YkkösCabrio 1.8 Gli

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

YkkösCabrio 1.8 Gli

ViestiKirjoittaja manninen » 7.12.2007 0:06

Kakkis myyty, Avoa jatketaan..
Viimeksi muokannut manninen, 13.7.2008 18:00. Yhteensä muokattu 8 kertaa.

ikkiM
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.12.2006 11:37

Kojelauta

ViestiKirjoittaja ikkiM » 7.12.2007 16:30

"Kojelaudassa on uskomaton reikä, täytyy sille keksiä jotain. "

Osta minulta nuoremman vagineen kojelauta pois, menee kakkoskoppaan heittämällä:

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=90636

Nuorentaa muutenkin ryhdikkään näköistä sisustaa vielä entisestään!

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 7.12.2007 17:15

Kiitos, mutta ei kiitos. Tilalle tulee GT:n kojelauta.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 7.12.2007 17:16

Pistäs kuvaa siitä kojelaudasta, ihan mielenkiinnosta haluan nähdä sen reijän :D

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 14.12.2007 15:49

Autoon vaihdoin Alpinen mp-3 soittimen ja kävin tänään hakemassa ne puskurit ja takakonttiin mustat verhoilut. Käykö iso takapuskuri pikkupuskurin runkoon??

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 14.12.2007 18:48

Edit: perstuntumalta väärää tietoa.

Pikkupuskurit taitaa olla nykyään in? Mene ja tiedä. ;)
Viimeksi muokannut Entris, 17.12.2007 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 15.12.2007 21:51

Tänään vaihdettiin kaverin avulla etuiskarit&jouset. Madaltui n 30mm. Nyt on renkaan keskeltä pyöränkaareen 33cm, alla 14" renkaat, profiilia en nyt muista. Perä oli lähtöjään 3 cm matalammalla kuin keula.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.12.2007 22:17

Käykö iso takapuskuri pikkupuskurin runkoon??


Ei kai se heittämällä mene?!

Itsellä ainakin jokaisessa tullut runko mukana.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 15.12.2007 23:40

Jep, rungot on varaosa-autossa paikoillaan. En ymmärrä miksei niitä ole irroitettu runkoineen. Onko muuten apurungon tarkoitus irroita samalla, kun etupuskurin irroittaa? Tuli tänään hetki kirottua sitä kun koitti laittaa paikoilleen.

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 16.12.2007 10:37

Apurungon pitäis jäädä koriin, siinä pitäis olla kaksi M8 pulttia päissä,joilla sen olisi tarkoitus pysyä kiinni kun puskin on irti.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.12.2007 11:48

^Siihen ei kannata luottaa liian sokeasti, kerran aukasin pultit ja helähti koko palkki alas eräässä kakkoskopassa.. eli mieluusti tunkilla tukee siksi aikaa keskeltä.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 16.12.2007 13:42

Jep, tossa kävi ihan samalla tavalla. Keula laski vielä vähän lisää kun autolla ajoi jonkin matkaa.. Toinen puoli on vain n.10mm korkeammalla kuin toinen.

Kuva nykytilanteesta, kunnon rottaluukki
Viimeksi muokannut manninen, 13.5.2008 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.12.2007 20:10

Käykö iso takapuskuri pikkupuskurin runkoon??

No ainakin ison etupuskurin ja pikku etupuskurin runko on ihan erilainen eivätkä oikein käy ristiin. Tuosta takapuskurista en ihan varma ole, mutta uskoisin siellä olevan sama juttu.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.12.2007 20:52

Onhan se ison puskurin runko ainakin isompi kuin pikkupuskurin. Kiinnityskohdatkin saattaa olla erilaiset. Veikkaisin, että ei käy - muuten kuin soveltamalla.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 18.12.2007 13:31

Juu ei käy ainakaan etupuskurin runko. Eilen tuli vaihdettua taaksekkin madallussarja. Nyt on auto mukavasti tasapainossa, joka nurkassa pyörännavasta lokarinkaareen 31 cm.
Lähtökohta oli kuitenkin keulasta 36cm ja takaa 33 cm.
Viikonloppuna voisi kait kuvan ottaa nyt koko autosta.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 25.12.2007 22:03

Klik
Siinä tummilla takavaloilla. Hellan valmistamat, ei itse tummennetut.

Tuota matalemmas se ei noilla renkailla mene..
Kesää odotellessa..
Viimeksi muokannut manninen, 13.5.2008 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 27.12.2007 11:51

Muistaakseni noiden Hellan valojenkin kanssa pitää olla erikseen heijastimet takana.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 27.12.2007 12:32

Mulla tuli niitten Jomin puna-kirkkaitten mukana heijastimet, mutta heitin ne mäkeen samantien, eikä niitä katsastusmieskään oo kaivannu.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 27.12.2007 17:16

Eipä mullakaan ole vielä yhdestäkää autosta tutkittu et onko heijastimet vai ei..

Eilen tuli löydettyä nastarenkaille 13" aluvanteet.

Tänään sain vihdoin ja viimein kompuran talliin, joten pystyy hieman paremmin rassailemaan. Olenkin nyt puhallellut takakontista pintaruosteita pois, sitten sinkkimaalit päälle ja Gt:n verhoilut. Vanteet pitäis puhaltaa ja maalata. Pääsee harjottelee ruiskun käyttöä samalla.

J.V.K
-
Viestit: 122
Liittynyt: 31.3.2007 11:49

peukut

ViestiKirjoittaja J.V.K » 27.12.2007 17:21

Hienot takavalot! Säilytä valkoinen väri?

Jukka85
-
Viestit: 102
Liittynyt: 8.10.2004 13:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukka85 » 27.12.2007 17:42

Mulla on golfissa samanlaiset valot ja katastusmies vaati heijastimet!

PKo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 23.7.2003 15:14

ViestiKirjoittaja PKo » 27.12.2007 18:15

Jos takavaloissa on kirkaat heijastimet, vaaditaan erikseen punaiset heijastimet. Itsellä oli In-Pron tummat takavalot entisessä Audissa ja joka kerta katsastusmies rutisi niiden kirkkaista heijastimista.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 28.12.2007 1:40

No onneksi tallissa on 2 paria orkkisvaloja, ni kyllähän katsastettua aina saa..

Valkoinen väri säilyy kyllä, olisi tosin maalautettava taas kun alkaa kukkimaan.

Takakontissa on nyt ne gt:n verhoilut.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 10.2.2008 16:18

Takalasi tuli vaihdettua lipalliseen
Samalla tuli poistettua takalasinpyyhin ja pesurinsuutin.
Viimeksi muokannut manninen, 13.5.2008 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 10.2.2008 16:40

Tonttiin ja koukku pois jossei oo käyttöä koukulle. :p

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 10.2.2008 16:42

Ton alemmas en sitä aio saada, ku pitäs sit hankkia toinen alusta. Toi -50mm madallus riittää. Koukku on kyl lähdössä, kunhan vaan sais ne puskimen kiinnityspultit irti :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.2.2008 17:03

Et haluais luopua noista mustista valoista? harmittaa ku menin omat myymään. =D

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 11.2.2008 22:12

^ Heh, enpä ole kyllä niistä luopumassa, kun itsekkin niitä jonkin aikaa metsästin.

Takarekisterikilven valot ei toimi. Uudet polttimot laitoin ja tarkastin sulakkeen ja korin&kontin välisen johtonipun, ehjiä olivat. Täytyy jatkaa vian etsimistä huomenna.
Keulassa kolisee joku, varmaankin iskarin yläpäänlaakeri menny.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 3.4.2008 18:31

Takarekisterikilven valot tuli korjattua, oli johtoja poikki.

Takaa tuli poistettua Vw logo. Tänään käytin katsastuksessa tuota, etupyöränlaakerista ja väljästä alapallonivelestä tuli sanomista. Kesäksi vaihdoin sinkkuvalomaskin, kun nuo kelit ei enää lisävaloja tarvitse. Kesäksi olis nyt hakusessa jotkin siistit 15" aluvanteet kesärenkailla. (kellään myynnissä??) ja ens viikolla pitäs tulla mustat hattuhyllyn kulmapalat. Pitäs jostai löytää viel musta hattuhylly ja lattiaverhoilut.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 3.4.2008 21:06

Pitäs jostai löytää viel musta hattuhylly ja lattiaverhoilut

juu niitä saattas löytyä raurtakaupasta purkissa.sitä kutsutaan mattamustaksi :D

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 7.4.2008 19:41

En mä viitti ruveta maalaamaan. Orkkisosat on sit ainaki samanvärisiä/sävyisiä kaikki.

Mites toi takakontin valon kytkentä tehään? Tuli noiden uusien hattuhyllyn kulmapalojen mukana sellainen niin olis kiva osata kytkee se..

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 20.4.2008 15:04

Hattuhyllyn kulmapalat tuli laitettua paikoilleen. Tänään vaihdoin alapallonivelen, niin pääsee näyttää konttorille uudelleen. Mites, onko mitään keinoa saada korjattua virtalukosta semmoista ominaisuutta, kun avaimen pystyy irroittaa missä asennossa tahansa. Vaikka auto on käynnissä, niin avaimen saa pois. Siitäkin oli katsastusmies kirjoittanut korjauskehoituksen.


Mikä olisi fiksuin ratkaisu rakentaa siististi takakonttiin paikat subbarille ja vahvarille?
Nyt vahvari on vain ruuvattu subikoteloon ja kotelo ei oo missään kiinni. Kaikki piuhat on tosi siististi näkyvillä, ni sais kontin ilmeen "katsottavaan" kuntoon. Kumminkin verhoilujen pitäisi pysyä ehjänä. Pitäis vissiin varapyöräkoteloon tehdä subille kotelo, sit vahvarille tehä jonkinlainen teline ja sit piuhat kun sais piiloon, niin hyvä olis.
Viimeksi muokannut manninen, 7.5.2008 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 20.4.2008 15:28

Pari napakkaa lyöntiä lekalla avaimeen auttaa yleensä (avain leviää hieman)...;)varmista, että lyöntialustakin on metallinen...mutta ei välttämättä ole pidemmän päälle kestävä ratkaisu, joten lukkosepälle ja uus avain sieltä...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.4.2008 15:39

taisihan tuo vissiin vitosen maksaa ku uuden avaimen tekasi että kannata paljoa alakaa hakkaamaan niitä avaimia.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 20.4.2008 17:06

No mulla on tohon kolme avainta, että kait sitä lekaa voisi yhteen kokeilla. Kunhan se katsastuksen ajan pysyy, niin sehän riittää :D Onko mahdollista että se virtalukko on jo sen verran kulunut, että avain pääsee pois omine aikojaan. Hassua kun nyt vasta siihen kiinnittivät huomiota,( ja muistan kyllä kuinka toi oli jo tiedossa viitisen vuotta sitten jo), muttei kuitenkaan siihen, että takapyöränkaaressa on pieni ruostereikä..

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 7.5.2008 17:09

Auto on nyt sit katsastettu.

Kesägummit (tai oikeastaa vanteet) tuli hommattua tänään:

kuva

Nuo pitäs jaksaa pestä ja sit hommata paremmat renkaat. Koko noissa on 195/60R15.
Seuraavat sais olla _vähän_ matalemmalla profiililla. Vaikka ei noikaan hankaa kaariin kiinni tms.

EDIT: nyt alla 195/50R15, sopii vähän mukavammin alle.
Viimeksi muokannut manninen, 13.5.2008 22:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.5.2008 17:43

Melkoinen "projekti", oikein katsastus ja renkaidenvaihto. Muutin ylempää kuvia linkeiksi, että täyttyis edes jotku projektiosaston säännöt.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 10.5.2008 21:40

Kuva

toinen kuva

Tänään tuli haettua kakkikselle kaveri.

Vuosimallia 83 oleva MK1 avo. 1.8 8v GTi tekniikalla.
Melkoisen komealla korisarjalla.: Ruostehommia on pohjassa ainakin täksi kesäksi, ens juhannuksena pitäs saada ajoon.

Kattoon ei ole rättiä, et se on varmaan haasteellisin ja hintavin osa tässä projektissa.
Ilmeisesti Saksan maalta täytyisi kattoa metsästää?

Tänään sain sisustaa purettua jo aika reilusti, huomenna pitäisi päästä jo ekoja hiekkapuhalluksia tekemään.

Mukana tuli mukavasti osia, mm. konepelti, toiset takavalot, kojelauta, yms hilpetööriä.
Viimeksi muokannut manninen, 14.6.2008 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hapa11
-
Viestit: 156
Liittynyt: 7.12.2005 21:50

ViestiKirjoittaja hapa11 » 10.5.2008 23:12

Hait sitten Avon pois... Ittekkin tuli sitä kyseltyä toiselta foorumilta :(

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 11.5.2008 19:07

Jep tuli haettua. Melkein puoli-ilmaiseksi sen sain :D

Sisustasta on nyt otettu etu- ja takapenkit pois, lattiamatto pois, pari kiloa kaikkee roskaa, hiekkaa, ruostetta, sanomalehtee jne.

Sähköt autossa on täysin sekaisin, ei toimi valot, mittaristo jne.
Pohjaltaan Avo on paremmassa kunnossa kuin odotin.

Kuskin jalkotilaan joutuu uutta peltiä laittamaan, apukuskin puoli on täysin ehjä.
Takajalkotilaan saa kuskin puolelle pienet paikat laittaa, apukuskin puoli ei tarvitse mitään.

Kaikki kuvat löytyy tuolta.
Viimeksi muokannut manninen, 13.5.2008 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 13.5.2008 21:57

Tänään otin akun, nesteet ja öljyt koneesta pois. Sen jälkeen kipattiin avo kyljelleen pihaan.
kliks

Onhan tuossa pohjassa hommaa. Hetken aikaa sitä jo rälläköin piikkilaikan avustuksella

kliks

Hieman löytyy reikää massan alta.

Suositelkaas jotain hyvää happopohjamaalia, mitä tuohon paljaalle pellille sitten vetäisi kun on saanut pohjan hitsattua? Tarkoituksena olis vielä lamellilaikalla siistiä noita vanhempia hitsisaumoja ja vielä käydä hiekkapuhaltamalla saumat läpi.
Luulis tulevan kestävän pohjan kun happomaali, sit joku pintamaali ja massa päälle.
Palautetta saa antaa.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 14.5.2008 15:44

Melkoista sveitsinjuustoa tuo Cabrion pohja. :) Minkälaista väriä olet ajatellut pintaan? Tuo nykyinen violetti on melko kamala. :D

Edit: aivopieru, ei pohjaan vaan pintaan. :D

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 17.5.2008 8:02

Joo, pohjaltaanhan tämä on tätä nykytrendikästä rottaluukkia kaikkine ruosteineen.

Pohjan hitsausta pääsi eilen aloittamaan.
Kunhan saa tuon pohjan kuntoon, niin 90% varmuudella maalaan sen valkoiseksi.

Kaari-/ helmalevikkeet tuli rassattua kuskin puolelta irti. Lähti helposti kun olivat uretaanivaahdolla kiinni.

Kertokaapas, että minkä hintaluokan projekti tuon katon uusiminen on? Mulla on tuohon vain katon runko ja sisäkattoverhoilu + jotain listoja. Takalasikin löytyy.

Mitä kaikkea muuta pitää ostaa, mistä osia saa ja toki et paljonko maksaa?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 17.5.2008 19:07

katon uusiminen kaikkine tiivisteineen ja systeemeineen maksoin vähän vajaan tonnin, kun hommasi parasta mitä rahalla saa sopuhintaan.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 21.5.2008 21:40

^Ok!

Tänään rassasin avosta etu- ja takapuskurin pois ja jatkoin hitsaushommia.
Kuskin helma ja takapyörän kaari on jo kokonaan hitsattu.

Noh, kuvat kertonee nykytilanteen paremmin, modeemiaikaiset käyttäjät, valitan :D

kuva

kuva2
Viimeksi muokannut manninen, 24.5.2008 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.5.2008 9:09

katon uusiminen kaikkine tiivisteineen ja systeemeineen maksoin vähän vajaan tonnin

Hyvillä suhteilla on saatu osat ja työ, kun pelkkä alkuperäinen sufletti maksaa noin 900€.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 22.5.2008 20:57

^ Jos ko. tapauksessa ei kaikkia osia ole haettu marmoritiskiltä alkuperäisinä?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 22.5.2008 22:18

Osat MDComprexin toimittamana cabrio.de:stä ja alkuperäisvaraosat LMS:ltä ja työt tein ihan itse.

Osat sisälsivät:
Sufletin (Sonnenland Dralon)
Katon välieristeen kiinnikkeineen
Osan sisäkattoa
Lähes kaikki katon ja ikkunoiden tiivisteet
Toinen uusi kiinnityskahva vastakappaleineen.
Takaikkunan tiiviste
Takaikkunan kehyksen entisöintiosat.
Toinen uusi kaasupumppu
Kiristysvaijeri

Ohjehinnalla hintaa olisi paljon paljon enemmän.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 24.5.2008 15:33

Onko toi sufletti se ite katto-osa, vai mitä se meinaa?

Pohjaa tuli taas paikattua lisää. Läheekös noi käsijarruvaijerin läpivientiputket jotenkin irti tosta korista, että ne saisi takaisin vielä?

Tarvitseekos tuo 1.8 GTi koneella varustettuna levyjarrut taakse?

klik

Vielähän tuossa olisi paikattavaa, mutta jospa se siitä valmistuisi.
Loppuvuodeksi kun on töitä tarjolla, niin saa budjettia kasvatettua. Vielä ei taida olla 250 euroo menny koko rojektiin =)
Viimeksi muokannut manninen, 8.6.2008 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 28.5.2008 20:48

pohjaa

Tänään meni kevyesti 9 tuntia Avon kimpussa.
Pohjan hitsaukset on nyt niin hyvällä mallilla, että luultavasti huomenna saa kaikki hitsattua.
Ensi viikon aikana pohjan maalaus ja saa kipattua takasin renkailleen.

Jarruputket pitää uusia taakse, ottivat vähän damagea hitsauksen aikana..
Viimeksi muokannut manninen, 14.6.2008 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 28.5.2008 21:11

Onko toi sufletti se ite katto-osa, vai mitä se meinaa?


On joo

Ei tarvii katsastusteknisesti levyjä 1,8 GLI tekniikalla. GTI:nähän cabriolettia ei ikinä ole tehty.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 4.6.2008 19:53

Lamput ja etulokari sai lähtöpassit.


Pyöränkoteloa tuli puhdisteltua massoista ja ruostettahan sieltäkin vähän löytyi.
Jostain pitäis saada idea/suunnitelmat korigrillistä, ni sais akselit kokonaan pois ja pyöriteltyä tota koppaa kunnolla.

MK2:en tuli hommattua tänään uus virranjakajan kansi ja pyörijä. Alkoi käyntihäiriöt v*tuttaa sen verran. Uus kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa pitää viel investoida ja sit koittaa säätää toi kone kohilleen.
Viimeksi muokannut manninen, 14.6.2008 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 8.6.2008 10:22

Eilen tuli vietettyä päivä kakkoskopan kanssa.

Kuva

Eli kuskin puolen ovet ja takalokarin muovikaari tuli irroitettua. Ovista korjattua parit pintaruostevauriot ja kaaren alta poistettua alkavat kukat.

Takaoven kun laittoi paikoilleen takaisin, niin se menee paremmin kiinni nyt kun aiemmin. Tais olla vähän asennossa vikaa edellisellä kerralla.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 12.6.2008 19:40

Kuva

Taas hetki vietetty avon parissa. Tällä kertaa kuten kuvasta näkee, kipattiin se taas "normaalimpaan" asentoon. Korigrillin suunnittelua jatkettiin taas, toivottavasti vkonloppuna sais jtn näkyvää aikaiseksi. Ovipahvit rassasin pois tuosta, ni ei turhaa homehdu tuolla. Onkos kenelläkään tohon ykköseen sopivaa johtosarjaa myytävänä? Voi hetki mennä jos alkaisi metritavarasta kolvailemaan?

vekkuli87
-
Viestit: 116
Liittynyt: 25.5.2008 13:00

ViestiKirjoittaja vekkuli87 » 13.6.2008 7:10

valaiseppa mulle et mitä meinaa gli?varustelu taso tms?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 13.6.2008 20:24


manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 13.6.2008 22:39

^En minä tuota itse olisi tiennytkään.

Tänään purin taka-akselin ja takaiskarit irti. Syyläri poistui konehuoneesta, samoin startti. Johtosarjaa purin ja hieman merkkailin että mikä johto menee minnekkin.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 14.6.2008 22:10

Kuva

Kuva

Vaikka kuvat kertovat enemmän kuin 1000 sanaa, niin kerrotaan silti jotain.

11 tuntia meni tänään kivuttomasti avon kimpussa. Sinä aikana rassasin johtosarjan koneesta ja takavaloilta pois, irroitin kaarilevikkeet kartturin puolelta, tuulilasin, takavalot, konepellin, ovet, kojelaudan ja jotain muuta pientä hilpetööriä esim. moottorin. Iskä rakenteli Evo1 version koripukista johon auto saatiin illan päätteeksi kiikkumaan. Jos auto on vielä kohtuu suorassa aamulla, niin teemme vielä muutamia muutoksia tukevoittamaan pukkia.

Kertokaapas joku hyvä vinkki miten moottorin jakopään puoleisen kannakkeen saa korista irti? Pultti pyörii tyhjää sen kumipuslan sisällä, eikä irtoa edes lyömällä.

Moottoriin pitäs tehä jotain pikkuviriä ja remottia kun se nyt on irti.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 13.7.2008 18:04

Tänään tuli nahrattua bensatankki ja johtosarjat pois Golfista. Takapyöränkoteloa tuli hiottua massoista pois. Lämppärin kotelon/puhaltimen/kennon otin kans pois, samoin tuulilasinpyyhkijän koneistot. Konehuoneesta purin kaiken helposti irti lähtevän pois.

Seuraavaksi pitäisi rattiakseli/polkimet/jarrutehostin ja raidetanko irroittaa. Vinkkejä irroitukseen otan mielelläni vastaan.


Kakkis rojektin voi sanoa päättyneen, koska möin sen pois.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 14.7.2008 18:57

Tänään sain raidetangon, jarrytehostinsysteemin ja vaihdekepin+vivustot korista irti.

Nytten tuo kori olisi tosi kätevä hiekkapuhaltaa ruosteettomaks, mutta ei oikeen tolla bilteman pistehiekkapuhaltimella taida olla fiksua ruveta toteuttamaan. Piikkilaikan avullakaan ei jokaiseen koloon pääse.

pussywagen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 23.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja pussywagen » 14.7.2008 20:24

onko korissa minkäänlaisia tukia oviaukoissa tai missään muuallakaan kun on tuossa "grillissä"? vaikka avon korin jäykkyydestä en mitään tiedä niin silti vähän epäilyttää et meneekö ovet enään kunnolla kiinni kun ne joskus takaisin laitat.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 26.7.2008 16:04

Eipähän siinä ole, itse olen sitä samaa hieman pohtinut. Mutta aina kun autolle ei tehdä mitään, niin se on tuettu pohjastaan parista kohtaa, joten ihan vapaasti ilmassa se ei roiku.

Täytyy toivoa että ovet menee vielä kiinni :D

Tänään raaputin kaikki bitumit ja äänieristeet kabiinista pois. Tuulilasin "kolo" tuli hiottua ruosteista pois ja ruostesuojattua samalla. Huomisen päivän jos uhraisi sisälattian hiontaan, hitsaamiseen ja maalaukseen, niin sais jotain näkyvää aikaiseksi.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 26.7.2008 19:16

No ei kai siinä pitäisi mitään ongelmaa olla noiden ovien kanssa. Jos ei meinaa mennä kiinni niin eikun grilliin ja väärinpäin roikkumaan pariksi päivää niin jo luulis oikenevan :D Ja jos sitten menee liikaa niin päivä oikein päin grillissä vaan uudelleen ;)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa