Golf IV vs. A3 hintavertailu
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV vs. A3 hintavertailu
Mistä johtuu että Golf tuntuu maksavan enemmän kuin A3, jos otetaan sama kone, kilometrit ja ikä? Tuntuu että Golfin hinnalla saa jo A4:sen. Onko Golf todellisuudessa parempi auto, kestävämpi vai selvästi halvempi ylläpitää? Kylläkai A3 on uutena ollut hinnaltaan enemmän premium kuin Golf. Vielä kun rinnalle laittaa muutaman muun saman kokoluokan auton esim. Focus ja Almera. Kiikarissa olisi joku ´99-01 1.6-2.0 Golf.
Kylläkai A3 on uutena ollut hinnaltaan enemmän premium kuin Golf.
Siihen hintaan se sitten taisi jäädäkin...
Mitä itse olen ajellut A3:illa ja Golfeilla, niin kyllä itse päädyin ihan ehdotta Golfiin. A3 on jotenkin kiinalaisen oloinen. Etenkin muoviosiltaan ja ajomelultaan, vaikkei Golffikaan mikään Mercedes ole. Ajomelun tasoon vaikuttaa varmasti tuo painokin. Golf (GTI) kun painaa yli 100kg enemmän, kuin A3 1.8T. Eli äänieristettä(kin) on varmasti muutama hassu kilo enemmän.
Toinen suuri plussa Golfin hyväksi on, ainakin omasta mielestäni, alkupään IV GTI Golfien penkit, jotka ovat ihan ehdat Recarot. Toki sillä varauksella siis, että hakusessa on 1.8T tai GTI.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eipä ole tullut vastaan 8L-korista A3:a missä olisi Recaron sporttipenkit. Ainakaan vakiona.
Audeissa kun on tällaiset:
http://www.volkswagenspares.com/UserFil ... %20(Custom)%20(2).JPG
oli moottorina sitten 1.6 tai 1.8 20VT.
Audeissa kun on tällaiset:
http://www.volkswagenspares.com/UserFil ... %20(Custom)%20(2).JPG
oli moottorina sitten 1.6 tai 1.8 20VT.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No lähinnä käyttöpeli hakusessa. Eli ei gti:tä. Tosiaan luulis että Audissa viimeistelytaso olisi parempi kuin golfissa ja näin ollen hinta korkeampi. No entäs sitten jos laitetaan viivalle loppupään 3-koppa ja alkupään 4-koppa Golfit, niin kumpi on kovempi kärry. Eli jos ajatellaan paikasta A paikkaan B ajoa unohtaen muotoilun ja muun epäoleellisen? Eli kummassa enemmän käyttöä haittaavia "ominaisuuksia"?
Itse sanoisin että loppupään kolmosgolfissa saa markalla enemmän autoa kuin ensimmäisillä nelosgolfeilla. Ei niissä nyt teknisesti kovasti eroja ole, 2.0 -koneet on melkein samaa rautaa. 1.6 nelonen taitaa maantiellä ryystää enemmän bensaa kuin tuo oma 2.0 kolmonen, johtuu vaihteiston huonoista välityksistä.
Jos nokivasaraa etsii niin sitten toki kannattaa katsoa mielummin nelosgolfeja, niissä on enemmän valinnanvaraa.
Jos nokivasaraa etsii niin sitten toki kannattaa katsoa mielummin nelosgolfeja, niissä on enemmän valinnanvaraa.
Joidenkin lompakolle noin kaksi kertaa normaalin 1.4-1.6 Golfin hintainen GTI on vain liikaa käyttöpeliksi...
Juuri näin. Budgetin katto on 7000 ekee. Ja lähinnä joku 1.6/1.8 kiinnostas. Jos sitten laitetaan vertailuun 1.4, 1.6, 1.8 ja 2.0 koneet niin onko näissä joku mitä olisi syytä välttää? Ja olisiko jollain heittää keskikulutuksia noista?
1.4 16V ja 1.6 16V koneet kannattaa välttää, etenkin enemmän ajetut. Aikapaljon, etenkin noissa 1.4 16V koneissa ollut jakopään ja vielä tarkemmin kiristimen kanssa ongelmia. Mutta suunnilleen sama jakopäähän siellä 1.6 16V:ssä kummittelee ja onpa niitäkin muutama sillointällöin antautunut.
Itse noista perusmalleista harkitsisin joko tuota 2.0:aa tai 1.8 20V:tä. Ehkä noista vielä ennemmin tuota 20V-konetta, koska onhan se vähän eri planeetalta kuin 8-venttiilinen 2.0. Jos ei rahkeet riitä tuollaisiin ja varmaa käyttöpeliä hakee, niin 8-venttiilinen 1.6 sitten.
Itse noista perusmalleista harkitsisin joko tuota 2.0:aa tai 1.8 20V:tä. Ehkä noista vielä ennemmin tuota 20V-konetta, koska onhan se vähän eri planeetalta kuin 8-venttiilinen 2.0. Jos ei rahkeet riitä tuollaisiin ja varmaa käyttöpeliä hakee, niin 8-venttiilinen 1.6 sitten.
Kaverin -03 on ainakin 1.6 16V. 8V-konetta on 74kW ja 75kW-mallit, kun taas 16V on 77kW. Siitä ne melkein varmiten erottaa.
Ja kyllähän noi, etenkin 2.0-koneet on ihan tavallisia niin hatchbackeissa kuin farmareissakin. 1.8 20V:t on sitten joko 4motioneita tai noita 92kW vapari-GTI:tä.
Esim. tässä, tässä (1.8 20V vapari-GTI) ja tässä.
Ja kyllähän noi, etenkin 2.0-koneet on ihan tavallisia niin hatchbackeissa kuin farmareissakin. 1.8 20V:t on sitten joko 4motioneita tai noita 92kW vapari-GTI:tä.
Esim. tässä, tässä (1.8 20V vapari-GTI) ja tässä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa