Päivää vaan kaikille. Puolisen vuotta sitten tullu laitettua -02 Passatti 2 litran benskoneella. Nyt tässä kelien lämmitessä pitänyt tuota ilmastointia päällä ja ei näy jäävän kondensiovesi lätäkköä minkäänlaista.. Herää siis kysymys että onkos se letku/putki jostain irti? (Olen jostain lukenut siitä että sekin voi kuulemma irrota.) Kaikki apu ja kuvat ja vinkit ottaisin mielelläni vastaan että tietäisi mistä purkaa ja mitä?
ps. kerran passattia jo kuivanneena.
Passatin ilmastointi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 26.4.2008 16:04
samavika
Kiinnostaisi kanssa minne se kondessivesiletku menee.
Murren kommentti voi kyllä pitää paikkansa. Täytyy siis tarkkailla sitä vielä että alkaako lätäkköä löytymään. Mutta itelläkin tosiaan kiinnostaisi tietää ylitpäätään että mistä se poisto letku/putki menee ja minne se laskeutuu? Alkoi vaan mietityttämään kun on lukenut foorumilta että tuo ilmastointi voi kuseskella sisälle. Eikä foorumia tutkailemalla ole päässyt selvyyteen että mistä ja minne se kondensiovesi menee.
Mikähän putki se on mikä tulee vänkärin jalkatilan alle sinne auton alle helman liepeille?
Mikähän putki se on mikä tulee vänkärin jalkatilan alle sinne auton alle helman liepeille?
Tuota varaosakataloogia selailessani huomasin, että se kondensioveden poisto saattaa tulla passatissa rintapellin läpi konehuoneenpuolelle, tai sitten se tulee ulos ns kardaani tunneliin!
Osa näyttäisi hiukan kastelukannun nokalta! :) Ja taitaa löytyä helpommiten, kun tarkastelee puhallin-/hyörystinkennokotelon vasenta puolta?
Osa näyttäisi hiukan kastelukannun nokalta! :) Ja taitaa löytyä helpommiten, kun tarkastelee puhallin-/hyörystinkennokotelon vasenta puolta?
Lainataan topiccia..
Mitähän eroja mahtaa olla MAX ja NORM kytkimillä Venton manuaali ilmastoinnissa? Toinen lienee sisäkierrolle?? Ohjekirjaa ei ole, joten siitä ei apuja.
Myös omituinen ikäänkuin mädän haju tulee kun ottaa ilmastoinnin pois ja laittaa lämmintä ilmaa tulemaan kabiiniin. Raitisilmansuodatin vaihdettu juuri uuteen aktiivihiilisuodattimeen ja sillä ei haluttua vaikutusta. Ilmastointi kyllä toimii, auton saa lähes pakastimeksi, toisin ku nykyajan vehkeissä :)
Autona Vento GL -93
Mitähän eroja mahtaa olla MAX ja NORM kytkimillä Venton manuaali ilmastoinnissa? Toinen lienee sisäkierrolle?? Ohjekirjaa ei ole, joten siitä ei apuja.
Myös omituinen ikäänkuin mädän haju tulee kun ottaa ilmastoinnin pois ja laittaa lämmintä ilmaa tulemaan kabiiniin. Raitisilmansuodatin vaihdettu juuri uuteen aktiivihiilisuodattimeen ja sillä ei haluttua vaikutusta. Ilmastointi kyllä toimii, auton saa lähes pakastimeksi, toisin ku nykyajan vehkeissä :)
Autona Vento GL -93
MAX asento taitaa olla sisäkierto. Sulla on varmaan se kenno aika miehekkäässä naavassa. Vaihtoehtoina joko purku/puhdistus tai vaihtoehtosesti käyt hakemassa jostain tarvikeputkasta semmosta suihketta mitä suihkitaan sinne imupuolelle niin se tarttuu siihen kennoon ja desinfioi sen. aikoinaan TM:ssä oli juttuakin näistä suihkeista.
Kävin just Hellteemasta hakemassa semmosen ilmastoinnin desinfiointi/puhdistusaineen kun tuo laite vähän tuoksahti. Aine on aerosolipullo, jossa mukana n. puolen metrin mittainen ruiskuletku. Ohje käskee irroittaa raitisilmasuodatin ja suihkuttaa vaahtoa sisälle tulokanavaan ja antaa vaikuttaa ensin vartti, sitten käynnistää ilmastointi ja antaa tuulettaa toinen vartti.
Noh, omassa pelissä ainakin on tuloröörissä hetí vastassa keskipakoistuuletin, jonka siipien välistä en saanut tuota letkua ängettyä. Ratkaisin ongelman laittamalla tuulettimen täysille ja suihkuttamalla vaahdot tuulettimeen, josta ne sitten roiskuivat sisälle kanavistoon. Purnukan tyhjennyttyä sammutin tuulettimen ja annoin vaikuttaa tuon vartin. Samalla tuli varmistettua, että kondensioletku pelaa. Ylimääräiset vaahdot nimittäin valuivat rintapellin aukosta pihalle.
Autoon tulikin tuon myötä aika raikas tuoksu.
Noh, omassa pelissä ainakin on tuloröörissä hetí vastassa keskipakoistuuletin, jonka siipien välistä en saanut tuota letkua ängettyä. Ratkaisin ongelman laittamalla tuulettimen täysille ja suihkuttamalla vaahdot tuulettimeen, josta ne sitten roiskuivat sisälle kanavistoon. Purnukan tyhjennyttyä sammutin tuulettimen ja annoin vaikuttaa tuon vartin. Samalla tuli varmistettua, että kondensioletku pelaa. Ylimääräiset vaahdot nimittäin valuivat rintapellin aukosta pihalle.
Autoon tulikin tuon myötä aika raikas tuoksu.
Omassa 3B passatissa oli samaa ongelmaa... Tosin mulla kondensiovesi löytyi apparin jalkatilasta, nyt jo kuivattu mattojen alta ja matoista..
Syy on jälleen kerran volkkari-insinöörin nerokkuuden aikaansaama idiotismi...
Poistoputki tulee apparin jalkatilan etureunasta keskikonsolin vierestä. Ulostulopuolella konetilassa se tulee downpipen (pakoputken alkupätkä turbolta auton alle) ja tulipellin välissä olevan lämpökilven päälle. Tämä ilmeisesti siksi että tuo vesi jäähdyttäisi lämpökilpeä haihtuessaan tai jotain.
Ongelma vaan on että tuo lämpökilven ja tulipellin väli kerää itseensä töynää ja voi tukkia koko poiston (poistoputken päässä on "takaisku" läppä ja yksi kivi voi jo tukkia sen).
Itsellä tuo väli oli rapaa täynnä ja kondenssivesiputki täyttyi vedellä kunnes valui kennokotelon liitoksesta ihan sieltä apparin jalkatilan etureunasta matolle ja sen alle.
Mikäli auto on automaatilla niin luin juuri toisaalta tältä foorumilta että sen maton alla on omassa syvennyksessään automaatin ohjausboksi ja jollain oli samaisen oireen takia kajahtanut se boksi ja sen myötä laatikko... joten huolellisuuttta kuivatukseen. manuaalissa boksin tilalla on styrox -palikka täyttämässä tyhjää kohtaa.
Syy on jälleen kerran volkkari-insinöörin nerokkuuden aikaansaama idiotismi...
Poistoputki tulee apparin jalkatilan etureunasta keskikonsolin vierestä. Ulostulopuolella konetilassa se tulee downpipen (pakoputken alkupätkä turbolta auton alle) ja tulipellin välissä olevan lämpökilven päälle. Tämä ilmeisesti siksi että tuo vesi jäähdyttäisi lämpökilpeä haihtuessaan tai jotain.
Ongelma vaan on että tuo lämpökilven ja tulipellin väli kerää itseensä töynää ja voi tukkia koko poiston (poistoputken päässä on "takaisku" läppä ja yksi kivi voi jo tukkia sen).
Itsellä tuo väli oli rapaa täynnä ja kondenssivesiputki täyttyi vedellä kunnes valui kennokotelon liitoksesta ihan sieltä apparin jalkatilan etureunasta matolle ja sen alle.
Mikäli auto on automaatilla niin luin juuri toisaalta tältä foorumilta että sen maton alla on omassa syvennyksessään automaatin ohjausboksi ja jollain oli samaisen oireen takia kajahtanut se boksi ja sen myötä laatikko... joten huolellisuuttta kuivatukseen. manuaalissa boksin tilalla on styrox -palikka täyttämässä tyhjää kohtaa.
Kuvaa ei ole mutta tarkennan selitystä.
pelkääjän jalkatilan etureunan vasemmassa nurkassa näkyy putkea.
Siitä se kääntyy noin 10 cm alaspäin maton alla ja siitä kääntyy eteenpäin (moottoritilaanpäin) ja pellistä läpi.
Passateissa kun on kone pitkittäin niin se näkyy siinä kardaanitunnelin vasemmalla puolella olevan suojakilven yläpuolella tulipellissä. (auton edestä konetilaan katsoen)
Putken päätä ei näy sellaisenaan vaan kumitulppa. Tämän kumitulpan alempi puolisko (noin 2/3 osaa) on saranoitu ylempään 1/3osaan, eli on semmoinen "takaisku" läppä.
Taskulanmpulla saa näkyviin kunhan ensin putsaa töynät tuon lämpökilvenpäältä.
Sisäpuolelta jos haluaa päästä käsiksi niin sormet matonväliin ja hikeä otsalle, on meinaan aika jäykkää kamaa :)
pelkääjän jalkatilan etureunan vasemmassa nurkassa näkyy putkea.
Siitä se kääntyy noin 10 cm alaspäin maton alla ja siitä kääntyy eteenpäin (moottoritilaanpäin) ja pellistä läpi.
Passateissa kun on kone pitkittäin niin se näkyy siinä kardaanitunnelin vasemmalla puolella olevan suojakilven yläpuolella tulipellissä. (auton edestä konetilaan katsoen)
Putken päätä ei näy sellaisenaan vaan kumitulppa. Tämän kumitulpan alempi puolisko (noin 2/3 osaa) on saranoitu ylempään 1/3osaan, eli on semmoinen "takaisku" läppä.
Taskulanmpulla saa näkyviin kunhan ensin putsaa töynät tuon lämpökilvenpäältä.
Sisäpuolelta jos haluaa päästä käsiksi niin sormet matonväliin ja hikeä otsalle, on meinaan aika jäykkää kamaa :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa