Golf IV vs. A3 hintavertailu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Esport
-
Viestit: 24
Liittynyt: 2.12.2007 21:37

Golf IV vs. A3 hintavertailu

ViestiKirjoittaja Esport » 27.4.2008 21:08

Mistä johtuu että Golf tuntuu maksavan enemmän kuin A3, jos otetaan sama kone, kilometrit ja ikä? Tuntuu että Golfin hinnalla saa jo A4:sen. Onko Golf todellisuudessa parempi auto, kestävämpi vai selvästi halvempi ylläpitää? Kylläkai A3 on uutena ollut hinnaltaan enemmän premium kuin Golf. Vielä kun rinnalle laittaa muutaman muun saman kokoluokan auton esim. Focus ja Almera. Kiikarissa olisi joku ´99-01 1.6-2.0 Golf.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.4.2008 23:45

Kylläkai A3 on uutena ollut hinnaltaan enemmän premium kuin Golf.


Siihen hintaan se sitten taisi jäädäkin...

Mitä itse olen ajellut A3:illa ja Golfeilla, niin kyllä itse päädyin ihan ehdotta Golfiin. A3 on jotenkin kiinalaisen oloinen. Etenkin muoviosiltaan ja ajomelultaan, vaikkei Golffikaan mikään Mercedes ole. Ajomelun tasoon vaikuttaa varmasti tuo painokin. Golf (GTI) kun painaa yli 100kg enemmän, kuin A3 1.8T. Eli äänieristettä(kin) on varmasti muutama hassu kilo enemmän.
Toinen suuri plussa Golfin hyväksi on, ainakin omasta mielestäni, alkupään IV GTI Golfien penkit, jotka ovat ihan ehdat Recarot. Toki sillä varauksella siis, että hakusessa on 1.8T tai GTI.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.4.2008 23:54

Toinen suuri plussa Golfin hyväksi on, ainakin omasta mielestäni, alkupään IV GTI Golfien penkit, jotka ovat ihan ehdat Recarot.
Ne taisi siirtyä Audeihin sinä vuonna...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.4.2008 9:08

Eipä ole tullut vastaan 8L-korista A3:a missä olisi Recaron sporttipenkit. Ainakaan vakiona.

Audeissa kun on tällaiset:
http://www.volkswagenspares.com/UserFil ... %20(Custom)%20(2).JPG
oli moottorina sitten 1.6 tai 1.8 20VT.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.4.2008 16:01

-01 eteenpäin sporttisisustoissa on sellaset.

Niinku tämä ja tuo.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.4.2008 16:43

Jepjep. Kovastihan nuo Recaroita muistuttaa.

Esport
-
Viestit: 24
Liittynyt: 2.12.2007 21:37

ViestiKirjoittaja Esport » 28.4.2008 18:27

No lähinnä käyttöpeli hakusessa. Eli ei gti:tä. Tosiaan luulis että Audissa viimeistelytaso olisi parempi kuin golfissa ja näin ollen hinta korkeampi. No entäs sitten jos laitetaan viivalle loppupään 3-koppa ja alkupään 4-koppa Golfit, niin kumpi on kovempi kärry. Eli jos ajatellaan paikasta A paikkaan B ajoa unohtaen muotoilun ja muun epäoleellisen? Eli kummassa enemmän käyttöä haittaavia "ominaisuuksia"?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 29.4.2008 0:41

Itse sanoisin että loppupään kolmosgolfissa saa markalla enemmän autoa kuin ensimmäisillä nelosgolfeilla. Ei niissä nyt teknisesti kovasti eroja ole, 2.0 -koneet on melkein samaa rautaa. 1.6 nelonen taitaa maantiellä ryystää enemmän bensaa kuin tuo oma 2.0 kolmonen, johtuu vaihteiston huonoista välityksistä.

Jos nokivasaraa etsii niin sitten toki kannattaa katsoa mielummin nelosgolfeja, niissä on enemmän valinnanvaraa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 29.4.2008 6:46

No lähinnä käyttöpeli hakusessa. Eli ei gti:tä.

Miksi ei gti:tä käyttöpeliksi? Ei ainakaan täälläpäin ole gti:stä pahaa sanottavaa jokapäiväisenä käyttöpelinä...

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 29.4.2008 11:20

sama täällä,käyttiksenä gti eikä valittamista,murre missäpäin kalvoja laittelet?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.4.2008 12:47

Joidenkin lompakolle noin kaksi kertaa normaalin 1.4-1.6 Golfin hintainen GTI on vain liikaa käyttöpeliksi...

Mutta tosiaan, kyllähän tuo GTI itsellänikin on jokapäiväisessä ja ympärivuotisessa ajossa.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 29.4.2008 14:50

murre missäpäin kalvoja laittelet?


Profiilissa, jos osaa lukea.

Esport
-
Viestit: 24
Liittynyt: 2.12.2007 21:37

ViestiKirjoittaja Esport » 29.4.2008 16:48

Joidenkin lompakolle noin kaksi kertaa normaalin 1.4-1.6 Golfin hintainen GTI on vain liikaa käyttöpeliksi...


Juuri näin. Budgetin katto on 7000 ekee. Ja lähinnä joku 1.6/1.8 kiinnostas. Jos sitten laitetaan vertailuun 1.4, 1.6, 1.8 ja 2.0 koneet niin onko näissä joku mitä olisi syytä välttää? Ja olisiko jollain heittää keskikulutuksia noista?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.4.2008 12:30

1.4 16V ja 1.6 16V koneet kannattaa välttää, etenkin enemmän ajetut. Aikapaljon, etenkin noissa 1.4 16V koneissa ollut jakopään ja vielä tarkemmin kiristimen kanssa ongelmia. Mutta suunnilleen sama jakopäähän siellä 1.6 16V:ssä kummittelee ja onpa niitäkin muutama sillointällöin antautunut.

Itse noista perusmalleista harkitsisin joko tuota 2.0:aa tai 1.8 20V:tä. Ehkä noista vielä ennemmin tuota 20V-konetta, koska onhan se vähän eri planeetalta kuin 8-venttiilinen 2.0. Jos ei rahkeet riitä tuollaisiin ja varmaa käyttöpeliä hakee, niin 8-venttiilinen 1.6 sitten.

Esport
-
Viestit: 24
Liittynyt: 2.12.2007 21:37

ViestiKirjoittaja Esport » 30.4.2008 20:21

Missäs vaiheessa noissa tappien määrä lisääntyy? Taitaa olla 1.8/2.0 harvinaisia hatchbackeissä? Mikä sitten on kriittinen kilometrimäärä jakopään kannalta? Toisaalta joskus se kuitenkin eteen tulee...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.5.2008 14:26

Kaverin -03 on ainakin 1.6 16V. 8V-konetta on 74kW ja 75kW-mallit, kun taas 16V on 77kW. Siitä ne melkein varmiten erottaa.
Ja kyllähän noi, etenkin 2.0-koneet on ihan tavallisia niin hatchbackeissa kuin farmareissakin. 1.8 20V:t on sitten joko 4motioneita tai noita 92kW vapari-GTI:tä.

Esim. tässä, tässä (1.8 20V vapari-GTI) ja tässä.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 2.5.2008 19:37

Mä kun luulin että GTI -brändillä on myyty ainoastaan 1.8T ja V5 koneita. Ja jenkeissä tietenkin V(R)6 on ollut "GTI".


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa