Olen yrittänyt etsiä forumilta apua mutta ei silmiini ole sattunut joten kysyn ihan erikseen.
Auto on -79 golf 1.6gti tekniikkainen avo ja seissyt jonkin aikaa. Mittaristossa huutaa summeri ja öljyn merkkivalo vilkkuu. Syttyvät pinellä viiveellä. noin 20sek tai nopeammin jos vähän kaasuttelee. Jos lämppimänä käynnistää ja polkaisee kaasua niin ne syttyvät heti. Kierrokset on tyhjäkäynnillä n. 2000rpm. Ö-paine anturin olen vaihtanut jo uuteen ja se maadoittaa tarvittaessa niinkuin pitääkin. Öljynpainettakin on. Mittari yltää seiskaan asti ja se on tapissa koneen käydessä. Ihan kuumaksi en ole mittari kiinni käyttänyt. Muttta tietääkseni näin vanhassa gtissä ei ole yläpaine anturia että siitä ei voi olla kyse, että huutaisi sellaisen anturin kautta. Myös kaikki auton johtoliitokset olen yrittänyt puhdistaa takavaloja myöten. Öljyt tietenkin kokeilin myös vaihtaa mutta ei ollut apua. Kun mittariston takaa eristää yhden johdon,(olisiko ollut punamusta) pimenee kiekka mittari ja summeri ja öljyn merkkivalo.
Onko vihjeitä mitä kokeilisin seuraavaksi? Itse olen pulassa kun ajokausi jo menossa ja auto odottaa katsastusta =(
Golf gti mk1 summeri huutaa ja öljyvalo vilkkuu
Valvoja: ffp jäsenet
Muistaako joku minkä väriset johdot mahtaa anturille tulla? Mulla on öljyjalassa vain yksi anturi. Siihen tulee 2 johtoa oikean etuvalon takaa johtosarjasta, mutta se on ihan sama onko se liitin kiinni vai irti. Huutaa joka tapauksessa. Kuinka voisi mitata onko se ehjä? Muistaakseni joku sanoi sen olevan öljynlämpötila anturin mikä itselläni on, mutta ei ole varmaa tietoa.
Nyt olen parista paikasta saanut vahvistuksen että autossani on vain yksi öljynpaineanturi. Joten vika ei pitäisi siellä olla. Voisiko jonkun toisen anturin kautta huutaa?
Mitenköhän saisin tuota mittaristoa testattua että onko se kunnossa? Yritin mittailla yleismittarilla mutta en tiennyt mitä olin tekemässä niin enpä siitä mitään viisastunut.. Vihjeitä?
Mitenköhän saisin tuota mittaristoa testattua että onko se kunnossa? Yritin mittailla yleismittarilla mutta en tiennyt mitä olin tekemässä niin enpä siitä mitään viisastunut.. Vihjeitä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”