Golf 2 1.8i gt jakopään remontti !

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

Golf 2 1.8i gt jakopään remontti !

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 24.4.2008 18:58

eli siis onko tässä erillinen kiristin remmille vai tapahtuuko vesipumpulla kiristys? ja mitä kannattaa samalla vaihtaa siis muuta ku hihna? ja mites ne ajotus merkit meni,ensin kampuralta kohilleen vai kuinka? jos joku vois lyhyesti selventää koko homman ? kiitoksia !

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 24.4.2008 19:14

Kiristinpyörä ja hihna vaihtoon, Motonetista saa 40e:lla Gates/SKF -hihnasarjan. Ehdottomasti omat, kunnolliset merkit pyöriin ennen vanhan hihnan irrotusta, ne originaalimerkit ovat sen verran surkeita.

Kiristyspyörä löysälle, hihna pois, uusi tilalle ja kiristys niin että hihna kääntyy sormin 90 astetta. Suojia joutuu toki ensin purkamaan pois hihnan edestä sekä irrottamaan kampiakselilta kiilahihnapyörän (4 kuusiokolopulttia) ja vesipumpun hihnapyörän.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 24.4.2008 19:35

ok.kiitos paljon. no mites onko väliä kummat merkit laittaa eka kohdilleen???

porsku
-
Viestit: 12
Liittynyt: 28.2.2008 16:48

ViestiKirjoittaja porsku » 24.4.2008 20:19

Eikös se yleensä niin oo että 1 mäntä on ykk:ssa ja nokkapyörän sekä kampuran merkit on kohillaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.4.2008 20:20

Irrota hihna niin että merkit on jo kohdillaan niin ei väliä kummasta sitten hienosäätää kasausvaiheessa ensin.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 24.4.2008 20:41

näin minäki sen pähkäilin,kiitokset näistä :) eiköhä yks remmi kakkikseen saaha vaihettua..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa