vr6 golfin sytyksen säätö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

vr6 golfin sytyksen säätö

ViestiKirjoittaja jakke123 » 17.4.2008 21:14

missä sijaitsee merkit tossa koneessa vm:92? vauhtipyörällä vai ihan käyttöhihna pyörällä?


-Jarkko

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 17.4.2008 22:08

yksi ääni vauhtipyörälle...

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 19.4.2008 9:09

missä päin tarkalleen merkit sijaitsee? en pääse itse vielä katselemaan niin olisipa tieto jo valmiina, entäs mihin arvoon se pitää laittaa?

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 20.4.2008 16:26

mihin ennakkoon vr6 laitetaan?

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 20.4.2008 17:54

Millaisilla vehkeillä meinasit säätää?

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 20.4.2008 19:54

ihan perus ajotuslampulla, kuinka niin? merkki luukku näky olevan vaihdelaatikossa.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 20.4.2008 20:24

Voi olla se virranjakajan pyörittely vähän haasteellista.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 20.4.2008 20:31

http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic. ... ht=ennakko
Eiköhän nuo vanhemmat saa kohdalleen perusohjeilla, löytyy haulla sivutolkulla.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 20.4.2008 21:28

no eihän jakajan kääntelyssä mitään ihmeellistä ole, perus pullaa. mutta mikä se näissä on se ennakko???

enkä ole kysynyt MITEN ennakko säädetään vaan et mikä on ko. moottorissa ennakko.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 21.4.2008 15:47

Noniin kaikille jotka on miettineet vr6 ennakkoa niin tiedoksi: peruennakko on 4-8astetta.

_Jape_
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.4.2008 23:49

ViestiKirjoittaja _Jape_ » 23.4.2008 23:57

SP

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

Miten?

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 25.4.2008 13:24

Kun homma tuntuu olevan hanskassa, niin minua kiinnostaa sen sijaan miten tuo säätö/mittaus tapahtuu VR6:sessa?

-Pitääkö olla mitatessa mitkä kierrokset? (esim.2000rpm?)
-Antureita irti?
-Kone lämmin/kylmä?

Ja säätö ilmeisesti tehdään poraamalla jakajan pultinreijät soikeaksi?

Ps. ^Mitä tarkoittaa "SP" SotilasPoliisi? :)

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 25.4.2008 14:17

Odotellaan miten jakke123 pyöritteli perus pullat.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 28.4.2008 19:50

siis en ole edelleenkään ruennut katselemaan taikka säätelemään mut tarkoitin et normaalisti jakajallisissa saa sädettyä jakajaa pyörittelemällä.. ja kuvittelin et olisi näissä sama homma mutta eikö näissä sitten olekkaan niin yksinkertainen tuo säätö??vai?

AMI:n viestistä päätellen hän nyt otti herneet nenään ihan turhaan

kerrohan nyt AMI viisaampana et miten tuo säätö tehdään kun tunnut sen tietävän.

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 28.4.2008 21:06

Moottorin ohjausyksikkö hoitaa sytytyksensäädön.
Jos sytytys on pitkin v*ttua syynä on luultavasti nokka-akselin väärä ajoitus tai reilusti kuluneet jakopään osat.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 28.4.2008 22:03

Väärin mitään herneitä ei ole nenässä, mutta voi kirjotus hämätä ja itsehän puhuit pullista. MATAHO kertoikin miten säätötapahtuu, eli jos säätö on metsässä niin jossain on vikaa.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 29.4.2008 0:53

Ja veerassa ei tämän ecun säädön takia pysty kääntelemään jakajaa.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 29.4.2008 8:59

^Kyllä, mutta jos muutoksia on pakko tehdä jostain syystä, niin ne tehdään sinne ecuun.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 29.4.2008 11:33

selvä käsitin väärin...ei tosiaan itselläni mitään sen kummemmin selvää vikaa kuin et moottorijarrulla paukuttaa putkessa hieman, tämäkin voi kyllä johtua vaurioituneesta putkesta luultavasti villat paloi kun oli käynti häikkää ja tuli bensaa aika paljon putken läpi raakana ja samassa huomasi hieman koventuneet äänet.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 29.4.2008 11:45

Paukuttaa se mullakin lievästi putkessa, mutta se saattaa johtua putkesta. Omassa kärähti ilmamäärämittari, niin sillon oli iloiset paukkeet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 37 vierailijaa