2.0 8v ja suuttimet nakuttaa
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 8v ja suuttimet nakuttaa
Miten tuon kanssa kannattaa toimia? Suuttimet on tosi äänekkäät, nakutuksen/säksätyksen kuulee tyhjäkäynnillä monen metrin päähän. Mitään muuta ongelmaa en ainakaan ole huomannut, tyhjäkäynti on normaali ja tasainen eikä suorituskykykään taida olla kärsinyt. Ainoa minkä voisin kuvitella liittyvän asiaan on moottorin kovaäänisyys kiihdytyksissä.
Onko noita mitään syytä vaihtaa kun mitään varsinaista vikaa ei ole ääntä lukuunottamatta? Purkuosana saisi kyllä suuttimet ja tukin 70-80 eurolla. Marmoritiskillä suuttimet 231€/kpl kun niitä kyselin. Edullista.
Autossa on edellisen omistajan laittamana lastu, voikohan sillä olla tekemistä asian kanssa. En ole jaksanut ruveta vielä vaihtamaan alkuperäiseen, jonka sain kyllä auton mukana. Yhden satsin pistin puolikkaaseen tankkiin STP:n injector cleaneria, tyhjäkäynti ehkä tasoittui mutta nakutus pysyy.
Niin ja moottorikoodihan on 2E. Käykö tuohon ADYn suutinhilut?
Onko noita mitään syytä vaihtaa kun mitään varsinaista vikaa ei ole ääntä lukuunottamatta? Purkuosana saisi kyllä suuttimet ja tukin 70-80 eurolla. Marmoritiskillä suuttimet 231€/kpl kun niitä kyselin. Edullista.
Autossa on edellisen omistajan laittamana lastu, voikohan sillä olla tekemistä asian kanssa. En ole jaksanut ruveta vielä vaihtamaan alkuperäiseen, jonka sain kyllä auton mukana. Yhden satsin pistin puolikkaaseen tankkiin STP:n injector cleaneria, tyhjäkäynti ehkä tasoittui mutta nakutus pysyy.
Niin ja moottorikoodihan on 2E. Käykö tuohon ADYn suutinhilut?
http://www.elisanet.fi/~y639541/nakutus.avi
Tuostahan sen kuulee, tuossa ihan lopussa ehkä selvimmin. Ei se kyllä ihan noin karulta luonnossa kuulosta, tyhjäkäynti kuulostaa tuossa videossa muutenkin lähinnä traktorilta :o
Tuostahan sen kuulee, tuossa ihan lopussa ehkä selvimmin. Ei se kyllä ihan noin karulta luonnossa kuulosta, tyhjäkäynti kuulostaa tuossa videossa muutenkin lähinnä traktorilta :o
Suutinvika voi syntyä paskasti tehdyllä moottorinohjaussoftalla. Suuttimethan on vain magneettiventtiilejä ja niiden käämit palaa (ylikuumenee ja poikeaa) jos niitä pitää virroissa liian kauan kerrallaan. Niiden pitää siis antaa jäähtyä tietyn aikaa, ja jos moottorinohjaussofta ei ole ottanut huomioon tätä jäähtymisaikaa niin pitkällä aikajänteellä voi aiheutua vahinkoa.
Kyllä tuo videon ääni voisi tulla suuttimista. Koitas painaa vähän kaasua ja tarkkaile nopeutuuko nakutus käyntinopeuden mukana.
Kyllä tuo videon ääni voisi tulla suuttimista. Koitas painaa vähän kaasua ja tarkkaile nopeutuuko nakutus käyntinopeuden mukana.
Ja tuohon palamisteoriaan, kuulostaa aika vaikealta uskoa, että valmistaja uskaltaisi mitoittaa järjestelmän niin tiukoille, että se palaa jos käämeissä ei ole lepoaikaa. Sitäpaitsi käämeille menee todennäköisesti on/off virta, joten se aukiolo on suoraan syötön suhteessa, täydellä syötöllä päällä pidempään, ja jos palaisivat tuosta syystä, niin kyllä tuuppaisi mustaa putkesta ja bensaa menisi aika tavalla.
No 6,5 litran kuutukseen olen tuolla parhaimmillaan päässyt eikä se missään vaiheessa savuta (lukuunottamatta öljynkäryä joka on todennäköisesti peräisin venttiilivarrenkumeista, menossa vaihtoon heti kun kelit antaa myöden, samalla voisi toki ne nostimet vaihtaa varmuuden vuoksi, kosahtaa ne sitten kuitenkin kohtapuolin kun mittarissa on 200tkm).
Mielestäni kulkeekin ihan hyvin, aika pitkälti liikahtaa samalla tavalla kuin edellinen 8v GTI kakkis.
Eikä se nakutus siitä kierroksilla mihinkään muutu, kunhan vain nopeutuu. Ja tosiaankin kylmänä käynnistäessä ääntä ei kuulu juuri ollenkaan, ilmenee vasta ehkä minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.
Mielestäni kulkeekin ihan hyvin, aika pitkälti liikahtaa samalla tavalla kuin edellinen 8v GTI kakkis.
Eikä se nakutus siitä kierroksilla mihinkään muutu, kunhan vain nopeutuu. Ja tosiaankin kylmänä käynnistäessä ääntä ei kuulu juuri ollenkaan, ilmenee vasta ehkä minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa