneeseen tehty remonttia ja kannen pitäisi olla ehjä(kuulemma jonku audin lohko ja volsun kansi). Lähtee kyl hyvin käyntiin. Ite en tästä autosta niin hirveästi tiedä ku tuli se juuri ostettua korin takia. Kone käy siististi tyhjäkäyntiä mut ottaa huonosti kierroksia. Autoon on laitettu sähköinen polttoaine pumppu. Mistä lähteä tutkimaan vikaa?? Epäilyksiä viasta???

johtaja83
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.12.2007 0:13

ViestiKirjoittaja johtaja83 » 6.5.2008 23:42

Vuosimalli 85 ja 1,6 td.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.5.2008 23:54

Pumpun ajotukset metässä. Mihinkäs sinne sähköpumppu on asennettu ja miks??

johtaja83
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.12.2007 0:13

ViestiKirjoittaja johtaja83 » 7.5.2008 0:00

Se sähkö pumppu on asennettu tankin ja suodattimen väliin, mahtaisko alkuperäinen siirto pumppu olla rikki?? Mitenkäs olisi hyvä koti-oloissa katsoa se syöttöpumpun ajoitus kohdilleen?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.5.2008 0:17

Ei siellä mitään siirtopumppua ole. Tuota pumpun ajotusta et kotikonstein saa kohilleen. Edessä siis reissu dieselhuoltoon.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 7.5.2008 6:02

Alkuperäinen siirtopumppu on ruiskupumpun sisällä.

johtaja83
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.12.2007 0:13

ViestiKirjoittaja johtaja83 » 9.5.2008 17:37

Tarkistin turbon toiminnan ja se toimi normaalisti eikä ollut kovin väleäkään. Ajattelin et koitan tuurilla kääntää pumppua tai nokan hammas pyörää mutta en tiedä että mihin suuntaan?? Valkoista savua päästää niin eikö silloin ole aikaisella? Jakopään tarkistin ja siel oli kaikki niinkuin pitikin, öljyvuotoa lukuun ottamatta.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 9.5.2008 20:02

tuurilla menet kääntämään nokkaa niin saat sit samalla tuurilla mennä hakemaan purkaamolta uuden koneen...
Kotikonstein ajoituksen säätö on helppoa jos on mittarit siihen,menee n. 10-20 min , mutta älä tee jos ett OSAA tai sulla ei ole hyviä OHJEITA.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 9.5.2008 21:30

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Jos tuollainen pumppu (ensimmäinen kuvassa) niin on helppo säädettävä/käännettävä kohdalleen.
Koita ensiksi syöttöä säätää voi auttaa jo paljon.
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm

johtaja83
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.12.2007 0:13

ViestiKirjoittaja johtaja83 » 14.5.2008 0:28

Juu, sain koneen vetämään normaalisti ku säädin syöttöä ja yks suuttimista kusi mutta valkoista savua riittää vieläkin silmän kantamattomiin. Syöttöruuvin säädössä huomasin yhden asian: Kun ruuvia lopuiksi pyörittelin joka suuntaan niin huomasin selkeän rajan jolloin tuli mustaa ja kun pyöräytti toiseen suuntaan niin tuli pelkästään vaaleaa sauhua, hämärä homma mun mielestä ku ei ainakaan hiace noin tehnyt. Kirjoitin edellisessä viestissä epä huomiossa väärin eli en ole kääntämässä nokkaa vaan syöttöpumpun hammaspyörää hampaalla kuhunkin suuntaan niin näkee kuinka käy ku noishan kartio nois jakopään akseleitten päis(ei kiilaa) ja tos selkeät jäljet et joskus ollu pumpun hammaspyörä irrallaan. Ei toi kyl oikeen kannesta voi johtua ku ei tee painetta paisuntasäiliöön ja öljyt ja nesteet erillään ja hyvän värisiä. Heittokellon saan vasta jonku ajan päästä niin kokeilen tällä välillä kaikkea muuta mahdollista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa