Passatin öljynpaineet...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mika-75
-
Viestit: 13
Liittynyt: 28.1.2007 23:16

Passatin öljynpaineet...

ViestiKirjoittaja Mika-75 » 27.4.2008 22:36

Elikä auto olisi Vw Passat vm.-90 1,8i, RP-moottori, katilla varustettu malli. Ongelma olisi öljynpaineet... Kylmänä löytyy hyvinkin, mutta lämpöisenä tyhjä käynnillä öljynpaine valo vilkkuu... ongelmat alkoi kun vaihdoin öljyt ja suodattimen, ennen sitä 2500 rpm syttyi valo ja summeri alkoi huutaa, kun lisäsi tai vähensi kierroksia niin pelasi ok. Hayness ilmoittaa öljyn paineiksi 2000rpm/väh. 2bar mootorin lämpö 80 astetta on normaali... auton moottori täyttää ton ohjeen arvot... onko kellään kokemuksia onko öljypumppu vai alakerta... autolla ajettu 250 000 km. käytetty pelkästään alkuperäistä öljyn suodinta kun maksaa saman verran kuin tarvike ja öljynä on käytetty Mobil rally formulaa 5w-50:stä. Öljynpaine anturit vaihdoin uusiin mutta vika ei hävinnyt ja öljyn paineet mitattu lämpimänä noin 0,1-0,5 bar tyhjäkäynnillä kannesta ( venttiilit ei rupea rapisemaan öljyn paineiden takia) kylmänä mitattu noin 3,0-4,0 bar tyhjäkäynnillä kannesta.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.4.2008 14:00

Siis tuliko nuo ongelmat öljynvaihdon jälkeen vai oliko ennen sitäkin jo oireita?

Mika-75
-
Viestit: 13
Liittynyt: 28.1.2007 23:16

ViestiKirjoittaja Mika-75 » 28.4.2008 18:33

tyhjä käynnillä ei lämpöisenä öljynpaineita ollut öljyn vaihdon jälkeen... ennen öljyn vaihtoa herjasi muutaman kerran 2500 rpm:n kohdalla lämpösenä, mutta hävisi kun lisäsi tai vähensi kierroksia... alakerta ei pidä ääntä...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.4.2008 13:12

Pieneltähän nuo lämpimän koneen paineet kuulostaa. Kannatasko vielä mitata jollain toisella varmasti kunnolisella mittarilla suodattimen jalasta ja lämpimästä koneesta.

Mika-75
-
Viestit: 13
Liittynyt: 28.1.2007 23:16

ViestiKirjoittaja Mika-75 » 29.4.2008 15:48

mitattu on työpaikan tarkastetulla mittarilla molemmista paikoista... Mitäköhän paineiden pitäisi olla lämpöisenä tyhjäkäynnillä? Olin tänään autolla töissä ja kierroksia piti olla vähintään noin 1300 että öljynpaine valo ei syttynyt tyhjäkäynnillä käyntilämpöisenä...
Menee jo hermot ton auton kanssa... pitää varmaan viedä se stenalle ja ostaa vanha jetta takas kun siinä ei ollut tällaisia ongelmia tai vaihtaa itä autoon...
Viimeksi muokannut Mika-75, 29.4.2008 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.4.2008 15:53

2bar.@2000rpm. minimi.

Mika-75
-
Viestit: 13
Liittynyt: 28.1.2007 23:16

ViestiKirjoittaja Mika-75 » 29.4.2008 15:58

se täyttää ton väh. 2 bar/2000 rpm kannesta ja öljyn suodattimen jalasta mitattuna... mitatut paineet suodatin jalasta 2,2 bar/2000 rpm ja kannesta 1,8 bar/2000rpm moottorin ollessa 80 astetta

Mika-75
-
Viestit: 13
Liittynyt: 28.1.2007 23:16

ViestiKirjoittaja Mika-75 » 30.4.2008 11:55

Taitaa mennä vappu öljypumppua vaihtaessa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa