Golf III 1.8 8v -> 16v?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III 1.8 8v -> 16v?
Kolmosgolffissani taitaa kansiremppa olla kohta ajankohtainen. Kone on siis 1.8, 8v, heppoi on n.90, tulipa tässä mieleen jos siihen iskis vaik 16v kannen jostain samanikäisestä 1.8 tai vaikka IV Golffista. Pikkasen lisää tehoa siis haetaan! Kenelläkään kokemusta vastaavasta, käykö kansi kuinka hyvin entisen tilalle, onko järkee vaihtaa, tullut mitään ongelmaa vaihdon jälkeen? Kytkintä/jarruja joutuu vaihtamaan?
Asiantuntemusta kaivataan kipeästi!
Asiantuntemusta kaivataan kipeästi!
Nykyisestä koneestasi voit käyttää oikeastaan kanget, kampiakselin ja lohkon... josta siitäkin puuttuu mäntien öljysuihkut.
Kaikki loput osat joutuisit hankkimaan 16v moottorista... jos ei lasketa öljypohjaa, lohkon tiivistekilpiä yms...
Toimenpidettä rajoittaa myös rekisteriotteesta löytyvä maininta vähäpäästöisyydestä, ts. auton leimaaminen omavalmste-moottorilla on lähes mahdotonta... tai ainakin kallista.
Kaikki loput osat joutuisit hankkimaan 16v moottorista... jos ei lasketa öljypohjaa, lohkon tiivistekilpiä yms...
Toimenpidettä rajoittaa myös rekisteriotteesta löytyvä maininta vähäpäästöisyydestä, ts. auton leimaaminen omavalmste-moottorilla on lähes mahdotonta... tai ainakin kallista.
Golf III 1.8 8v -> 16v?
Mikä muu, tehokkaampi ja uudempi kone sopis tuohon? Mieles 2 litrane 16v, mutta jos sen ottaa vaikka IV Golffista, sopiiko kuinka hyvin/ollenkaan? Entä VR 6 kone?
ei saa kuutoskonetta leimaan mutta toivotan onnea yritykselle jos oot ensimmäinen joka alkaa tekee.
Meneehän sinne uudempiki, 1,8t kovasti suosiossa.
Edit: Oho,pitäskö jo herätä.puhuin luonnollisesti kakkiksesta. Kolmosessa melkein myisin 8v pois ja ostasin 16v,koko auto siis.
Meneehän sinne uudempiki, 1,8t kovasti suosiossa.
Edit: Oho,pitäskö jo herätä.puhuin luonnollisesti kakkiksesta. Kolmosessa melkein myisin 8v pois ja ostasin 16v,koko auto siis.
Viimeksi muokannut Sebastian, 21.4.2008 11:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Itse tuollaisen tehneenä. 1.8 90hp --> 2.0 16v ABF
Sinun täytyy saada autosi vastaamaan alustaltaan mallisarjan tehokkainta eli vr6 golffia. Tämä käsittää siis tukivarret, iskarit, jouset, jarrut, taka-akseli, etu kallistuksenvakaaja, vetoakselit, vaihdelaatikko ja kytkin, jne. Eli kaikki voimansiirron, jarrujen ja pyöränruennan osat. Itse tuon vr6 tai 2.0 16v moottorinhan sinne keulille tyrkkää nopeasti. Ja sähkötkin menee kun vaihtaa moottorin johtosarjat kokonaisuudessaan niin todella helposti. Sen kun irroittaa sulakerasian takaa neljä liitintä ja törkkää toiset neljä tilalle. Plus muutama muu pikku liitin. Ei paha.
Ainiin. Jos sinulla ei ole ABS jarruja niin nekin vaaditaan.
1.8 T laittamisen kanssa sama homma, mutta sähköjen, letkujen ja putkien ja pakoputken kanssa joutuu jumppaamaan enemmän. Sellaisenkin tehneenä voin sanoa että homma ei ole ylitsepääsemätön. Nämä siis tuohon profiilin kulkineeseen.
Sinun täytyy saada autosi vastaamaan alustaltaan mallisarjan tehokkainta eli vr6 golffia. Tämä käsittää siis tukivarret, iskarit, jouset, jarrut, taka-akseli, etu kallistuksenvakaaja, vetoakselit, vaihdelaatikko ja kytkin, jne. Eli kaikki voimansiirron, jarrujen ja pyöränruennan osat. Itse tuon vr6 tai 2.0 16v moottorinhan sinne keulille tyrkkää nopeasti. Ja sähkötkin menee kun vaihtaa moottorin johtosarjat kokonaisuudessaan niin todella helposti. Sen kun irroittaa sulakerasian takaa neljä liitintä ja törkkää toiset neljä tilalle. Plus muutama muu pikku liitin. Ei paha.
Ainiin. Jos sinulla ei ole ABS jarruja niin nekin vaaditaan.
1.8 T laittamisen kanssa sama homma, mutta sähköjen, letkujen ja putkien ja pakoputken kanssa joutuu jumppaamaan enemmän. Sellaisenkin tehneenä voin sanoa että homma ei ole ylitsepääsemätön. Nämä siis tuohon profiilin kulkineeseen.
Jos en nyt ihan väärin muista niin tulipellissä on valmiit reiät nestekytkintä varten. Tai omaani en ainakaa ylimääräisiä reikiä ole tehnyt. Lisäksi kytkinpolkimessa on paikka kytkimen pääsylinterille menevälle tangolle. Sieltä vain muistaakseni puuttuu sellainen muovinen palanen joka lukitsee tangon kytkinpolkimen varteen.
Jos vaintoon ryhtyy niin samalla alustan osien mukana vaihtaa sitten vain sen poljinasetelman ja pääsylinterin. On melko paljon mukavampi kuin se vaijeri.
Omasta en enää muista vaihdoinko koko asetelman vai otinko vain polkimen takaa sen muovin jotta sylinterin mäntä pysyy kiinni.
Jos vaintoon ryhtyy niin samalla alustan osien mukana vaihtaa sitten vain sen poljinasetelman ja pääsylinterin. On melko paljon mukavampi kuin se vaijeri.
Omasta en enää muista vaihdoinko koko asetelman vai otinko vain polkimen takaa sen muovin jotta sylinterin mäntä pysyy kiinni.
Nestekytkimen paikka pitäisi ainakin uudemmissa kolmosissa olla valmiiksi kun vaan sylinterin ja sen nippelin sinne poljin asetelmaan pisti. Omassa tekniikanvaihdossa pistin Seat Cordoban hilppeet ja meni heittämällä paikoilleen. Samaten kävi polkimien asentokytkimet (jarru ja kytkin) Eniten polkimien puolella rakentamista vaati muutos vaijerikaasusta -> Sähkötoiminen kaasu.
Oma golffi siis mallia MK3 -96 variant. Tekniikka vaihtui 1.8 90hp ADZ -> 1.9TDI 90hp AHU (Seat Cordoba -99:stä)
Oma golffi siis mallia MK3 -96 variant. Tekniikka vaihtui 1.8 90hp ADZ -> 1.9TDI 90hp AHU (Seat Cordoba -99:stä)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 44 vierailijaa