vetno td rakentelua

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

vetno td rakentelua

ViestiKirjoittaja mza_ » 5.4.2008 16:43

Tosiaan tuli ostettau tollaien td vento entisen mennessä lunariin ex poliisin tullessa kolmion takaa kylkeen. :(

Td tuli valittua kilometrimäärien takia mitä tulee ajettua. Jonkun verran on alettu rakentelemaan jo.

vr6 lippa mallia tarvike mikä melkeinpä istuu :D eikös ventossa ja golffissa ole sama puskuri? :o

syöttöjä nostettu, Silloin koulun tehopenkissä mitattiin 92 hp ja 180nm pelkällä syötön nostolla!.

Sen jälkeen ollaan ahtokaraa viilattu ja nostettu ahtopaineita 1.0 bar jonka jälkeen ei penkissä ole ajettu kun on penkin sähöissä jotain häikkää tällä hetkellä, mutta tehoa on sen verran että vakiokytkin luistaa :p

Nyt on coolerin asennus vaiheessa. cooleri on mallia kiina coolrei mutta kai se ajaa asiansa ihan niinkuin mutkin. cooleria keulille sovitellessa meinasi tullu hiukkasen ahdasta mutta kyllää se sinne sujahti kun vähän näytti paineilmasahaa muoveille.

Ahtoputket alkaa pikkuhiljaa olemaan suht hyvällä mallilla.

tuolta voi kuvia katsella
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/coolerin%20asennusta/

tulossa vielä säädettävä alusta, ja 16" tai 17" kokoiset vanteet jos jollain ylimääräisi niin yv:tä tulemaan.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

coolerin kiinnitys

ViestiKirjoittaja mza_ » 5.4.2008 16:46

ja sen verran vielä, että coolerin alakiinnitykset ovat kerenneet muuttumaan, joustin kumit on siirettty palkin puolelle.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 5.4.2008 17:22

eikös ventossa ja golffissa ole sama puskuri? :o

Muuten on mutta Venton puskuri on hieman pidempi, joten Golffin lippa jää päistään jonkin verran vajaaksi. Mutta muuten pitäisi sopia ongelmitta.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

puskurista

ViestiKirjoittaja mza_ » 5.4.2008 17:38

joo jäihän sinne sentti tyhjää sitten.. Eipä tuo liikaa haittaa.. täytyy jossain vaiheessa tilata varmaan marmoritiskiltä uus lippa :p

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

vento

ViestiKirjoittaja mza_ » 15.4.2008 17:38

Nyt on ventoon saatu fk korkeussäädettävä alusta. asennusvaiheista ei kuvia valitettavasti.. vanteetkin tuli hommattua ja yksi vr6 lippa tuli ajettua jo paskaksi kun en huomannut monttua maassa.

Alustasta sen verran että omaan makuun ei ollenkaan pintakova ja hyvä ajettava. Saa sitten nähdä miten tulee pitemmän päälle toimimaan.

kulmia en samana päivänä kerennyt säätämään ajattelin että kyllä ne renkaat vkl kestää ajella ihan tontissa, maanantaina tuli sitten huomattua kun sisäreunasta näkyy kankaat. :( Onneksi ei mitkään uudet renkaat kuitenkaan olleet.

Nyt ajellaan hetki sitten vanhoilla talvirenkailla ja kulmien säätöjen jälkeen alle istahtaa 14" alessio f1:set ja nuo 16" sitten taas kun on uudet renkaat hommattu.

Tuossa pari kuvaa
http://copter.threewee.com/stilo/jotain/autoja/misa_vento.jpg
http://copter.threewee.com/stilo/jotain/autoja/misa_vento_2.jpg

kertaallen on alustaa jouduttu ylöspäin säätämään. nyt pitäisi pystyä paremmin hidasteista ajelemaan.

Coolerin putket ovet edelleen vaiheessa kun ei koululla ole hetkeen kerennyt rakentelemaan niitä ja kotona hiekkapihalla ei hirveesti kiinnosta ahtoputkia mallata. mutta lähiaikoina pyritään niissäkin etenemään.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.4.2008 21:10

eihän tää vaan satu olemaan Lahdessa? Olin näkeväni yhden koulun pihassa tälläisen.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

vento

ViestiKirjoittaja mza_ » 15.4.2008 21:12

lahdestahan tää löytyy juu oikein oot bonganut

kiskola
-
Viestit: 39
Liittynyt: 18.2.2008 15:57

ViestiKirjoittaja kiskola » 15.4.2008 22:08

hyvännäkönen vento kyl! itellä melkein samanlainen.. jouduitko paljonki muokkaan tota lippaa että sopi paikalleen? paljos sulla muuten on maavara tos edes?

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

ViestiKirjoittaja mza_ » 16.4.2008 15:51

hyvännäkönen vento kyl! itellä melkein samanlainen.. jouduitko paljonki muokkaan tota lippaa että sopi paikalleen? paljos sulla muuten on maavara tos edes?


Ei tarvinut paljoo lippaa muokata kulmista palaset pois sitten vaan mallaa paikoilleen, jotain kiinnikkeitä tarvi sahata pois että sai nätisti käymään. sitten vaan itsestäänporautuvilla kiinni puskuriin.. jäähän se reunoista vähän lyhyeksi mutta siitälin huolimatta paljon paremmin näköinen kuin orkkis =)

maavaraa en ole mitannut muuta mittaan sen lähipäivinä.

Onko kellään tietoa paljonko kustantaa vw alkuperäinen vr6lippa?

kiskola
-
Viestit: 39
Liittynyt: 18.2.2008 15:57

ViestiKirjoittaja kiskola » 16.4.2008 17:08

jeps! tollai mäkin sen kiinni laitoin :)

alkperäinen lippa on muistaakseni siinä vähän yli 100e..

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

ohjauskulmat

ViestiKirjoittaja mza_ » 18.4.2008 17:30

tänään sitten koululla sain nelipyöräsuuntauksen tehtyä ja alessioille löyti ostaja joten kohta on varmaan hyvällä tuurilla rahaa hankkia uudet kumit äälle noihin 16" vanteisiin.

tällä hetkellä alla pyöryy orkkis 14 vantet kapseleilla. Tullut mietittyä että pitäiskö maalata vanteet mattamustaksi ja jättää kapselit pois :p

rumpujarru puurkaantuu kyllä yllättävän nopeasti pois akselin päästä.. aluksi kun luuli että takakulmien säätö on ihan perse homma mutta eipä siin 10min kauempaa mene kun laittaa sinne palaa väliin.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

roiskeläpät

ViestiKirjoittaja mza_ » 18.4.2008 18:19

Samalla tuli kokeiltua miltä se näyttää ilman roiskeläppiä.. eipä se kovin paljoa enää peltiä muistuttanut mitä sieltä alta löytyi. Joten päätin laittaa läpät takaisin. :p

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

cooleri

ViestiKirjoittaja mza_ » 25.4.2008 19:29

nyt on sitten cooleri ja ahtoputket saatu valmiiiksi. Mukavsti tuol isää höökää, hetken jopa tuntui siltä että hei täähän kulkee, mutta siihen se taas jäikin pari vedon jälkee.. tää mihkää kulje :D jotain kivaa jossain vaihheessa keksittävä lisää.

ensikäynnistyksetsä sen verran että oli melkoinen kokemus. Auto kävi nätisti tyhjäkäyntiä kierroksia ja toimii vieläkin. sitten ryntäytys...

Jumalaton pamasu ja kone sammui.. ensimmäisen tuli kurkattua jakokappaan jossa oli kaikki silmämääräisesti kunnossa.. no Sitten uusi yritys auto käyntii.. kävi hetken aikaa kolmella, ja hetken päästä käy normaalisti. ja toimiikin ajossa.

Tiedä siitte olisko joku tiiviste antautunut kun paikallaan kierrättäessä tulee pakokaasua konehuoneesee. ennen takapönttöä on pieni reikä mutta enpä oikeen usko että sieltä asti voisi savu tulla.

uudet kumit sain 16" vanteille ja maavaraa säädin taas kerran aavistuksen ylemmäksi.. nyt kestää hidasteisiin laskea paljon paremmin eikä muutenkaan ole roiskeläpät raapineet missään.

kaiken kukkuraksi autokaugen ahtomittari taisi ottaa lopputilin. mittari takertelee ja sen mukkan ahdotkin on tippunut vain 0.5bar, mutta mittariin koputettaessa ahdot nousevat 1.0bar:iin :D

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 30.4.2008 8:36

Jos se mittari takertelee, on todennäköisesti syynä irronnut kehys mittarin lasin alla (siis olettaen että valkopohjainen Autogauge kyseessä). Vääntele se alumiinikehyksen pokkaus takapuolelta auki ja irrota kehys, lasi ja muovirinkula mittaritaulun päältä. Sitten vain liimaat sen muovirinkulan ulkoreunan kanssa samaan tasoon, lasi paikalleen ja alumiinikehys vaikka liimatipan kanssa takaisin paikalleen.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

mittari

ViestiKirjoittaja mza_ » 1.5.2008 20:02

Mittari on autokaugen smoke sarjaa. Täytyypi varmaan koittaa purkaa se ja kokeilla kyseistä kikkaa. Ahtoputkista ja nykyisestä lookista kuvia heti kun saa auton pestyä ja kerkee vielä kuvatkin ottamaan.

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 2.5.2008 12:49

Smoke-mittaria en ole purkanutkaan, mutta voihan siinäkin olla samaa ongelmaa. Varmaankin ko. ongelman näkee purkamattakin, jos neula ottaa johonkin kiinni.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

nykyinen lookki

ViestiKirjoittaja mza_ » 5.5.2008 0:00

Pientä askartelua saatu aikaan taas ja kuviakin jopa saanut aikaiseksi.

Elikkäs etuvilkut tuli tummenneltua, sattaa ehkä jakaa mielipiteet mutta omaan silmään sopii passelisti

maavaraa on sopivasti ettei ainakaan vielä ole ottanut juurikaan kiinni mihkään.

Pumpun ajoitus tuli mitattua ja tuloksksi saatiin 0.74 eli en ruvennut säätämään kun oli säätöalueen sisällä.

tuossa jokunen räpsy
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/vw%20vento/?action=view&current=100_2837.jpg

http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/vw%20vento/?action=view&current=100_2840.jpg

http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/vw%20vento/?action=view&current=100_2832.jpg

Jos jollain on tietoa tuon ruiskutushetken alkamisanturin sielunelämästä niin valistusta kaivataan.

Vielä olisi tarkoitus ottaa imusrja irti ja putsata se ja sen jälkeen penkkin katsomaan onko mitää saatu aikaiseksi.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

vento

ViestiKirjoittaja mza_ » 14.5.2008 23:40

Tänään tuli sitten mitattua tehot coolerin kanssa.

117hv ja 250nm moottorilta ja pyörältä 100hv ja 230nm käppyrät laitan huomenna näkyviin.

Yritin tossa ottaa 0-100 aikaa mutta eipä siitä tullut mitään kun kytkin luisti niin perkeelesti.

Kellän hyviä ideoita mikä kytkin/laatikko paketti kannaattaa hommata tai missä laatikossa on pitemmät välitykset kun tuossa venton omassa?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.5.2008 9:49

Tuolle pikkukytkimelle saa jäykempää asetelmaa ja sinntterileyä jotka todistetusti kestää konetehoa n. 240hv ja vääntöä 400Nm. Kuinka pitkään, siitä ei ole varmuutta. Siten jos taas haluat harrastaa enemmän niin hommaat 020 laatikon tilalle 02A:n joka on 228mm kytkimellä. Siihen sitten se perus setti eli VR6 levy ja SRE asetelma niin kestääkin jo pidemmän aikaa mukisematta tuollaisia 200+hv ja 400+Nm tehoja.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

laatikko

ViestiKirjoittaja mza_ » 15.5.2008 11:23

saakos tuota 02a laatikkoa vaijerikytkimellä? ja onko minkälaiset välitykset?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.5.2008 14:05

umpikeulapassatista laitat nestekytkimen samalla. välitykset vaihtelee tietty onko bensa vai dieseli ja dieselin laatikoitakin on eri välityksillä. Etkastahan nuo välitykset on helppo katsoa. Enpä ole tullut tutkineeksi millä koodilla tuo oma laatikko on, mutta 2000rpm vitosella on 83kmh. Nyt ei saa tarkkaa tietoa muista nopeuksista kun on nopeusmittarin vaijeri poikki, mut maanantaina tulee uusi vaijeri.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 15.5.2008 16:26

tuota,sen 210mm kytkimen kestosta ett saattaa luistaa tuossa mza_:n ventossa kun on vakio ahtimella niin pukkaa sitä voimaa tosi reilusti jo alta parin tonnin..taas tuo oma työntää täyden tehon vasta 5000 jälkeen...
Ja itsekkin saannut sen jo "kertaalleen luistamaan" mutt tää oli hieman poikkeus kokeilu = )
Vai mitä kimi ?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.5.2008 16:41

ÖÖ..Juu niinhän se tais olla.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

kytkin

ViestiKirjoittaja mza_ » 15.5.2008 17:33

jep.. pelkällä kaasulla sain äsken rekkaa ohittaessa luistamaan ei hyvä ollenkaan :D joutuu varmaankin rauhassa ajamaan kun ei lompakko anna vielä pariin kuukauteen uutta kytkintä tai koko askia uusimaan.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

käppyrä

ViestiKirjoittaja mza_ » 29.5.2008 22:05

siinä tuo venton viimeinen käyrä. konetehoa esittää pyörältä tuli 100hp ja 230nm
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/?action=view&current=vento_kppyr.jpg

Tuon vedon otettu syöttöä vähän pois (täytyy kytkimellä sinnitellä ainaki puoltoista kuukautta) ja sitten pumppua aikasemmalle 0.74stä 0.86teen jonka jälkee taas syötttöä pois kun ei kytkin tykännyt siitä pumpun säädöstä :(

Halts|
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.2.2008 21:25

ViestiKirjoittaja Halts| » 30.5.2008 1:59

Kuinka iso tuo sinun cooleri on ja kuinka paljon joutui muoveja sahamaan pois?

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

cooleri

ViestiKirjoittaja mza_ » 30.5.2008 14:10

olisko ollut kokonaislevys muistaakseni 700mm korkeus 200mm ja 76mm paksu kennon koko 500x200.76mm puskurista vähän pois ja pohjamuovin kiinnityskohdasta joutui vähä ajelemaan. eli ei paljookaan loppupelissä.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

edistyy.com

ViestiKirjoittaja mza_ » 24.7.2008 17:21

nyt on projekti päässyt vihdoinkin etenämään.. tänään saatiin kytkin ja vaihdelaatikko vaihdettua. ihan 020 vaihteistolla vielä mennään. loota on samoilla välityksillä kun omakin mutta ehjällä pakkirattaalla varustettuna :) vaihdon yhteydessä tuli sitten vaihdettua vuotava kampiakselin stefakin.. vakio kytkin oli kulunut niiteille asti ja vauhtipyörä ja asetelma pilalla.

levyksi tuli nelilapainen jousitettu kuparikytkin. oikeen kivasti toimii eikä tosiaan ole on/off kytkin asetelma on vakiota jäykempi joka ei kylläkään polkimessa tunnu juuri yhtään.

pieniä vastoinkäymisä projektissa oli sillä ensimmäisella kerralla jäi asetelman ja lohkon välistä iso peltilevy pois joka estää kaiken paskan joutumista vauhtipyörälle... eli kertaalleen tuli purettua koko paska ja uudestaan nippuun pellin kanssa.

projekti tulee nyt lähiäikoin toivon mukaan editymään lisää. Uusi turbo (kkk26) odottelaa matkahuollossa hakua, peltisarja ja modattu LT:n imusraja odottelee kontissa jotka ovat AKI-76 käsialaa. kiitoksia akille näistä.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

turboa

ViestiKirjoittaja mza_ » 11.8.2008 21:57

Nyt on projekti päässyt taas kerran etenemään vaihteeksi. uusi turbo ja imusarja istuvat kivasti paikoillaan.

Pakosarjan asettelusta sen verran että neljää eri pakosarjaa sovitettiin paikoilleen. Turbon hukkaportin hankalan muodon takia tila kävi erittäin ahtaaksi.

[url]http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/turbon%20asettelua/?action=view&current=100_2955.jpg[/ur]

Noo pakosarja kun saatiin istumaan turbon kanssa ja rintapeltiinkin oli melkein puoli senttiä tilaa niin todettiin että imusarja ei mahdu paikalleen. Imusarjaan pulttien paikkoja sitten upotettiin keskeltä enemmän ja reunoilta hivenen vähemmän. ja jäihän sinne vielä tilaa kiristääkkin pultit.

http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/turbon%20asettelua/?action=view&current=100_2958.jpg

Metallitöistä on suurimmaksi osaksi (etenkin neljästä pakosarjasta) on vastannut Aki-76 suuret kiitokset siitä hyvästä. Katotaan sitten mimmonen lasku tulee perässä =)

nyt on auto nipussa ja ensimmäiset vedot päästy kokeilemaan. hukkaportin vakio säädöillä ahdin nosti noin 1.1 bar ahtoja

vakio pumpulla karaa viilattuna ja syöttöä käännettynä ahdin heräilee vähintääknkin kohtalaisen hyvin joskin ahdot voisivat nopeamminkin nousta joten seuraavaksi hankintalistalla on boost-controlleri jolla asiaan saadaan varmaankin jonkin sortin parannusta.

ahdin alkaa heräilemään vähän 2000 kierroksen jälkeen rauhassa hissukseen ja vähän ennen 3000 herää kunnolla.

Putkea täytyy vielä modifioda hieman kun ottaa kiinni jonnekkin. Ihmettelen kyllä suuresti miten porukka on saanut juurikin ventoon tai 3koriseen golfiin mahtumaan 3 tuumaista rööriä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 11.8.2008 23:01

Eipä se ahdin oikeastaan heräile sen aikaisemmin vaikka otat koko letkun hukkiksen ja ahtopesän väliltä pois. Itselläni oli samanlainen turbo samassa autossa juuri samassa tekniikassa. Ja mitä tuohon 3" putkeen tulee... Pala kakkua. ;) Eikä edes kilkata ja bilteman 3" jousto dp:ssä. Ei hinkkaa eikä hankaa mihinkään.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

putki

ViestiKirjoittaja mza_ » 12.8.2008 9:03

Ja mitä tuohon 3" putkeen tulee... Pala kakkua. ;) Eikä edes kilkata ja bilteman 3" jousto dp:ssä. Ei hinkkaa eikä hankaa mihinkään.


minkälainen pakosarja sulla oli siinä? onko kuvia jossain jemmassa sarjata ja putkesta?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.8.2008 11:25

Kylläpä se pakosarja aikalailla samanlainen kynttilänjalka oli mikä sulla on nyt tuolla. :) tosin vakio imusarjalla eli tuli hitusen ylemmäks turpo kuitenkin. Jäi tulipellistä irti senverta että kämmenen pyyhkäs välistä helposti. Laita sähköpostiosote mulle vaikka privalla niin jatketaan jutuskelua sitä kautta. Ja saatat saada jotain kuviakin. ;)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa