1.6 -> 1.8 Mk2 +virityksestä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

1.6 -> 1.8 Mk2 +virityksestä

ViestiKirjoittaja manninen » 19.4.2008 21:01

Jos haluaa tehdä kakkoskorin Gofin/Jetan 1.6 koneen vastaamaan 1.8 mallia, ni tarvitseeko vaihtaa muutakuin kampura ja kiertokanget?
Viimeksi muokannut manninen, 20.4.2008 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.4.2008 21:43

1800-kuutioiseksi sen saa nuilla muutoksilla, mutta jos haluat ne 90 heppaakin niin nokka-akseli pitää olla myös 1.8:sta. Samantien kannattaisi etsiä 8v gti:n nokka niin olisi lisäpiristettä.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.4.2008 23:11

Käsittääkseni kaasarissa on erilaiset suuttimet tms. Tuo nokka-akselin eri oli mulle uutta, luulin että ne on samanlaiset...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.4.2008 23:46

1.8:n kaasari pelasi ainakin 1.6:ssa aikasta hyvin, joten kovin isot erot niissä suutinten koossa tuskin lienee.. eli säätämällä pelaa varmaan ykskutosen omallakin kaasarilla.

Erilaisista nokista se tuo tehoero enimmäkseen johtuu näissä. Huomasi kyllä aika selvästi kun vertas ulkoisesti 1.6:n ja tuota 8v gti:n nokkaa, että kummallahan sitä löylyä vois enempi irrota :)

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 20.4.2008 10:20

Toimiikos tuo 8v gti:n nokka sit ihan perus 1.8 koneessa, että siitä olisi jotain hyötyä vaihtaa?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.4.2008 17:01

Kyllähän se piristää ihan normi ykskasiakin!

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 20.4.2008 18:01

Näppärää. Onkos muuten siitä 8v gtissä hydrauliset venttiilinnostimet?

Jos kesän aikana saisi tuohon omaan 1.8:n etittyä tuollaisen gtin nokka-akselin, niin meneekö se ihan bolt-on?

OT:sattuisko jollain pyörimään ylimääräistä 8v gtin nokkaa?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 20.4.2008 18:15

Oiskohan -84 eteenpäin hydraulinostimet. Bolt-on ja voisin luopua tommosesta GTi hytikkanokasta, jos hinnasta sovitaan.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.4.2008 19:37

85-eteenpäin. Omassa 85-Caddyssä oli vielä kovat nostajat.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 20.4.2008 20:44

Tuo 1.8:n kansi ei varmaan virtauksiltaan ole paras mahdollinen ku imu- ja pakosarja samalla puolella konetta. Vaikuttaako peltisarja mitään tuon 1.8 koneen luonteeseen?

Onko kannet näissä 1.6 ja 1.8 koneissa samat?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.4.2008 20:53

Perus 1.8 ilman muita tehosteita herkistyy kuulemma kummasti XL 4-2-1 peltisarjalla ja 2,5" putkistolla. Niin kai sillä muutama lisähepo tulee ja vääntöjä lisää.

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 27.4.2008 12:40

Kiertokanget on samat 1.6 ja 1.8, mutta 1.8 on lyhyemmät männät.
Saattaa kannen pultteja v*tuttaa jos ei mäntiä vaihda...:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa