VW Caravelle GL syncro T4
Valvoja: ffp jäsenet
Edition Blue
Eivätpä vanteet sitten käyneetkään: puolat ottivat hienoisesti kiinni jarrusatulaan. Pieni sipaisu rälläkällä ei auttanut. Jos viitseliäisyyttä riittää, voisi kokeeksi alumiinista vuolla parin millin välipalan.
Keskiölätkätkin löytyivät ja auton arvoa varmaan kohottavasti niissä on vieraan merkin logo. Meseenhän nuo vanteet on tarkoitettu muutenkin, koska niissä on sovitteen vaativa 66,6 mm keskiö.
Voi olla, että ei tule koskaan laitettua noita vanteita alle, mutta onhan noitten kanssa kiva puuhastella ja kasata palapeliä.
Olen aina ollut tykästynyt tuon mallin ratin ulkonäköä. Kun sopivan siisti yksilö sattui kohdalle, sellainen sporttinahka piti saada
Varaosanumeron 191 419 091AM mukaan kyseessä on Edition Blue -mallin ruori, mikä hieman ihmetyttää, sillä varaosakuva näyttää erilaiselta
Oma työnsä tuollaisen asennuksessa: sattui olemaan uuden mallin isommalla boorilla, joten sovite tarvitaan
Golfin vilkkukehä ei myöskään käy, koska sen palauttimen nokka ei ylety riittävän syvälle.
Golffin keskiöstä joutuu siis höyläämään lipareen pois ja ottamaan portterin keskiöstä vastaavan ja liimaamaan/juottamaan pidemmän kielen tilalle.
Tuokaan ei vielä riitä, sillä portterin vilkkukehän/keskiön reikä on pienempi, eikä adapteri mahdu reiästä, joten Dremellillä joutuu hieman isontamaan.
Paketti kasaan ja paikoilleen. Adapteria paikalleen kiristäessä meinaa usko loppua, sillä se tuntuu menevän aina vain syvemmälle. Siinä vaiheessa, kun vilkun palautus toimii, on aika hellittää. Tuolla toisessa topikissa olikin kysymys, miten tuo adapteri lähtee irti. Veikkaan, että on lujassa.
Tuollaiselta se näyttää paikallaan. Ratissa on huomattavasti paksumpi kehä kuin saman vuosimallin vastaavissa sporttinahkarateissa, esim. tässä.
Tuolla kaikki kuvat.
Keskiölätkätkin löytyivät ja auton arvoa varmaan kohottavasti niissä on vieraan merkin logo. Meseenhän nuo vanteet on tarkoitettu muutenkin, koska niissä on sovitteen vaativa 66,6 mm keskiö.
Voi olla, että ei tule koskaan laitettua noita vanteita alle, mutta onhan noitten kanssa kiva puuhastella ja kasata palapeliä.
Olen aina ollut tykästynyt tuon mallin ratin ulkonäköä. Kun sopivan siisti yksilö sattui kohdalle, sellainen sporttinahka piti saada
Varaosanumeron 191 419 091AM mukaan kyseessä on Edition Blue -mallin ruori, mikä hieman ihmetyttää, sillä varaosakuva näyttää erilaiselta
Oma työnsä tuollaisen asennuksessa: sattui olemaan uuden mallin isommalla boorilla, joten sovite tarvitaan
Golfin vilkkukehä ei myöskään käy, koska sen palauttimen nokka ei ylety riittävän syvälle.
Golffin keskiöstä joutuu siis höyläämään lipareen pois ja ottamaan portterin keskiöstä vastaavan ja liimaamaan/juottamaan pidemmän kielen tilalle.
Tuokaan ei vielä riitä, sillä portterin vilkkukehän/keskiön reikä on pienempi, eikä adapteri mahdu reiästä, joten Dremellillä joutuu hieman isontamaan.
Paketti kasaan ja paikoilleen. Adapteria paikalleen kiristäessä meinaa usko loppua, sillä se tuntuu menevän aina vain syvemmälle. Siinä vaiheessa, kun vilkun palautus toimii, on aika hellittää. Tuolla toisessa topikissa olikin kysymys, miten tuo adapteri lähtee irti. Veikkaan, että on lujassa.
Tuollaiselta se näyttää paikallaan. Ratissa on huomattavasti paksumpi kehä kuin saman vuosimallin vastaavissa sporttinahkarateissa, esim. tässä.
Tuolla kaikki kuvat.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa tuo Momo Astra puuratti on. En ole vielä päättänyt, mitä sille tekisin, Saksan markkinoille meinasin tarjota.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Parkkitutka ja polkimet
Tuollaisen laatikon peruuttaminen on arpapeliä, joten asensin vehkeeseen halppismallin parkkitutkan. Laitteessa on neljä anturia, joille löytyi paikka kulmapaloista.
Keskipalaan tuli myös anturipari, mutta se osoitti liian alaviistoon ja haistoi maata sekoittaen toiminnan. Toimii varsin hyvin kahdellakin anturilla. Laitteen kytkentä on simppeliä: anturien johdoillle löytyi valmis läpivienti vetokoukun kaapelin vierestä. Sähköt ja maa takalyhdyn pohjasta.
Menee melkein tuunauksen puolelle, mutta kuulin vinkin, että Beetle/Lupo poljinpinnat käyvät vaivatta Caravelleen. Sellaiset rosterikumiset löytyvät marmoritiskiltä osanumerolla 8N1 064 200.
Keskipalaan tuli myös anturipari, mutta se osoitti liian alaviistoon ja haistoi maata sekoittaen toiminnan. Toimii varsin hyvin kahdellakin anturilla. Laitteen kytkentä on simppeliä: anturien johdoillle löytyi valmis läpivienti vetokoukun kaapelin vierestä. Sähköt ja maa takalyhdyn pohjasta.
Menee melkein tuunauksen puolelle, mutta kuulin vinkin, että Beetle/Lupo poljinpinnat käyvät vaivatta Caravelleen. Sellaiset rosterikumiset löytyvät marmoritiskiltä osanumerolla 8N1 064 200.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Forté -käsittely suoritettu
Kun on tullut tavaksi joka autoon tehdä käsittely, kurvasin viime viikolla Joensuun Öljypisteelle. Hieman hirvitti, kun asentaja kaasi isolla kiululla Fortéa koneeseen: mahtuuko sinne kokonainen litra moista ihmeainetta. Tankkiin liruteltiin polttoainejärjestelmän korjausaine.
Reippaan tunnin käytön jälkeen piti taas kerran todeta, että kone hiljeni korvinkuultavasti siinä pihalla käydessään. Käynti on nyt muutenkin tasaisempaa ja siistimpää ja persdyno kertoo pienestä tehonlisästä (tai sitten koneeseen liruteltiin placeboa).
Edellisen tankkauksen jälkeen kone kävi siinä pihalla tyhjää ja sitten heitin muutaman sadan kilometrin lenkin puolen tonnin peräkärrykuorman kanssa: kulutusmittaus kertoo pienempiä lukemia kuin ennen käsittelyä (käyttämäni tilastollinen menetelmä on vastaava kuin iltapäivälehden artikkelin törkein kuski -tutkimuksessa).
Reippaan tunnin käytön jälkeen piti taas kerran todeta, että kone hiljeni korvinkuultavasti siinä pihalla käydessään. Käynti on nyt muutenkin tasaisempaa ja siistimpää ja persdyno kertoo pienestä tehonlisästä (tai sitten koneeseen liruteltiin placeboa).
Edellisen tankkauksen jälkeen kone kävi siinä pihalla tyhjää ja sitten heitin muutaman sadan kilometrin lenkin puolen tonnin peräkärrykuorman kanssa: kulutusmittaus kertoo pienempiä lukemia kuin ennen käsittelyä (käyttämäni tilastollinen menetelmä on vastaava kuin iltapäivälehden artikkelin törkein kuski -tutkimuksessa).
Tuollaisen laatikon peruuttaminen on arpapeliä, joten asensin vehkeeseen halppismallin parkkitutkan. Laitteessa on neljä anturia, joille löytyi paikka kulmapaloista.
Varmasti kannattava hankinta. (Nimimerkillä "kaverin hiacen ford 5610 keulaan vastikään peruuttanut")
Ja sitä peräkontin kantta saa edelleen tarjotella :-D
Juu, näin se Forté toimii. Olisko tämä neljäs auto, johon tuollaisen täyden käsittelyn olen tettänyt. Säännöllinen forttaus suositellaan tehtäväksi 30 tkm välein. Kaikkiaan maksoi 137€ öljyn ja polttoaineen puhdistusaineen, öljynsuodattimen, töiden ja Castrol Edge 0W40 öljyjen kanssa.
Peruutustutka voi olla juuri niitä lisävarusteita, jotka pitkässä juoksussa saattavat hankkia hintansa takaisin. Muita vastaavia varusteita ovat mm. tutkanpaljastin ja vetokoukku, joka suojaa takapuskuria peräkolarissa.
Peruutustutka voi olla juuri niitä lisävarusteita, jotka pitkässä juoksussa saattavat hankkia hintansa takaisin. Muita vastaavia varusteita ovat mm. tutkanpaljastin ja vetokoukku, joka suojaa takapuskuria peräkolarissa.
eberiä ja lämmöneristystä
Viikkoa ennen joulua asennettiin eberi ja siitä lähtien onkin melkein ollutkin plussakeliä. No, pakkasia en erityisesti toivo, sillä onhan tuosta laitteesta paljon hyötyä tällaisilla välikeleilläkin. Käyttöliittymäksi asennettiin sekä
minikello että Easy Start R+
Eberin sähköt otettiin kuskin penkin alla olevasta apuakusta, joka on auto sammuksissa erillään auton muusta virtapiiristä. Näin ei ole pelkoa, että eberin käyttö uhkaisi käyntiinlähtöä. Akku latautuu auton käynnissä ollessa. Tuo akku pyörittää siis kiertovesipumppua ja auton omia flektejä. Jos takana on toinen puhallin, lisäakku on lähes pakkohankinta.
Pitää käyttää asennusliikkeessä huollossa, sillä jostakin syystä tankin ollessa alle puolen, eberi kiskoo jostakin ilmaa systeemiin ja auton käyntiinlähtö yskii.
Takaosaston lämmöneristystä parantelin 10 mm routamatolla, jonka leikkelin muotoonsa. Routamaton päälle asensin joltain messuilta yli jäänyttä harmaata mattoa. Varastoinnissa hieman rypistynyt, mutta siitä se oikeaa. Aikaisemman maton alla oli eristeenä uretaanilevyjä, mutta ne söivät liikaa takatilan matalanpuoleista sisäkorkeutta.
minikello että Easy Start R+
Eberin sähköt otettiin kuskin penkin alla olevasta apuakusta, joka on auto sammuksissa erillään auton muusta virtapiiristä. Näin ei ole pelkoa, että eberin käyttö uhkaisi käyntiinlähtöä. Akku latautuu auton käynnissä ollessa. Tuo akku pyörittää siis kiertovesipumppua ja auton omia flektejä. Jos takana on toinen puhallin, lisäakku on lähes pakkohankinta.
Pitää käyttää asennusliikkeessä huollossa, sillä jostakin syystä tankin ollessa alle puolen, eberi kiskoo jostakin ilmaa systeemiin ja auton käyntiinlähtö yskii.
Takaosaston lämmöneristystä parantelin 10 mm routamatolla, jonka leikkelin muotoonsa. Routamaton päälle asensin joltain messuilta yli jäänyttä harmaata mattoa. Varastoinnissa hieman rypistynyt, mutta siitä se oikeaa. Aikaisemman maton alla oli eristeenä uretaanilevyjä, mutta ne söivät liikaa takatilan matalanpuoleista sisäkorkeutta.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitää tännekin jotain kirjoitella, ettei katoa aihe bittiavaruuteen, kuten eräälle aikaisemmalle projektitopikille kävi. Avioliittomurheista ja ahvenen narraamisesta saa foorumilla kyllä jauhaa sivukaupalla, mutta asialliset projektikertomukset katoavat aika herkkään.
Eberissä ilmennyt outo vika pitkän vieterin muodossa ratkesi sillä, kun vaihdoin suuttimien hieman hikoilleet ylivuotoletkut uusiin kudospäällysteisiin. On muuten todella hämmästyttävää, miten leudot kelit on olleet sen jälkeen, kun eberin hankin: kahden kuukauden aikana taisi kerran olla alle kymmenen astetta pakkasta.
Sen verran lyhyttä matkaa tulee ajettua, että toistuvilla tunnin mittaisilla lämmityksillä tahtoo lisäakku tyhjetä ja eberin akkuvahti sammuttaa laitteen. Onhan tuossa kulutusta: itse laite, kiertovesipumppu ja kaksi flektiäkin. Pitäisi varmaan vaihtaa isompaan tai kehitellä paikka toiselle lisäakulle.
Nokkahihnan kaikkine kilkkeineen vaihdatin AD -korjaamolla. Entiselle hihnalle tuli kilometrejä hieman yli 110tkm, joten suositeltu vaihtoväli hieman ylittyi.
Eberissä ilmennyt outo vika pitkän vieterin muodossa ratkesi sillä, kun vaihdoin suuttimien hieman hikoilleet ylivuotoletkut uusiin kudospäällysteisiin. On muuten todella hämmästyttävää, miten leudot kelit on olleet sen jälkeen, kun eberin hankin: kahden kuukauden aikana taisi kerran olla alle kymmenen astetta pakkasta.
Sen verran lyhyttä matkaa tulee ajettua, että toistuvilla tunnin mittaisilla lämmityksillä tahtoo lisäakku tyhjetä ja eberin akkuvahti sammuttaa laitteen. Onhan tuossa kulutusta: itse laite, kiertovesipumppu ja kaksi flektiäkin. Pitäisi varmaan vaihtaa isompaan tai kehitellä paikka toiselle lisäakulle.
Nokkahihnan kaikkine kilkkeineen vaihdatin AD -korjaamolla. Entiselle hihnalle tuli kilometrejä hieman yli 110tkm, joten suositeltu vaihtoväli hieman ylittyi.
Posti kiikutti
panoramakonsolin apparin puolen sinkkupenkkiin (eipä se kuskin puolelle taida käydäkään).
Samassa paketissa oli takasivun verhoilusta puuttuva paneeli
joka on tosin väärän värinen, mutta pääseepähän harjoittelemaan sisustan osien värjäystä.
Koirahäkin flektiä varten löytyi tuolainen lisätuulettimen kytkin.
hieman pitää miettiä, miten tuollaisen saa siististi istumaan kojetauluun. Yksi vastaava kytkinhän siellä on jo ennestään, eikä vapaata paikkaa löydy, koska sisäkierron kytkin vie toisen paikan.
panoramakonsolin apparin puolen sinkkupenkkiin (eipä se kuskin puolelle taida käydäkään).
Samassa paketissa oli takasivun verhoilusta puuttuva paneeli
joka on tosin väärän värinen, mutta pääseepähän harjoittelemaan sisustan osien värjäystä.
Koirahäkin flektiä varten löytyi tuolainen lisätuulettimen kytkin.
hieman pitää miettiä, miten tuollaisen saa siististi istumaan kojetauluun. Yksi vastaava kytkinhän siellä on jo ennestään, eikä vapaata paikkaa löydy, koska sisäkierron kytkin vie toisen paikan.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Konsoli asennettu paikalleen. Aikamoinen väsääminen noinkin yksinkertaisessa vempeleessä.
Penkinlämmittimen piuha ei ylettynyt enää paikoilleen, olisiko jollain vastaavan konsolin omistajalla antaa vinkkiä, miten johto on viety istuimelle? Tietty, voihan johtonippu jatkaa.
Toinen ongelma on, että jalustassa on ilmeisesti subtrooppisen ilmastovyöhykkeen rasvat, kun pakkasella vaatii huiman voimanponnistuksen, että saa penkin kääntymään. Kunhan kelit lämpenee, pitää purkaa vempele atomeiksi ja voidella uudelleen. Varaosaluettelo kertoo ko. osalle penkiltä pudottavan varaosahinnan, 1238€.
Penkinlämmittimen piuha ei ylettynyt enää paikoilleen, olisiko jollain vastaavan konsolin omistajalla antaa vinkkiä, miten johto on viety istuimelle? Tietty, voihan johtonippu jatkaa.
Toinen ongelma on, että jalustassa on ilmeisesti subtrooppisen ilmastovyöhykkeen rasvat, kun pakkasella vaatii huiman voimanponnistuksen, että saa penkin kääntymään. Kunhan kelit lämpenee, pitää purkaa vempele atomeiksi ja voidella uudelleen. Varaosaluettelo kertoo ko. osalle penkiltä pudottavan varaosahinnan, 1238€.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karjarauta
Karjarauta löytyi itävallan kaupasta
Pitäisi vaihtaa tuon typerän kilvenaluslevyn tilalle rosterinen malli ja kehitellä tuo jotenkin kiinni. Ylemmät kiinnitysraudat tulevat jonnekin maskin alle ja alemmat läpi puskurista.
Pitäisi vaihtaa tuon typerän kilvenaluslevyn tilalle rosterinen malli ja kehitellä tuo jotenkin kiinni. Ylemmät kiinnitysraudat tulevat jonnekin maskin alle ja alemmat läpi puskurista.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sivuputket
Kiitolinjan pojat toivat lisää kiiltävää kilkettä, jota on joutoaikana kiva rättilaikalla sipistellä:
60 millin rosteriputki näyttää äkkiseltään aika jyhkeältä, mutta kaipa nuo paikoilleen asettuvat.
60 millin rosteriputki näyttää äkkiseltään aika jyhkeältä, mutta kaipa nuo paikoilleen asettuvat.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kalvotusta
Gilan halpiskalvo sai viikonloppuna kyytiä ja tilalle tuli Llumar Titaniumia
Kalvo on valmistajan tumminta ja metalloitua, jonka näkyvän valon läpäisy 5% ja UV -säteilyn läpäisy 1%.
Sinänsä mielenkiintoista, että kalvo näyttää ulos tummemmalta kuin entinen, mutta sisältä näkyvyys ulos on selkeästi parempi kuin aikaisemmin. Kalvotuksen suoritti Top Alarm Joensuussa ja voin lämpimästi suositella ko. firman palveluksia, sen verran huolelliselta näytti asennus vierestä seuraten. Kalvotus maksoi 280€. Hintaa nosti sivun moduulilasi, jonka kalvotus olisi vaatinut kohtalaisen isotöisen ikkunan irrotuksen ja purkamisen, mutta samalla työmäärällä lasit kalvotettiin paikoillaan.
Kalvo on valmistajan tumminta ja metalloitua, jonka näkyvän valon läpäisy 5% ja UV -säteilyn läpäisy 1%.
Sinänsä mielenkiintoista, että kalvo näyttää ulos tummemmalta kuin entinen, mutta sisältä näkyvyys ulos on selkeästi parempi kuin aikaisemmin. Kalvotuksen suoritti Top Alarm Joensuussa ja voin lämpimästi suositella ko. firman palveluksia, sen verran huolelliselta näytti asennus vierestä seuraten. Kalvotus maksoi 280€. Hintaa nosti sivun moduulilasi, jonka kalvotus olisi vaatinut kohtalaisen isotöisen ikkunan irrotuksen ja purkamisen, mutta samalla työmäärällä lasit kalvotettiin paikoillaan.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sarjassamme "asennusta odottavat osat" esittelemme nyt alipainepumpun:
Hieman rupeaa kyllästyttämään tuo konehuoneesta kuuluva satunnainen kalkatus. Uusi osa maksaa marmoritiskillä 331€, mutta Saksassa myydään tarviketta reilusti alle puoleen hintaan. Onhan noita onnistuneesti korjattukin, mutta uusi on aina uusi. Remppaamisessa auttaa Amazon.comista löytynyt korjaamokäsikirja.
Näin halvan dollarin aikaan hinta kuluineen jää alle kahden kympin.
Hieman rupeaa kyllästyttämään tuo konehuoneesta kuuluva satunnainen kalkatus. Uusi osa maksaa marmoritiskillä 331€, mutta Saksassa myydään tarviketta reilusti alle puoleen hintaan. Onhan noita onnistuneesti korjattukin, mutta uusi on aina uusi. Remppaamisessa auttaa Amazon.comista löytynyt korjaamokäsikirja.
Näin halvan dollarin aikaan hinta kuluineen jää alle kahden kympin.
Elikkäs elikkäs elikkäs...tulipa luettua tämä loistava topikki läpi. Helvetikseen hyvää tietoa ja asiaa aloittelevalle Transporter-rakentelijalle, kiitos siitä. :) Mainittakoon nyt erikseen vaikka jousenvaihdot, ja minulle täysin uusi tieto väkkäränä pyörivästä etupenkistä. Aivan ehdoton varuste, jonka takia olen lukkarille luultavasti hautaan saakka katkera kuin rekkalasti Camparia.
Päällimmäisenä tulee mieleen että ollapa itsekin sen verran järjissään, että osaisi tilata autoonsa ulkomailta osia, mutta ei... :/
Päällimmäisenä tulee mieleen että ollapa itsekin sen verran järjissään, että osaisi tilata autoonsa ulkomailta osia, mutta ei... :/
Täällä on aktivoiduttu myös "tuunaamaan" caravelleä sen näköiseksi että sillä kehtaa paremmin liikkua. Kaikki pakolliset palikat on jo tilattu ja aika maalarillekin varattu. Tulee hyfää ja halavalla ;) tai ainakin toivotaan niin. Kotimaan toimittajilta kaikki osat on hommattu. Takavaloissakin säästyi heti 30e kun en tilannutkaan nettikaupasta vaan kävin tuossa paikallisessa tuuninkimyymälässä, mikä oli harvinainen ja miellyttävä yllätys.
Olipa muuten työn ja tuskan takana saada tunnarit tuonne saksan ebayhin. Ihmettelin että mitä hiivatin koodia se haluaa, mutta se selvisi kun reilun viikon päästä tuli kirje (!) kotiin jossa oli ko. koodi. Nyt olisi tunnarit, ei muuta kun tilailemaan lisää kikkareita. Kielitaito on vaan vähän kehno, vaikka koko talven olen saksaa opiskellutkin.
Keljuin homma olisi pa*kojen halpiskalvojen poisto takaikkunoista. Ja sitten ne uudet kelmut pitäisi laitattaa ammattilaisilla.... Taitaa se homma lykkääntyä hamaan tulevaisuuteen. Ollaan sitten laadukkaan sinertävillä/violeteilla kalvoilla vielä ensi kesä. :P
Olipa muuten työn ja tuskan takana saada tunnarit tuonne saksan ebayhin. Ihmettelin että mitä hiivatin koodia se haluaa, mutta se selvisi kun reilun viikon päästä tuli kirje (!) kotiin jossa oli ko. koodi. Nyt olisi tunnarit, ei muuta kun tilailemaan lisää kikkareita. Kielitaito on vaan vähän kehno, vaikka koko talven olen saksaa opiskellutkin.
Keljuin homma olisi pa*kojen halpiskalvojen poisto takaikkunoista. Ja sitten ne uudet kelmut pitäisi laitattaa ammattilaisilla.... Taitaa se homma lykkääntyä hamaan tulevaisuuteen. Ollaan sitten laadukkaan sinertävillä/violeteilla kalvoilla vielä ensi kesä. :P
^Kirjaudu ebayhin irlannin ebayn kautta, kieli on hiukan helpompi ja valuutatkin oikein. (Tietenkään saksalaisen myyjän myyntipuheet ei edelleenkään ole englanniksi tuotakaan kautta) www.ebay.ie
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Vielä vähän OT:tä!
Meeppäs "meille" ja ota Amiin yhteyksiä, se meille hommaa noita leegoja ebaysta!
Niin, onhan tuo Lukkarikin avittanu noissa hankinnoissa, kiitos vielä kerran! Spoileri odottaa katkasuhoitoa ja pintakäsittelyä.
Päällimmäisenä tulee mieleen että ollapa itsekin sen verran järjissään, että osaisi tilata autoonsa ulkomailta osia, mutta ei... :/
Meeppäs "meille" ja ota Amiin yhteyksiä, se meille hommaa noita leegoja ebaysta!
Niin, onhan tuo Lukkarikin avittanu noissa hankinnoissa, kiitos vielä kerran! Spoileri odottaa katkasuhoitoa ja pintakäsittelyä.
Jahas, portteriporukat heräilee talviuniltaan.
Pari viikkoa ebayssa natustelin alkuperäistä Saint Cabain lasikattoikkunaa ja niinhän siinä kävi, että pois piti huutaa. Varmaan tuon Finlandian tilalle tulee laitettua. W8 sisävalokin on tulossa. Asennus vain odottaa, koska haluan siihen hieman kehittyneemmän viivesysteemin.
Toukokuuksi on varattu projektiaikaa uuden maalipinnan laittamiseen. Yllättävän hyvin on kovan talven kestänyt: jätin syksyllä pohjat aikalailla ns. vaiheeseen sitä katsoen, että keväällä näkee paremmin mistä kukkii ja tietää mitä oikeasti korjata. Jäi vissiin muutama pesukin välistä.
Pari viikkoa ebayssa natustelin alkuperäistä Saint Cabain lasikattoikkunaa ja niinhän siinä kävi, että pois piti huutaa. Varmaan tuon Finlandian tilalle tulee laitettua. W8 sisävalokin on tulossa. Asennus vain odottaa, koska haluan siihen hieman kehittyneemmän viivesysteemin.
Toukokuuksi on varattu projektiaikaa uuden maalipinnan laittamiseen. Yllättävän hyvin on kovan talven kestänyt: jätin syksyllä pohjat aikalailla ns. vaiheeseen sitä katsoen, että keväällä näkee paremmin mistä kukkii ja tietää mitä oikeasti korjata. Jäi vissiin muutama pesukin välistä.
Suositellaan vielä erikseen yhtä kauppapaikkaa klik. Tavara ei ole halvinta, mutta valikoima on iso ja harvinaisempaakin kilkettä on tarjolla. Myy kyllä Suomeenkin, vaikka niin ei erikseen mainittaisi. Luotettava.
Luotettavuudesta: jonkin aikaa sitten pankkini otti käyttöön SEPA -maksun ja jonkinlainen sampohan siinä kävi pankin järjestelmän käyttöönoton ensimmäisenä päivänä, kun EU-maksuni tuohon liikkeeseen meni kahteen kertaan identtisenä suorituksena vastaanottajalle. Kitkerä puhelu pankkiin ei auttanut mitään, kun huonot oli ns. housussa ja ei auttanut muuta kuin anella rahoja takaisin vastaanottajalta. Ne tulivat pikavauhtia, kuten itse tavarakin.
Arvatkaapa, malttoiko eräs puhelimessa ollut virkailija olla ehdottamatta asiakkaan näppihäiriötä? Neiti vaikeni, kun ilmoitin, että nämä ovat muuten lähteneet samalla arkistointitunnuksella.
Onneksi maksussa ei ollut köyhän viimeinen miljoona.
Luotettavuudesta: jonkin aikaa sitten pankkini otti käyttöön SEPA -maksun ja jonkinlainen sampohan siinä kävi pankin järjestelmän käyttöönoton ensimmäisenä päivänä, kun EU-maksuni tuohon liikkeeseen meni kahteen kertaan identtisenä suorituksena vastaanottajalle. Kitkerä puhelu pankkiin ei auttanut mitään, kun huonot oli ns. housussa ja ei auttanut muuta kuin anella rahoja takaisin vastaanottajalta. Ne tulivat pikavauhtia, kuten itse tavarakin.
Arvatkaapa, malttoiko eräs puhelimessa ollut virkailija olla ehdottamatta asiakkaan näppihäiriötä? Neiti vaikeni, kun ilmoitin, että nämä ovat muuten lähteneet samalla arkistointitunnuksella.
Onneksi maksussa ei ollut köyhän viimeinen miljoona.
Tuuletustarvikkeita
Kesää odotellessa (kaksi astetta pakkasta), pari tuuletukseen liittyvää juttua. Tuollainen tuuletusritilä on ollut hankintalistalla jo kauan:
Nyt sellainen sitten löytyi edukkaasti ja tuolleen se istuu paikoilleen:
Kerrotaan sen pysyvän paikallaan vauhdissakin ja pitää lisäksi hyttyset ja sateen ulkopuolella.
Koiranhäkin vapaatuulettimen portaattomaan tehonsäätöön löytyi tuollainen 50A kestoinen PWM -purkki:
Nyt sellainen sitten löytyi edukkaasti ja tuolleen se istuu paikoilleen:
Kerrotaan sen pysyvän paikallaan vauhdissakin ja pitää lisäksi hyttyset ja sateen ulkopuolella.
Koiranhäkin vapaatuulettimen portaattomaan tehonsäätöön löytyi tuollainen 50A kestoinen PWM -purkki:
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Retkipöytä
Tuollainen retkivaruste olisi tarkoitus vaihtaa tämän sivupahvin tilalle, huomaa kokonaisuuteen sopiva saksalaismerkkinen kompakti matkaradio:
Pitäisi vain löytää paneelille lähelle alkuperäistä sopiva väri.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuli mieleen tuosta lukkarin "retkipahvin" vaihdosta, että onkos tehtaan busseissa korissa millainen äänieristys? Regon peukalomissa kirvesmiespakuissa näkyy olevan ympäri takatilan -katto mukaan lukien- joku telttapatja peltiä vasten.
Pitäsi lisätä fylliä pahvien alle, koska tuohan ei vielä periaatteessa tee muuta kuin poistaa klonks -warburg-efektiä. Komentosillan lattiaan ja tulipeltiin pitää myös liimailla jotain äänieristettä, jahka tässä nyt päästään vetämään piuhoja subille sun muille vempeleille. Massauksen ja tiiviyden tarkistuksen jälkeen ajattelin käyttää ihan kivi- tai lasivillaa, kenties myö bitumimattoa. Ei kai ne siellä vety ellei niihin pääse mistään vettä? Kondenssivesi on tietysti olemassa oleva uhka, mutta autossa on toisaalta kuormajouset alla. :D
Onkos tuo paffi kotoisin ulkomailta, vai onko lukkari myös taikuri?
Pitäsi lisätä fylliä pahvien alle, koska tuohan ei vielä periaatteessa tee muuta kuin poistaa klonks -warburg-efektiä. Komentosillan lattiaan ja tulipeltiin pitää myös liimailla jotain äänieristettä, jahka tässä nyt päästään vetämään piuhoja subille sun muille vempeleille. Massauksen ja tiiviyden tarkistuksen jälkeen ajattelin käyttää ihan kivi- tai lasivillaa, kenties myö bitumimattoa. Ei kai ne siellä vety ellei niihin pääse mistään vettä? Kondenssivesi on tietysti olemassa oleva uhka, mutta autossa on toisaalta kuormajouset alla. :D
Onkos tuo paffi kotoisin ulkomailta, vai onko lukkari myös taikuri?
Retkipahvi on ihan aikuisten oikeasti ulkomailta, ilman mitään temppuja hankittu. On muuten oikeasti lasikuitua, eikä mitään muotoon valettua pahvia, mitä yleensä. Jotta pöydän saa tukevasti kiinni, taakse asennetaan lattarauta, johon pöytä tulee kiinni verhoilussa olevien reikien läpi.
Tässä mallissa on takatilan lattiamaton alla sellainen muotoon valettu, hyvin raskas matto. Lokasuojien koteloissa on paksulti solukumia. Seinien eristeisiin en ole perehtynyt.
Mineraalivillaa en itsekään laittaisi. Joku on kertonut käyttäneensä uretaania, mutta sekin kuulemma imee kosteutta. Bitumiin luottaisin itse.
Telttapatja/routamatto ei keveytensä vuoksi eristä juurikaan melua, mutta lämmöneristeenä se on verraton.
Tässä mallissa on takatilan lattiamaton alla sellainen muotoon valettu, hyvin raskas matto. Lokasuojien koteloissa on paksulti solukumia. Seinien eristeisiin en ole perehtynyt.
Mineraalivillaa en itsekään laittaisi. Joku on kertonut käyttäneensä uretaania, mutta sekin kuulemma imee kosteutta. Bitumiin luottaisin itse.
Telttapatja/routamatto ei keveytensä vuoksi eristä juurikaan melua, mutta lämmöneristeenä se on verraton.
Seinien eristeisiin en ole perehtynyt.
Sieltä tulet löytämään (luultavasti irronnutta) solumuovia ja bitumia. Oikean puolen takalokariin pääset muistaakseni sitä myös lisäämään.
Mistähän muuten löytäisi edukkaasti liimapintaista bitumimattoa? Bilteman hyllyt ainakin notkuivat tyhjyyttään ja vain solumuovia oli tarjolla.
Äänieristystä ja maalausta
Avasin kuskin puoleisen takatilan paneelin ja suuresti hämmästelin äänieristeiden vähyyttä. Pyöräkoteloiden tienoilla tilanne oli paljon parempi. Pelti kumisi ikävästi, joten päätin, että tuolle pitäisi tehdä jotain.
Ensin piti kuitenkin sovitella pöydän kannake paikoilleen
Siveltävää Katepal K-36 saumaliimaa pintaan ja valmiiksi esilämmitetty eristelevy päälle
Kun paneelit ovat irrallaan, voi myös vyö huoltaa
Vyö kiskotaan ulos ja pestään pesuainevedellä, annetaan kuivua rauhassa. Vyön mekanismia en ala purkamaan, voi olla, että kaikki osat eivät mahdu takaisin koteloon, joten suihkuttelen jarrukliineriä raoista, jolloin lika valuu pois. Paineilmaa perään. Lopuksi kevyt voitelu CRC:llä.
Sitten maalauksen pariin, takapuskuri irrotettuna
Merkit irti
Takakulmasta löytyi hitsattava reikä. Tuosta menee hyvin melu ja pöly sisään.
Sitten armotonta hiomista. Pellit ovat onneksi hyvin suorat, joten ei tarvitse oikoa eikä juuri pakkeloidakaan
Välillä piti sovitella koristetta keulaan
Sitten pari päivää maalarin hoivissa ja auto takas kotio kasaukseen. Sen verran kasaan, että pääsee reissuun ja sen jälkeen voi jatkaa
Ensin piti kuitenkin sovitella pöydän kannake paikoilleen
Siveltävää Katepal K-36 saumaliimaa pintaan ja valmiiksi esilämmitetty eristelevy päälle
Kun paneelit ovat irrallaan, voi myös vyö huoltaa
Vyö kiskotaan ulos ja pestään pesuainevedellä, annetaan kuivua rauhassa. Vyön mekanismia en ala purkamaan, voi olla, että kaikki osat eivät mahdu takaisin koteloon, joten suihkuttelen jarrukliineriä raoista, jolloin lika valuu pois. Paineilmaa perään. Lopuksi kevyt voitelu CRC:llä.
Sitten maalauksen pariin, takapuskuri irrotettuna
Merkit irti
Takakulmasta löytyi hitsattava reikä. Tuosta menee hyvin melu ja pöly sisään.
Sitten armotonta hiomista. Pellit ovat onneksi hyvin suorat, joten ei tarvitse oikoa eikä juuri pakkeloidakaan
Välillä piti sovitella koristetta keulaan
Sitten pari päivää maalarin hoivissa ja auto takas kotio kasaukseen. Sen verran kasaan, että pääsee reissuun ja sen jälkeen voi jatkaa
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Noissa kuvissa näkyy siis pyörrettä epäkeskon jäljiltä, paperina on 180-240. Ennen maalausta on kaikki paikat käyty läpi 800 vesihionnalla. Maalilinja vedettiin sivuikkunan alarajaan siten, että katto jäi koskematta.
Pöytäpaneeli asennettuna, varusteina pari mukitelinettä, säilytyslokeroita, tuhkis ja virran ulosotto. Laminaatti tuo mieleen 80-luvun nostalgiset keittiön kivi-imitaatiot
Liukuoven sisäpinnasta puuttuivat myös eristeet, joten sinne laitoin samanlaiset kuin toiselle puolelle. En tiedä, onko vaikutusta noilla eristeillä vaiko takahelmasta paikatun reiän tukkimisella, mutta maantienopeuksissa melu tuntuu vähentyneen.
Sitten melko valmista kuvaa ulkoa
Karjapuskuri ei jotenkin istu omaan silmääni, joku tuossa kokonaisuudessa mättää. Vaihtoehtoja tuon asennukselle ei kovasti ole, joten se saa joko olla tuossa tai sitten se lähtee.
Etupuskurihan meni vaihtoon ja sen pohjiin olisi voinut paneutua paremminkin. Alkuperäinen malli on sileä ja tuo uusi on alunperin röpelöpintainen: maali vosti hieman karvaa pintaan ja karheutti maalia.
Sivuputket on mielestäni onnistunut ratkaisu, joka visuaalisesti alentaa muutoin hieman korkeaa maavaraa. Ilmeisesti pitää maalata helmat mustiksi, sillä ne paistavat takaa hieman häiritsevästi.
Takaluukun alaosassa on pari ylimääräistä reikää. Sieltä puuttuu korokepala, jonka asennan sitten, kun maali on kunnolla kuivunut. Eilen tuli jenkkilästä keulaan uusi syncro -tarra, joka pitää sovitella paikoilleen. Uudet merkkilogot haluaisin takaloosteriin, mutta kun isompi maksaa marmorilla 50€, niin lienee pakko tyytyä vanhoihin, hieman himmenneisiin.
Kahvat olisi himottanut itseäkin vetää kirkkaalle, mutta arvelin sopivan huonosti korin yläosan mustiin linjoihin, joten silottelin vanhan maalin 800-paperilla ja kilikalimaalilla muutama kerros mustaa päälle ja kunnon kuivaus. Lukkopesissä maali tuskin kauaa pysyy, mutta laitetaan päälle sitten pyöreä täppä kontaktimuovia. Armeijan miehet käyttäisivät täppätarroja.
Multivan -vanteet olisi renkaineen tarkoitus vaihtaa toisenlaisiin, mutta katsellaan sitä sitten myöhemmin. Rehellisesti sanottuna, sopivampia vanteita tuohon autoon ei ole kuin nuo, mutta ihmisen turhamaisuutta ei voi koskaan aliarvioida.
Pöytäpaneeli asennettuna, varusteina pari mukitelinettä, säilytyslokeroita, tuhkis ja virran ulosotto. Laminaatti tuo mieleen 80-luvun nostalgiset keittiön kivi-imitaatiot
Liukuoven sisäpinnasta puuttuivat myös eristeet, joten sinne laitoin samanlaiset kuin toiselle puolelle. En tiedä, onko vaikutusta noilla eristeillä vaiko takahelmasta paikatun reiän tukkimisella, mutta maantienopeuksissa melu tuntuu vähentyneen.
Sitten melko valmista kuvaa ulkoa
Karjapuskuri ei jotenkin istu omaan silmääni, joku tuossa kokonaisuudessa mättää. Vaihtoehtoja tuon asennukselle ei kovasti ole, joten se saa joko olla tuossa tai sitten se lähtee.
Etupuskurihan meni vaihtoon ja sen pohjiin olisi voinut paneutua paremminkin. Alkuperäinen malli on sileä ja tuo uusi on alunperin röpelöpintainen: maali vosti hieman karvaa pintaan ja karheutti maalia.
Sivuputket on mielestäni onnistunut ratkaisu, joka visuaalisesti alentaa muutoin hieman korkeaa maavaraa. Ilmeisesti pitää maalata helmat mustiksi, sillä ne paistavat takaa hieman häiritsevästi.
Takaluukun alaosassa on pari ylimääräistä reikää. Sieltä puuttuu korokepala, jonka asennan sitten, kun maali on kunnolla kuivunut. Eilen tuli jenkkilästä keulaan uusi syncro -tarra, joka pitää sovitella paikoilleen. Uudet merkkilogot haluaisin takaloosteriin, mutta kun isompi maksaa marmorilla 50€, niin lienee pakko tyytyä vanhoihin, hieman himmenneisiin.
Kahvat olisi himottanut itseäkin vetää kirkkaalle, mutta arvelin sopivan huonosti korin yläosan mustiin linjoihin, joten silottelin vanhan maalin 800-paperilla ja kilikalimaalilla muutama kerros mustaa päälle ja kunnon kuivaus. Lukkopesissä maali tuskin kauaa pysyy, mutta laitetaan päälle sitten pyöreä täppä kontaktimuovia. Armeijan miehet käyttäisivät täppätarroja.
Multivan -vanteet olisi renkaineen tarkoitus vaihtaa toisenlaisiin, mutta katsellaan sitä sitten myöhemmin. Rehellisesti sanottuna, sopivampia vanteita tuohon autoon ei ole kuin nuo, mutta ihmisen turhamaisuutta ei voi koskaan aliarvioida.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näin. Aihio on kieltämättä ollut jopa parempi kuin arvelin, joten mikäs sitä on laitetellessa. Alkujaan niin pahalta näyttäneet ruostepaikat eivät juurikaan ole siitä levinneet, vaikka en tuota juuri talvella pessyt, joten suola sai muhia rauhassa. Takapuskurin alta paljastunut löydös oli merkittävä, sillä sitä kautta pölyä oli tuon reiän kautta tullut sisälle aika hurjia määriä.
Laadukkaasta maalaustyöstä iso kiitos Automaalaamo Karttuselle. Alkuperäinen kustannusarvio ylittyi jonkin verran, koska noita irrallisia korinosia oli niin paljon, joita piti pohjustaa ja maalata erikseen. Nyt kun auton värin näkee oikeassa kuosissaan, olen siihen hyvin tykästynyt.
Laadukkaasta maalaustyöstä iso kiitos Automaalaamo Karttuselle. Alkuperäinen kustannusarvio ylittyi jonkin verran, koska noita irrallisia korinosia oli niin paljon, joita piti pohjustaa ja maalata erikseen. Nyt kun auton värin näkee oikeassa kuosissaan, olen siihen hyvin tykästynyt.
On se lohdullista huomata ettei ole ihan keskenään hullu. Aistin pieteettiä ja tyyliä. :)
Jos mahdollista, niin kerrotko vaikka yyveellä tästä maalarista jotain? Olisi näet luultavasti vielä siedettävän matkan päässä.
Oletkos muuten tietoinen sellaisesta asiasta, että "dallapeen" pojat saattavat kiinnostua tuosta valoraudasta? Nykysäännöksillä siinä näet pitää olla valot, mieli sitä keulalla pitää.
Kertaus on vatkutuksen äiti: Hieno auto.
Jos mahdollista, niin kerrotko vaikka yyveellä tästä maalarista jotain? Olisi näet luultavasti vielä siedettävän matkan päässä.
Oletkos muuten tietoinen sellaisesta asiasta, että "dallapeen" pojat saattavat kiinnostua tuosta valoraudasta? Nykysäännöksillä siinä näet pitää olla valot, mieli sitä keulalla pitää.
Kertaus on vatkutuksen äiti: Hieno auto.
Maalausliikkeestä voi sanoa vain, että asiallista työtä. Voin todellakin suositella. Maalaus maksoi noin 600€ pohja hiottuna maalauskarkeuteen, osat irrotettuna.
Tuo valotelineen lyhtyvaatimus on ollut tiedossa ja hieman mietityttänytkin. Minkäänlaisia lisävaloja kun en tuohon aikonut laittaa, omilla lyhdyillä näkee aivan hyvin ja alkuperäiset sumaritkin ovat lähinnä kosmeettiset. Golfissani oli Hellan huomiovalot ja tuli ihan hiljattain mieleen, että kävisiköhän tähänkin moiset merkkituotteet? Neliskanttisten lyhtyjen kera kävisi tuollaiset, mutta hinta hirvittää.
Tuo valotelineen lyhtyvaatimus on ollut tiedossa ja hieman mietityttänytkin. Minkäänlaisia lisävaloja kun en tuohon aikonut laittaa, omilla lyhdyillä näkee aivan hyvin ja alkuperäiset sumaritkin ovat lähinnä kosmeettiset. Golfissani oli Hellan huomiovalot ja tuli ihan hiljattain mieleen, että kävisiköhän tähänkin moiset merkkituotteet? Neliskanttisten lyhtyjen kera kävisi tuollaiset, mutta hinta hirvittää.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No se juontaa tämä valovaatimus juurensa siitä, että "karjapuskurit" eivät ole käsittääkseni enää sallittuja. Hyväksytyt valotelineet ovat, että kai ne vaativat sen takia niihin niitä valojakin?
Kaverille olivat vasta hiljan kirjoittaneet sakon valoraudasta ilman valoja, ja sitä ennen siinä raudassa olleista valoista liian suuren referenssi-luvun takia. Ei oo hyvä mitenkään. :D
Kaverille olivat vasta hiljan kirjoittaneet sakon valoraudasta ilman valoja, ja sitä ennen siinä raudassa olleista valoista liian suuren referenssi-luvun takia. Ei oo hyvä mitenkään. :D
Viikonloppuna Savon seudulla ajellessani pisti silmään, että näin ainakin kaksi T5 -mallia ja pari Hondaa karjapuskurilla, mutta ilman lisävaloja. Ilmeisesti valoja ei siis tarvitse olla, jos teline on EU hyväksytty direktiivin 2005/66/EY mukaisesti. Omatekoisia ei siis saa enää asentaa. Asentamani malli on kuitenkin tehdastekoinen, pitää vain kaivaa jostain tyyppihyväksyntätodistus.
Neliskanttiset Hella -huomiovalotkin sitten löytyivät Saksan kaupasta, pitää katsoa niille järkevä paikka.
Neliskanttiset Hella -huomiovalotkin sitten löytyivät Saksan kaupasta, pitää katsoa niille järkevä paikka.
Ilmeisesti valoja ei siis tarvitse olla, jos teline on EU hyväksytty direktiivin 2005/66/EY mukaisesti.
Ei piä paikkaasa. Ei menny ainakaan mun T4:n keulalla oleva ihan vastaavannäköinen Custom Truckin valmistama Classic Extra sonnirauta leimasta läpi. Hylky tuli että paukahti.
"Rauta pois tai valot kiinni" oli leimasetän saatesanat.
Tapahtumavuosi oli 2007.
Kaverille olivat vasta hiljan kirjoittaneet sakon valoraudasta ilman valoja
Saman olen minäkin kokenut.
Olen kyllä hieman ymmälläni: nyt kun kiinnitin asiaan huomiota, niin aika iso otos sattui silmään noita uudehkoja pakuja/suveja, joissa ei ollut raudoissa mitään valoa.
Toki, kysymällä selviää eikä kummoista kiilua raudassa tarvitse olla, niin pykälät täyttyy. Yhtenä EU-direktiivin reunaehtona on muuten ollut jalankulkijoiden turvallisuus törmäystilanteessa: mitenkähän tätä periaatetta edistää se, että hyväksytyssä karjaraudassa on oltava kiinni ne pakolliset lisävalot, joista kolarissa voi irrota vaikka lasinsirpaleita jalankulkijan/pyöräilijän harmiksi.
Oman keularaudan valmistaja on muuten CEA Fahrzeugtechnik.
Toki, kysymällä selviää eikä kummoista kiilua raudassa tarvitse olla, niin pykälät täyttyy. Yhtenä EU-direktiivin reunaehtona on muuten ollut jalankulkijoiden turvallisuus törmäystilanteessa: mitenkähän tätä periaatetta edistää se, että hyväksytyssä karjaraudassa on oltava kiinni ne pakolliset lisävalot, joista kolarissa voi irrota vaikka lasinsirpaleita jalankulkijan/pyöräilijän harmiksi.
Oman keularaudan valmistaja on muuten CEA Fahrzeugtechnik.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin se vaan on, että tuohon keulaan ei passa hirveästi hilua laittaa, ettei mene overiksi.
Takavaloihin pari kerrosta punasävyä niin, että peruutusvalo on yhä enimmäkseen valkoinen ja vilkku oranssi. Olisi ehkä vieläkin hennommalla kädellä voinut suihkia tuota sävyä, on kuin luteen naimista tuollaisten valojen sävytys. Päälle muutama kerros lakkaa:
Takavaloihin pari kerrosta punasävyä niin, että peruutusvalo on yhä enimmäkseen valkoinen ja vilkku oranssi. Olisi ehkä vieläkin hennommalla kädellä voinut suihkia tuota sävyä, on kuin luteen naimista tuollaisten valojen sävytys. Päälle muutama kerros lakkaa:
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Jotain nättejä putkenpäitä huutaa. 2xhillityn kokoset viistot ovaalit??
Eli tommoset.
Tossa kuvassa ne repsottaa vähän turhan alhaalla, ku oli putki poikki.
Ja ois muuten kova sana toiselle puolelle semmonen "dummy" sumari, niinku mulla!
Eli tommoset.
Tossa kuvassa ne repsottaa vähän turhan alhaalla, ku oli putki poikki.
Ja ois muuten kova sana toiselle puolelle semmonen "dummy" sumari, niinku mulla!
Mikä lie kun repesin luettuani tuon mietteen keulan liiasta rojusta kliininä pitämisestä? =D
Mutta ihan ok tosiaan noinkin, ellei jopa parempi. Tuon mallinen rauta huutaa mielestäni valoja. Makuasia.
Näinköhän sitä joutuu itsekin valonmaalaushommiin? Tummennussprayt ovat muuten siitä käteviä, että ne saa pyyhittyä pois tinnerillä sulattamatta valoja. Ai mistäkö tiedän...? :)
Punainen kelpaa leimallekin, kunhan vain malttaa pitää pakkivalon kirkkaana. Siitähän se kusi ensimmäisenä käy. Nimim. "neljä leimaa maalatuilla valoilla."
Mutta ihan ok tosiaan noinkin, ellei jopa parempi. Tuon mallinen rauta huutaa mielestäni valoja. Makuasia.
Näinköhän sitä joutuu itsekin valonmaalaushommiin? Tummennussprayt ovat muuten siitä käteviä, että ne saa pyyhittyä pois tinnerillä sulattamatta valoja. Ai mistäkö tiedän...? :)
Punainen kelpaa leimallekin, kunhan vain malttaa pitää pakkivalon kirkkaana. Siitähän se kusi ensimmäisenä käy. Nimim. "neljä leimaa maalatuilla valoilla."
Saksan kaupasta ostin nykyisen kaveriksi toisen Caravellen
Oho, Jurassic Park -efekti iski
Omasta mielestäni todellinen löytö oli priimakuntoinen, 20-sivuinen myyntiesite vuodelta 1992
Oho, Jurassic Park -efekti iski
Omasta mielestäni todellinen löytö oli priimakuntoinen, 20-sivuinen myyntiesite vuodelta 1992
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Takaluukun keskuslukituksen viimeistelyä
Vuosi sitten asensin keskuslukituksen kaikkiin muihin oviin ja takaoveenkin vedin piuhat moista varten, mutta toteutus jäi puolitiehen, kun en saanut päähäni, miten sen tuohon lukkolaitteeseen toteuttaisi. Paikallaan oleva kahva on osanumerolla 703 829 239B. Tarkoitus oli toteuttaa yleispähkäilytopikin sivulla 7 mainittu systeemi, mutta olisi vaatinut jonkin verran askartelua.
Tilasin jo keväällä varaosaksi toisen kahvan, joka on osanumerolla 703 829 239E. Vasta tänään tajusin, että tuohan on keskuslukituksella varustetun mallin kahva!
Keskuslukituksen tanko tulee siis tuohon oikeaan valkoisella holkilla varustettuun vipuun. Omastani tuo vipu siis puuttui kokonaan.
Olin aiemmin yrittänyt irrottaa varaosasta lukkopesää (avainta ei ole). Oletin, että avain vaaditaan ja olin jo menossa poraamaan lukkopesää auki, kunnes huomasin, että toimivasta kahvastani pesä irtoaa ilman avaintakin, kun vain käyttövivun irrottaa pesän päästä. Ihmettelin, mikä tässä jumii/mättää ja aloin hiljalleen koputella pesää -lopulta pesä irtosi ja jumituksen syykin selvisi
Ei ole ilmeisesti hiljan ollut käytössä, mikä onkin ihan normaalia, jos keskuslukko vain toimii. Kolmosfarkussani oli sama vika, enkä varmasti ole ainoa.
Vaihdoin lukkopesän uuteen runkoon ja ruuvasin kahvan takaisin paikoilleen. Valmista paikkaa ovimoottorille ei ollut, joten piti porata pari reikää ja kiinnitin moottorin paikoilleen. Taivuttelin käyttötangon ja lisäsin väliin säädön, jolla toiminnon voi tarvittaessa passata kohdalleen
Lukitus toimii moitteetta, mikä on oikein hyvä asia. Tässä kahvassa on kolmeasentoinen lukkopesä, kuten vissiin useimmissa keskuslukollisissa VAG -vehkeissä.
Lukitusprojektin lomassa revin pohjapanssarista kulahtaneet ja öljynsyömät eristeet hittoon. Pitää kaupasta hakea uudet
Liimasin myös takaluukun lisäosan paikoilleen
Tilasin jo keväällä varaosaksi toisen kahvan, joka on osanumerolla 703 829 239E. Vasta tänään tajusin, että tuohan on keskuslukituksella varustetun mallin kahva!
Keskuslukituksen tanko tulee siis tuohon oikeaan valkoisella holkilla varustettuun vipuun. Omastani tuo vipu siis puuttui kokonaan.
Olin aiemmin yrittänyt irrottaa varaosasta lukkopesää (avainta ei ole). Oletin, että avain vaaditaan ja olin jo menossa poraamaan lukkopesää auki, kunnes huomasin, että toimivasta kahvastani pesä irtoaa ilman avaintakin, kun vain käyttövivun irrottaa pesän päästä. Ihmettelin, mikä tässä jumii/mättää ja aloin hiljalleen koputella pesää -lopulta pesä irtosi ja jumituksen syykin selvisi
Ei ole ilmeisesti hiljan ollut käytössä, mikä onkin ihan normaalia, jos keskuslukko vain toimii. Kolmosfarkussani oli sama vika, enkä varmasti ole ainoa.
Vaihdoin lukkopesän uuteen runkoon ja ruuvasin kahvan takaisin paikoilleen. Valmista paikkaa ovimoottorille ei ollut, joten piti porata pari reikää ja kiinnitin moottorin paikoilleen. Taivuttelin käyttötangon ja lisäsin väliin säädön, jolla toiminnon voi tarvittaessa passata kohdalleen
Lukitus toimii moitteetta, mikä on oikein hyvä asia. Tässä kahvassa on kolmeasentoinen lukkopesä, kuten vissiin useimmissa keskuslukollisissa VAG -vehkeissä.
Lukitusprojektin lomassa revin pohjapanssarista kulahtaneet ja öljynsyömät eristeet hittoon. Pitää kaupasta hakea uudet
Liimasin myös takaluukun lisäosan paikoilleen
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on tuo sama esite mutta suomenkielisenä! Huuto.netistä löytyi.
Karja/valoraudasta sen verran että parempi ilman. Itsellä on nyt aika kliini keula merkittömällä maskilla ja se miellyttää omaa simmua enemmän. Makuasia tietysti, en tuomitse lisävaloja ja rautoja. Talveksi voisi heittää kyllä lisävalot nokalle itsekin.
Tuo kikotin siis kyseessä, tutumpi ehkä variantclubin puolelta.
Mikäs vuosimalli tuo olikaan, mulla on -91 ja takaluukun merkki on eri paikassa, ylempänä. Takapyyhkimen heitin mäelle (tai se oli jo poistettu kun ei toiminut) enkä ole sitä kyllä juuri kaivannutkaan. Tuo ei sotke niin pahasti takalasia kun farmarit. Ehdottelin maalarille että tilkitäänkö tuo merkin kolokin samalla kun se pyyhkimen reikä mutta se ei pitänyt sitä hyvänä ajatuksena.
Karja/valoraudasta sen verran että parempi ilman. Itsellä on nyt aika kliini keula merkittömällä maskilla ja se miellyttää omaa simmua enemmän. Makuasia tietysti, en tuomitse lisävaloja ja rautoja. Talveksi voisi heittää kyllä lisävalot nokalle itsekin.
Tuo kikotin siis kyseessä, tutumpi ehkä variantclubin puolelta.
Mikäs vuosimalli tuo olikaan, mulla on -91 ja takaluukun merkki on eri paikassa, ylempänä. Takapyyhkimen heitin mäelle (tai se oli jo poistettu kun ei toiminut) enkä ole sitä kyllä juuri kaivannutkaan. Tuo ei sotke niin pahasti takalasia kun farmarit. Ehdottelin maalarille että tilkitäänkö tuo merkin kolokin samalla kun se pyyhkimen reikä mutta se ei pitänyt sitä hyvänä ajatuksena.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tuosta olen hieman eri mieltä: kolmosfarkusta irrotin pyyhkijän (kun ei toiminut) niin en sitä juurikaan kaivannut sen jälkeen. edes kurakelillä. Tässä on käyttöä ollut tosi paljon -varmaan sen vuoksi, että se toimii. Eilisellä sadekelilläkin joutui vispilää käyttämään monesti.Tuo ei sotke niin pahasti takalasia kun farmarit
mulla on -91 ja takaluukun merkki on eri paikassa, ylempänä
Tämä on -93, mutta käsittääkseni tuo ominaisuus ei riipu vuosimallista. Muistaakseni tuolla yleispähkäilyssä sitä itsekin joskus ihmettelin.
Varaosakuva
En muuten ole vielä nähnyt kokonaan siloiteltua T4 takaluukkua.
Minkähänlaisesta osasta mahtaa olla kyse, kuulostaa tuunaukselta?Ois muuten yks ylimääränen yksosanen keulapelti jouten, jos kiinnostaa?? :)
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Eli semmonen pelti joka on yhtäpuuta. Noissa vanhemmissa, niinku sulla, on kolmeosainen se pelti.
Eli tämmönen. Siinä joutilaassa on kyllä ne pesurinreiät, mutta kemppihän on keksitty! ;)
Kolarispeciaalilla reiätön pelti maksaa 180€!! Eli reikien umpeen hitsaaminen itse kannattaa! Voin laittaa illalla kuvan keulasta, mutta nyt on riennettävä töihin.
Eli tämmönen. Siinä joutilaassa on kyllä ne pesurinreiät, mutta kemppihän on keksitty! ;)
Kolarispeciaalilla reiätön pelti maksaa 180€!! Eli reikien umpeen hitsaaminen itse kannattaa! Voin laittaa illalla kuvan keulasta, mutta nyt on riennettävä töihin.
Ei ne ruuvit jää piiloon - tai miten sen nyt ottaa. Ovat joka tapauksessa siellä alemman pikku-grillin ulommissa äärilaidoissa, ja loput kolme sitten lukkopellissä. Ne auki loihtimalla lähtee irtipoispoikkeen koko pelti. Valonaluset kiinnittyvät päistään muovitutteihin. No mitä ne on nimeltään? Napsuja, tötteröitä, klipsuja, tatteja, kiinnikkeitä, tättäröitä.... :/
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Aivan, nythän mää sen hokasin. Sitä vain mietin, että miten tuo maski-keulapeltikokonaisuus pysyy kiinni keulassa, sivupeltien kiinnitysruuvithan jäävät nähdäkseni piiloon tuossa versiossa.
No se tulee niillä muovikielekkeillä maskiin kiinni ja tapein ja muoviholkein, painamalla lokareihin. Hankala selittää, mutta tässä kuva mun keulasta.
Tuossa mun edellisessä postauksessa näkyvästä keulapellistä saa osviittaa siitä kiinnityksestä. Niihin reikiin, jotka näkyy siinä peltin päässä, tulee ne U:n muotoset muoviholkit, joilla se lukittuu lokareissa oleviin tappeihin.
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 4.6.2008 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo ei sotke niin pahasti takalasia kun farmarit
Tuosta olen hieman eri mieltä: kolmosfarkusta irrotin pyyhkijän (kun ei toiminut) niin en sitä juurikaan kaivannut sen jälkeen. edes kurakelillä. Tässä on käyttöä ollut tosi paljon -varmaan sen vuoksi, että se toimii. Eilisellä sadekelilläkin joutui vispilää käyttämään monesti.
Voi olla noinkin, mutta en ole montaa kertaa pyyhintä kaivannut, yksi syy voi olla se että nuo T4 peilit on niin isot että niistä näkee taakse aika vaivattomasti. Ja tietysi jos sitä ei ole koskaan ollut niin ei sitä osaa kaivatakaan... Itseasiassa lukuisten välillä olevien niskatukien ja mustien takalasien takia siitä takaikkunasta ei kyllä paljoa näe ulos vaikka olisikin pyyhin tallella.
Kolarispeciaalilla reiätön pelti maksaa 180€!!
Joo tuo firma osaa kyllä hinnoitella osat. Jotkut käytety kikkareet on niillä melko kovissa hinnoissa, tosin ei kaikki. Esim. takaluukun logo uusi marmoritiskillä taisi olla jotain 50-60 e. Kolarispecialilla uusi 20 e, ja käytetty kympin.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Sain kaivettua netin uumenista tuon nimenomaisen keulapellin kuvan. Varsin kliini tuollainen merkitön maski/yhtenäinen keulapeltiyhdistelmä kieltämättä on. Tottahan toki kaikki hyvät korinmuutosideat tulevat esille vasta sitten, kun auto on jo käynyt maalauksessa.
Sellainen asia jäi kaivelemaan, että jos haluaa keulan huoltoasentoon, pitää ilmeisesti maski keulapelteineen irrottaa?
edit: tuolta kun katselee gallerian kinnereitä, niin melkein joka kikottimessa on yhtenäinen keulapelti. Onkohan ne saaneet kimppatilauksena jostain halvalla sellaiset?
Sellainen asia jäi kaivelemaan, että jos haluaa keulan huoltoasentoon, pitää ilmeisesti maski keulapelteineen irrottaa?
edit: tuolta kun katselee gallerian kinnereitä, niin melkein joka kikottimessa on yhtenäinen keulapelti. Onkohan ne saaneet kimppatilauksena jostain halvalla sellaiset?
Vannepäivitystä
Rengastestejä selatessani törmäsin brittilehden ylistämään Nokian H -renkaaseen ja kun tuollaiset Lorinser -vanteet sattuivat olemaan jouten, tilasin niille sellaiset renkaat
Koko renkaassa autonvalmistajan suositus 215/65R15, LI 100XL ja vanteessa speksit 7x15 ET35. Miksipä sitä pilaamaan pakun melko olemattomia ajo-ominaisuuksia auton valmistajan spekseistä poikkeavilla rengasyhdistelmillä. Pieneltähän nuo vanteet näyttävät nykytrendin mukaan, mutta järjellä ajatellen, valinta on ehdottomasti paras.
Ensikokemusten perusteella brittilehti ei tosiaankaan julkaissut palturia.
Koko renkaassa autonvalmistajan suositus 215/65R15, LI 100XL ja vanteessa speksit 7x15 ET35. Miksipä sitä pilaamaan pakun melko olemattomia ajo-ominaisuuksia auton valmistajan spekseistä poikkeavilla rengasyhdistelmillä. Pieneltähän nuo vanteet näyttävät nykytrendin mukaan, mutta järjellä ajatellen, valinta on ehdottomasti paras.
Ensikokemusten perusteella brittilehti ei tosiaankaan julkaissut palturia.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se ole kuin jotain 30 mm matalampi kuin orkkis. Tuo sivuputki tekee hieman madaltavan vaikutuksen. Kyllä sillä vielä aika moneen paikkaa pääsee -ja takaisinkin.
C-pilarista muovit hieman repsottavat: ei kannata ihan läheltä painepesurilla pyyhkiä. Tuossa allahan on tyhjä sauma, joten alkuperäinenkään muovi ei siinä kestänyt. Onneksi D-C Fixin kontaktimuovi on edullista.
C-pilarista muovit hieman repsottavat: ei kannata ihan läheltä painepesurilla pyyhkiä. Tuossa allahan on tyhjä sauma, joten alkuperäinenkään muovi ei siinä kestänyt. Onneksi D-C Fixin kontaktimuovi on edullista.
Ratti vaihtui taas tuollaiseen sporttinahkaan. Kehä on hieman heikossa hapessa, mutta kyllä se käytössä kohenee.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alipainepumpun vaihto
Alipainepumpun remppa oli odottanut jo pitkään, lähinnä siksi, että tuossa jobissa kuulemma paskaantuu kädet ja vanha dieselin öljy ei lähde käsistä ihan eka pesulla. Kun panssari oli vielä irti, päätin tarttua toimeen. Hommassa tarvitaan kunnollinen 13 mm piippuavain, sillä alempi kiinnitysmutteri on inhottavassa paikassa -älä nylppää sitä!
Kuvassa vasemmalla oleva alipaineletku kannattaa irrottaa ensimmäisenä. Suuttimien välissä sijaitseja ylempi kiinnityspultti on hieman helpompi tapaus
Tässä vaiheessa kannattaa laittaa astia alle, sillä öljyä tulee pihalle muttereita löysättäessä. Jousen vaikutuksesta pumppu irtoaa herkästi ja käyttötanko luiskahtaa ulos. Yllättävän siistissä kunnossa näytti olevan. Ilmeisen lujaa terästä, kun ei juuri kulumisen jälkeä näkynyt. Kuvassa näkyvä viiste lienee öljykieroa avittamassa.
Eipä tuossa vanhassa mitään ihmellistä näkynyt, pitää joskus purkaa atomeiksi ja puhdistaa huolella uusiokäyttöä varten.
"Refitting is reversal to removal", kuten kuuluisa Haynes sanoisi. Pumpun vastajousi kuitenkin puskee vastaan, joten voimalla pitää punnertaa, että saa mutterit kiinni, Pumppu paikoillaan
Pohjapanssarinkin saattoi hyvällä omallatunnolla hiissata paikoilleen. Äänieristettä olisi mahtunut enemmänkin, mutta ajattelin, että laitetaan saman verran kuin tehtaalla. Takaosan kulmiin laitoin uudet kumitalla kohtiin, jossa korissa on vastaavat. Tilkkutäkki.
Puuhailun lomassa tuli korjattua eberin vuotava pakoputki!
Uusi pumppu hiljensi kilkatusta kummasti ja pohjapanssari tukevasti paikoillaan hiljentää ääniä ainakin ulospäin.
Kuvassa vasemmalla oleva alipaineletku kannattaa irrottaa ensimmäisenä. Suuttimien välissä sijaitseja ylempi kiinnityspultti on hieman helpompi tapaus
Tässä vaiheessa kannattaa laittaa astia alle, sillä öljyä tulee pihalle muttereita löysättäessä. Jousen vaikutuksesta pumppu irtoaa herkästi ja käyttötanko luiskahtaa ulos. Yllättävän siistissä kunnossa näytti olevan. Ilmeisen lujaa terästä, kun ei juuri kulumisen jälkeä näkynyt. Kuvassa näkyvä viiste lienee öljykieroa avittamassa.
Eipä tuossa vanhassa mitään ihmellistä näkynyt, pitää joskus purkaa atomeiksi ja puhdistaa huolella uusiokäyttöä varten.
"Refitting is reversal to removal", kuten kuuluisa Haynes sanoisi. Pumpun vastajousi kuitenkin puskee vastaan, joten voimalla pitää punnertaa, että saa mutterit kiinni, Pumppu paikoillaan
Pohjapanssarinkin saattoi hyvällä omallatunnolla hiissata paikoilleen. Äänieristettä olisi mahtunut enemmänkin, mutta ajattelin, että laitetaan saman verran kuin tehtaalla. Takaosan kulmiin laitoin uudet kumitalla kohtiin, jossa korissa on vastaavat. Tilkkutäkki.
Puuhailun lomassa tuli korjattua eberin vuotava pakoputki!
Uusi pumppu hiljensi kilkatusta kummasti ja pohjapanssari tukevasti paikoillaan hiljentää ääniä ainakin ulospäin.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mites tuo pohjapansari, oletko havainnoinut -nyt kun olet ajellut ilman sitä- että vaikuttaako se minkä verran maantiesuhinaan, tai siis sen kantautumiseen kabiiniin? Downforcenhan tuon puute tuhoaa, se on selvä, mutta asiaa kompensoivat mukavasti nypityt nastarenkaat - ne mahdollistavat downforcen puuttuessakin mahtavat kaarrenopeudet. Ei tule mitään. No, kysyn uudelleen ellei tämä nyt tästä käy selväksi.
Hyvät ohjeet pumppuremppaan, tak.
Hyvät ohjeet pumppuremppaan, tak.
Hieman vaikea sanoa noista melujutuista: Nokian H on hyvin hiljainen rengas, mutta toisaalta puuttuvat sisälokarit lisäävät osaltaan melua. En ole käynyt maantiellä panssarin asennuksen jälkeen, joten vielä ei voi sanoa mitään. Meinasin ostaa hinkillisen Katepalia ja laittaa hieman lisää ainetta lokarien pyöräholviin. Johan on kumma, jos ei hiljene.
Syncro ja downforce taitavat olla yhtä vahvoja kombinaatioita kuin rehellinen ja poliitikko.
Kerran olen nyppinyt nastat renkaista ja toiste sitä en tee. Mieluummin jätän vaikka sen subbarin ja kilowatin vahvarin ostamatta kuin tingin renkaista, sen olen yli neljännesvuosisadan ajourallani oppinut.
Syncro ja downforce taitavat olla yhtä vahvoja kombinaatioita kuin rehellinen ja poliitikko.
Kerran olen nyppinyt nastat renkaista ja toiste sitä en tee. Mieluummin jätän vaikka sen subbarin ja kilowatin vahvarin ostamatta kuin tingin renkaista, sen olen yli neljännesvuosisadan ajourallani oppinut.
Olisikohan kuitenkin ollut helpompaa tehdä panssariin suodattimen mentävä aukko? Omassani sellainen löytyy viimeisimmän öljynvaihtofirman jäljiltä.
Onhan se toki niin, että tuota panssaria on lähes mahdoton saada irti, kun auto on ns. sillalla eikä esim. käpälänosturilla. Parin Audin muovisia härpäkkeitä olen kotioloissa tuskissani irrotellut, enkä yhtään ihmettele, miksi noihin järkiään rälläköidään reikä öljynvaihtoa varten.
Otetaan vastaan hyviä vinkkejä takaluukun merkkien ehostukseen. Eräässä toisessa ehostin vastaavan tuotteen noin, auton väri siis valkoinen
Tuo isompi merkki maksaa uutena yli 50€ eikä saatavuudestakaan ole tietoa.
Onhan se toki niin, että tuota panssaria on lähes mahdoton saada irti, kun auto on ns. sillalla eikä esim. käpälänosturilla. Parin Audin muovisia härpäkkeitä olen kotioloissa tuskissani irrotellut, enkä yhtään ihmettele, miksi noihin järkiään rälläköidään reikä öljynvaihtoa varten.
Otetaan vastaan hyviä vinkkejä takaluukun merkkien ehostukseen. Eräässä toisessa ehostin vastaavan tuotteen noin, auton väri siis valkoinen
Tuo isompi merkki maksaa uutena yli 50€ eikä saatavuudestakaan ole tietoa.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:00. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kaverille olivat vasta hiljan kirjoittaneet sakon valoraudasta ilman valoja
Palaten hieman tuohon taannoiseen aiheeseen: nyt kun olen kiinnittänyt asiaan huomiota ja tien päällä tuhannen pari kilometriä viettäneenä pakuja seuraillen, olen havainnut kymmenittäin (eritoten uudehkoja) pakuja, joissa tuollainen rauta on, mutta ilman kiinnitettyjä lisävaloja.
Outo juttu.
Jos kyseessä olisi perus transu, niin en epäröisi hetkeäkään. Yksi vaihtoehto erottua massasta on jättää merkit pois, mutta tässä tapauksessa kukaan ei tietäisi, että kyseessä on sekä Caravelle, GL että syncro. Sen verran narsisti olen, että en haluaisi piilottaa kynttilää vakan alle.
Aikanaan, kun ajelin ykkösmallin golffilla, kulahtaneita merkkejä tuli tuhrittua hopeatussilla ja jälki oli kyllä *sen näköistä*, kestävyydestä puhumattakaan.
Aikanaan, kun ajelin ykkösmallin golffilla, kulahtaneita merkkejä tuli tuhrittua hopeatussilla ja jälki oli kyllä *sen näköistä*, kestävyydestä puhumattakaan.
Konehuoneessa ährätessäni, käsi osui hehkusulakkeen koteloon, joka hehkui kuumuuttaan. Oli ilmeisesti jossakin vaiheessa esiintynyt ylimenovastusta, kun sulake mureni käsiin ja rasiakin oli saanut hieman sulaa
Motonetista löytyi vastaava osa ja ehyt 100A sulake. Rasia sopii paikoilleen kuten orkkis.
Motonetista löytyi vastaava osa ja ehyt 100A sulake. Rasia sopii paikoilleen kuten orkkis.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mitenköhän mahtais toimia bilteman hopeakromispray
Maalasin takaluukun VW logon juuri kyseisellä maalilla ja näytti aluksi ihan hyvältä. Tosin ei se kyllä kovin kromiselta näyttänyt, lähinnä hopealta.
Nyt kun merkki on ollut reilun kuukauden päivät takahutlarin kannessa kiinni niin huomasin että siihen on tullut hiushalkeamia. Varmaan syksyllä on maalit kadonnut merkistä. Ei kestä ulkokäyttöä eikä minkäänlaista hankausta.
TFL
Jussina väkersin nokalle Hellan päivänvalosarjan. Tunnetaan myös nostalgisesti huomiovaloina. Valot ovat about toiseksi viimeisintä sukupolvea ja toimivat H6W halogeenipolttimolla.
Lyhtyjen vaikutuksesta auton ulkonäköön voi olla monta mieltä, mutta käyttökelpoisuus kävi visuaalisuuden edelle: valot syttyvät automaattisesti laturiohjattuna. Sähköäkin noilla hieman säästää ja oikeasti, nuo näkyvät etäälle.
Puolesta päivästä saakka on satanut, on siis ekologinen mahdollisuus pölyyntyneen auton pesuun. Apuna lampaanvillainen Mequairs´in kinnas
Aluksi tuohon ei meinannut tottua millään sienen jäljiltä, mutta nyt en luopuisi millään.
Lyhtyjen vaikutuksesta auton ulkonäköön voi olla monta mieltä, mutta käyttökelpoisuus kävi visuaalisuuden edelle: valot syttyvät automaattisesti laturiohjattuna. Sähköäkin noilla hieman säästää ja oikeasti, nuo näkyvät etäälle.
Puolesta päivästä saakka on satanut, on siis ekologinen mahdollisuus pölyyntyneen auton pesuun. Apuna lampaanvillainen Mequairs´in kinnas
Aluksi tuohon ei meinannut tottua millään sienen jäljiltä, mutta nyt en luopuisi millään.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa