vetno td rakentelua
Valvoja: ffp jäsenet
vetno td rakentelua
Tosiaan tuli ostettau tollaien td vento entisen mennessä lunariin ex poliisin tullessa kolmion takaa kylkeen. :(
Td tuli valittua kilometrimäärien takia mitä tulee ajettua. Jonkun verran on alettu rakentelemaan jo.
vr6 lippa mallia tarvike mikä melkeinpä istuu :D eikös ventossa ja golffissa ole sama puskuri? :o
syöttöjä nostettu, Silloin koulun tehopenkissä mitattiin 92 hp ja 180nm pelkällä syötön nostolla!.
Sen jälkeen ollaan ahtokaraa viilattu ja nostettu ahtopaineita 1.0 bar jonka jälkeen ei penkissä ole ajettu kun on penkin sähöissä jotain häikkää tällä hetkellä, mutta tehoa on sen verran että vakiokytkin luistaa :p
Nyt on coolerin asennus vaiheessa. cooleri on mallia kiina coolrei mutta kai se ajaa asiansa ihan niinkuin mutkin. cooleria keulille sovitellessa meinasi tullu hiukkasen ahdasta mutta kyllää se sinne sujahti kun vähän näytti paineilmasahaa muoveille.
Ahtoputket alkaa pikkuhiljaa olemaan suht hyvällä mallilla.
tuolta voi kuvia katsella
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/coolerin%20asennusta/
tulossa vielä säädettävä alusta, ja 16" tai 17" kokoiset vanteet jos jollain ylimääräisi niin yv:tä tulemaan.
Td tuli valittua kilometrimäärien takia mitä tulee ajettua. Jonkun verran on alettu rakentelemaan jo.
vr6 lippa mallia tarvike mikä melkeinpä istuu :D eikös ventossa ja golffissa ole sama puskuri? :o
syöttöjä nostettu, Silloin koulun tehopenkissä mitattiin 92 hp ja 180nm pelkällä syötön nostolla!.
Sen jälkeen ollaan ahtokaraa viilattu ja nostettu ahtopaineita 1.0 bar jonka jälkeen ei penkissä ole ajettu kun on penkin sähöissä jotain häikkää tällä hetkellä, mutta tehoa on sen verran että vakiokytkin luistaa :p
Nyt on coolerin asennus vaiheessa. cooleri on mallia kiina coolrei mutta kai se ajaa asiansa ihan niinkuin mutkin. cooleria keulille sovitellessa meinasi tullu hiukkasen ahdasta mutta kyllää se sinne sujahti kun vähän näytti paineilmasahaa muoveille.
Ahtoputket alkaa pikkuhiljaa olemaan suht hyvällä mallilla.
tuolta voi kuvia katsella
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/coolerin%20asennusta/
tulossa vielä säädettävä alusta, ja 16" tai 17" kokoiset vanteet jos jollain ylimääräisi niin yv:tä tulemaan.
coolerin kiinnitys
ja sen verran vielä, että coolerin alakiinnitykset ovat kerenneet muuttumaan, joustin kumit on siirettty palkin puolelle.
puskurista
joo jäihän sinne sentti tyhjää sitten.. Eipä tuo liikaa haittaa.. täytyy jossain vaiheessa tilata varmaan marmoritiskiltä uus lippa :p
vento
Nyt on ventoon saatu fk korkeussäädettävä alusta. asennusvaiheista ei kuvia valitettavasti.. vanteetkin tuli hommattua ja yksi vr6 lippa tuli ajettua jo paskaksi kun en huomannut monttua maassa.
Alustasta sen verran että omaan makuun ei ollenkaan pintakova ja hyvä ajettava. Saa sitten nähdä miten tulee pitemmän päälle toimimaan.
kulmia en samana päivänä kerennyt säätämään ajattelin että kyllä ne renkaat vkl kestää ajella ihan tontissa, maanantaina tuli sitten huomattua kun sisäreunasta näkyy kankaat. :( Onneksi ei mitkään uudet renkaat kuitenkaan olleet.
Nyt ajellaan hetki sitten vanhoilla talvirenkailla ja kulmien säätöjen jälkeen alle istahtaa 14" alessio f1:set ja nuo 16" sitten taas kun on uudet renkaat hommattu.
Tuossa pari kuvaa
http://copter.threewee.com/stilo/jotain/autoja/misa_vento.jpg
http://copter.threewee.com/stilo/jotain/autoja/misa_vento_2.jpg
kertaallen on alustaa jouduttu ylöspäin säätämään. nyt pitäisi pystyä paremmin hidasteista ajelemaan.
Coolerin putket ovet edelleen vaiheessa kun ei koululla ole hetkeen kerennyt rakentelemaan niitä ja kotona hiekkapihalla ei hirveesti kiinnosta ahtoputkia mallata. mutta lähiaikoina pyritään niissäkin etenemään.
Alustasta sen verran että omaan makuun ei ollenkaan pintakova ja hyvä ajettava. Saa sitten nähdä miten tulee pitemmän päälle toimimaan.
kulmia en samana päivänä kerennyt säätämään ajattelin että kyllä ne renkaat vkl kestää ajella ihan tontissa, maanantaina tuli sitten huomattua kun sisäreunasta näkyy kankaat. :( Onneksi ei mitkään uudet renkaat kuitenkaan olleet.
Nyt ajellaan hetki sitten vanhoilla talvirenkailla ja kulmien säätöjen jälkeen alle istahtaa 14" alessio f1:set ja nuo 16" sitten taas kun on uudet renkaat hommattu.
Tuossa pari kuvaa
http://copter.threewee.com/stilo/jotain/autoja/misa_vento.jpg
http://copter.threewee.com/stilo/jotain/autoja/misa_vento_2.jpg
kertaallen on alustaa jouduttu ylöspäin säätämään. nyt pitäisi pystyä paremmin hidasteista ajelemaan.
Coolerin putket ovet edelleen vaiheessa kun ei koululla ole hetkeen kerennyt rakentelemaan niitä ja kotona hiekkapihalla ei hirveesti kiinnosta ahtoputkia mallata. mutta lähiaikoina pyritään niissäkin etenemään.
hyvännäkönen vento kyl! itellä melkein samanlainen.. jouduitko paljonki muokkaan tota lippaa että sopi paikalleen? paljos sulla muuten on maavara tos edes?
Ei tarvinut paljoo lippaa muokata kulmista palaset pois sitten vaan mallaa paikoilleen, jotain kiinnikkeitä tarvi sahata pois että sai nätisti käymään. sitten vaan itsestäänporautuvilla kiinni puskuriin.. jäähän se reunoista vähän lyhyeksi mutta siitälin huolimatta paljon paremmin näköinen kuin orkkis =)
maavaraa en ole mitannut muuta mittaan sen lähipäivinä.
Onko kellään tietoa paljonko kustantaa vw alkuperäinen vr6lippa?
ohjauskulmat
tänään sitten koululla sain nelipyöräsuuntauksen tehtyä ja alessioille löyti ostaja joten kohta on varmaan hyvällä tuurilla rahaa hankkia uudet kumit äälle noihin 16" vanteisiin.
tällä hetkellä alla pyöryy orkkis 14 vantet kapseleilla. Tullut mietittyä että pitäiskö maalata vanteet mattamustaksi ja jättää kapselit pois :p
rumpujarru puurkaantuu kyllä yllättävän nopeasti pois akselin päästä.. aluksi kun luuli että takakulmien säätö on ihan perse homma mutta eipä siin 10min kauempaa mene kun laittaa sinne palaa väliin.
tällä hetkellä alla pyöryy orkkis 14 vantet kapseleilla. Tullut mietittyä että pitäiskö maalata vanteet mattamustaksi ja jättää kapselit pois :p
rumpujarru puurkaantuu kyllä yllättävän nopeasti pois akselin päästä.. aluksi kun luuli että takakulmien säätö on ihan perse homma mutta eipä siin 10min kauempaa mene kun laittaa sinne palaa väliin.
roiskeläpät
Samalla tuli kokeiltua miltä se näyttää ilman roiskeläppiä.. eipä se kovin paljoa enää peltiä muistuttanut mitä sieltä alta löytyi. Joten päätin laittaa läpät takaisin. :p
cooleri
nyt on sitten cooleri ja ahtoputket saatu valmiiiksi. Mukavsti tuol isää höökää, hetken jopa tuntui siltä että hei täähän kulkee, mutta siihen se taas jäikin pari vedon jälkee.. tää mihkää kulje :D jotain kivaa jossain vaihheessa keksittävä lisää.
ensikäynnistyksetsä sen verran että oli melkoinen kokemus. Auto kävi nätisti tyhjäkäyntiä kierroksia ja toimii vieläkin. sitten ryntäytys...
Jumalaton pamasu ja kone sammui.. ensimmäisen tuli kurkattua jakokappaan jossa oli kaikki silmämääräisesti kunnossa.. no Sitten uusi yritys auto käyntii.. kävi hetken aikaa kolmella, ja hetken päästä käy normaalisti. ja toimiikin ajossa.
Tiedä siitte olisko joku tiiviste antautunut kun paikallaan kierrättäessä tulee pakokaasua konehuoneesee. ennen takapönttöä on pieni reikä mutta enpä oikeen usko että sieltä asti voisi savu tulla.
uudet kumit sain 16" vanteille ja maavaraa säädin taas kerran aavistuksen ylemmäksi.. nyt kestää hidasteisiin laskea paljon paremmin eikä muutenkaan ole roiskeläpät raapineet missään.
kaiken kukkuraksi autokaugen ahtomittari taisi ottaa lopputilin. mittari takertelee ja sen mukkan ahdotkin on tippunut vain 0.5bar, mutta mittariin koputettaessa ahdot nousevat 1.0bar:iin :D
ensikäynnistyksetsä sen verran että oli melkoinen kokemus. Auto kävi nätisti tyhjäkäyntiä kierroksia ja toimii vieläkin. sitten ryntäytys...
Jumalaton pamasu ja kone sammui.. ensimmäisen tuli kurkattua jakokappaan jossa oli kaikki silmämääräisesti kunnossa.. no Sitten uusi yritys auto käyntii.. kävi hetken aikaa kolmella, ja hetken päästä käy normaalisti. ja toimiikin ajossa.
Tiedä siitte olisko joku tiiviste antautunut kun paikallaan kierrättäessä tulee pakokaasua konehuoneesee. ennen takapönttöä on pieni reikä mutta enpä oikeen usko että sieltä asti voisi savu tulla.
uudet kumit sain 16" vanteille ja maavaraa säädin taas kerran aavistuksen ylemmäksi.. nyt kestää hidasteisiin laskea paljon paremmin eikä muutenkaan ole roiskeläpät raapineet missään.
kaiken kukkuraksi autokaugen ahtomittari taisi ottaa lopputilin. mittari takertelee ja sen mukkan ahdotkin on tippunut vain 0.5bar, mutta mittariin koputettaessa ahdot nousevat 1.0bar:iin :D
Jos se mittari takertelee, on todennäköisesti syynä irronnut kehys mittarin lasin alla (siis olettaen että valkopohjainen Autogauge kyseessä). Vääntele se alumiinikehyksen pokkaus takapuolelta auki ja irrota kehys, lasi ja muovirinkula mittaritaulun päältä. Sitten vain liimaat sen muovirinkulan ulkoreunan kanssa samaan tasoon, lasi paikalleen ja alumiinikehys vaikka liimatipan kanssa takaisin paikalleen.
nykyinen lookki
Pientä askartelua saatu aikaan taas ja kuviakin jopa saanut aikaiseksi.
Elikkäs etuvilkut tuli tummenneltua, sattaa ehkä jakaa mielipiteet mutta omaan silmään sopii passelisti
maavaraa on sopivasti ettei ainakaan vielä ole ottanut juurikaan kiinni mihkään.
Pumpun ajoitus tuli mitattua ja tuloksksi saatiin 0.74 eli en ruvennut säätämään kun oli säätöalueen sisällä.
tuossa jokunen räpsy
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/vw%20vento/?action=view¤t=100_2837.jpg
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/vw%20vento/?action=view¤t=100_2840.jpg
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/vw%20vento/?action=view¤t=100_2832.jpg
Jos jollain on tietoa tuon ruiskutushetken alkamisanturin sielunelämästä niin valistusta kaivataan.
Vielä olisi tarkoitus ottaa imusrja irti ja putsata se ja sen jälkeen penkkin katsomaan onko mitää saatu aikaiseksi.
Elikkäs etuvilkut tuli tummenneltua, sattaa ehkä jakaa mielipiteet mutta omaan silmään sopii passelisti
maavaraa on sopivasti ettei ainakaan vielä ole ottanut juurikaan kiinni mihkään.
Pumpun ajoitus tuli mitattua ja tuloksksi saatiin 0.74 eli en ruvennut säätämään kun oli säätöalueen sisällä.
tuossa jokunen räpsy
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/vw%20vento/?action=view¤t=100_2837.jpg
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/vw%20vento/?action=view¤t=100_2840.jpg
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/vw%20vento/?action=view¤t=100_2832.jpg
Jos jollain on tietoa tuon ruiskutushetken alkamisanturin sielunelämästä niin valistusta kaivataan.
Vielä olisi tarkoitus ottaa imusrja irti ja putsata se ja sen jälkeen penkkin katsomaan onko mitää saatu aikaiseksi.
vento
Tänään tuli sitten mitattua tehot coolerin kanssa.
117hv ja 250nm moottorilta ja pyörältä 100hv ja 230nm käppyrät laitan huomenna näkyviin.
Yritin tossa ottaa 0-100 aikaa mutta eipä siitä tullut mitään kun kytkin luisti niin perkeelesti.
Kellän hyviä ideoita mikä kytkin/laatikko paketti kannaattaa hommata tai missä laatikossa on pitemmät välitykset kun tuossa venton omassa?
117hv ja 250nm moottorilta ja pyörältä 100hv ja 230nm käppyrät laitan huomenna näkyviin.
Yritin tossa ottaa 0-100 aikaa mutta eipä siitä tullut mitään kun kytkin luisti niin perkeelesti.
Kellän hyviä ideoita mikä kytkin/laatikko paketti kannaattaa hommata tai missä laatikossa on pitemmät välitykset kun tuossa venton omassa?
Tuolle pikkukytkimelle saa jäykempää asetelmaa ja sinntterileyä jotka todistetusti kestää konetehoa n. 240hv ja vääntöä 400Nm. Kuinka pitkään, siitä ei ole varmuutta. Siten jos taas haluat harrastaa enemmän niin hommaat 020 laatikon tilalle 02A:n joka on 228mm kytkimellä. Siihen sitten se perus setti eli VR6 levy ja SRE asetelma niin kestääkin jo pidemmän aikaa mukisematta tuollaisia 200+hv ja 400+Nm tehoja.
umpikeulapassatista laitat nestekytkimen samalla. välitykset vaihtelee tietty onko bensa vai dieseli ja dieselin laatikoitakin on eri välityksillä. Etkastahan nuo välitykset on helppo katsoa. Enpä ole tullut tutkineeksi millä koodilla tuo oma laatikko on, mutta 2000rpm vitosella on 83kmh. Nyt ei saa tarkkaa tietoa muista nopeuksista kun on nopeusmittarin vaijeri poikki, mut maanantaina tulee uusi vaijeri.
tuota,sen 210mm kytkimen kestosta ett saattaa luistaa tuossa mza_:n ventossa kun on vakio ahtimella niin pukkaa sitä voimaa tosi reilusti jo alta parin tonnin..taas tuo oma työntää täyden tehon vasta 5000 jälkeen...
Ja itsekkin saannut sen jo "kertaalleen luistamaan" mutt tää oli hieman poikkeus kokeilu = )
Vai mitä kimi ?
Ja itsekkin saannut sen jo "kertaalleen luistamaan" mutt tää oli hieman poikkeus kokeilu = )
Vai mitä kimi ?
käppyrä
siinä tuo venton viimeinen käyrä. konetehoa esittää pyörältä tuli 100hp ja 230nm
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/?action=view¤t=vento_kppyr.jpg
Tuon vedon otettu syöttöä vähän pois (täytyy kytkimellä sinnitellä ainaki puoltoista kuukautta) ja sitten pumppua aikasemmalle 0.74stä 0.86teen jonka jälkee taas syötttöä pois kun ei kytkin tykännyt siitä pumpun säädöstä :(
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/?action=view¤t=vento_kppyr.jpg
Tuon vedon otettu syöttöä vähän pois (täytyy kytkimellä sinnitellä ainaki puoltoista kuukautta) ja sitten pumppua aikasemmalle 0.74stä 0.86teen jonka jälkee taas syötttöä pois kun ei kytkin tykännyt siitä pumpun säädöstä :(
edistyy.com
nyt on projekti päässyt vihdoinkin etenämään.. tänään saatiin kytkin ja vaihdelaatikko vaihdettua. ihan 020 vaihteistolla vielä mennään. loota on samoilla välityksillä kun omakin mutta ehjällä pakkirattaalla varustettuna :) vaihdon yhteydessä tuli sitten vaihdettua vuotava kampiakselin stefakin.. vakio kytkin oli kulunut niiteille asti ja vauhtipyörä ja asetelma pilalla.
levyksi tuli nelilapainen jousitettu kuparikytkin. oikeen kivasti toimii eikä tosiaan ole on/off kytkin asetelma on vakiota jäykempi joka ei kylläkään polkimessa tunnu juuri yhtään.
pieniä vastoinkäymisä projektissa oli sillä ensimmäisella kerralla jäi asetelman ja lohkon välistä iso peltilevy pois joka estää kaiken paskan joutumista vauhtipyörälle... eli kertaalleen tuli purettua koko paska ja uudestaan nippuun pellin kanssa.
projekti tulee nyt lähiäikoin toivon mukaan editymään lisää. Uusi turbo (kkk26) odottelaa matkahuollossa hakua, peltisarja ja modattu LT:n imusraja odottelee kontissa jotka ovat AKI-76 käsialaa. kiitoksia akille näistä.
levyksi tuli nelilapainen jousitettu kuparikytkin. oikeen kivasti toimii eikä tosiaan ole on/off kytkin asetelma on vakiota jäykempi joka ei kylläkään polkimessa tunnu juuri yhtään.
pieniä vastoinkäymisä projektissa oli sillä ensimmäisella kerralla jäi asetelman ja lohkon välistä iso peltilevy pois joka estää kaiken paskan joutumista vauhtipyörälle... eli kertaalleen tuli purettua koko paska ja uudestaan nippuun pellin kanssa.
projekti tulee nyt lähiäikoin toivon mukaan editymään lisää. Uusi turbo (kkk26) odottelaa matkahuollossa hakua, peltisarja ja modattu LT:n imusraja odottelee kontissa jotka ovat AKI-76 käsialaa. kiitoksia akille näistä.
turboa
Nyt on projekti päässyt taas kerran etenemään vaihteeksi. uusi turbo ja imusarja istuvat kivasti paikoillaan.
Pakosarjan asettelusta sen verran että neljää eri pakosarjaa sovitettiin paikoilleen. Turbon hukkaportin hankalan muodon takia tila kävi erittäin ahtaaksi.
[url]http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/turbon%20asettelua/?action=view¤t=100_2955.jpg[/ur]
Noo pakosarja kun saatiin istumaan turbon kanssa ja rintapeltiinkin oli melkein puoli senttiä tilaa niin todettiin että imusarja ei mahdu paikalleen. Imusarjaan pulttien paikkoja sitten upotettiin keskeltä enemmän ja reunoilta hivenen vähemmän. ja jäihän sinne vielä tilaa kiristääkkin pultit.
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/turbon%20asettelua/?action=view¤t=100_2958.jpg
Metallitöistä on suurimmaksi osaksi (etenkin neljästä pakosarjasta) on vastannut Aki-76 suuret kiitokset siitä hyvästä. Katotaan sitten mimmonen lasku tulee perässä =)
nyt on auto nipussa ja ensimmäiset vedot päästy kokeilemaan. hukkaportin vakio säädöillä ahdin nosti noin 1.1 bar ahtoja
vakio pumpulla karaa viilattuna ja syöttöä käännettynä ahdin heräilee vähintääknkin kohtalaisen hyvin joskin ahdot voisivat nopeamminkin nousta joten seuraavaksi hankintalistalla on boost-controlleri jolla asiaan saadaan varmaankin jonkin sortin parannusta.
ahdin alkaa heräilemään vähän 2000 kierroksen jälkeen rauhassa hissukseen ja vähän ennen 3000 herää kunnolla.
Putkea täytyy vielä modifioda hieman kun ottaa kiinni jonnekkin. Ihmettelen kyllä suuresti miten porukka on saanut juurikin ventoon tai 3koriseen golfiin mahtumaan 3 tuumaista rööriä.
Pakosarjan asettelusta sen verran että neljää eri pakosarjaa sovitettiin paikoilleen. Turbon hukkaportin hankalan muodon takia tila kävi erittäin ahtaaksi.
[url]http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/turbon%20asettelua/?action=view¤t=100_2955.jpg[/ur]
Noo pakosarja kun saatiin istumaan turbon kanssa ja rintapeltiinkin oli melkein puoli senttiä tilaa niin todettiin että imusarja ei mahdu paikalleen. Imusarjaan pulttien paikkoja sitten upotettiin keskeltä enemmän ja reunoilta hivenen vähemmän. ja jäihän sinne vielä tilaa kiristääkkin pultit.
http://s283.photobucket.com/albums/kk291/mza_/turbon%20asettelua/?action=view¤t=100_2958.jpg
Metallitöistä on suurimmaksi osaksi (etenkin neljästä pakosarjasta) on vastannut Aki-76 suuret kiitokset siitä hyvästä. Katotaan sitten mimmonen lasku tulee perässä =)
nyt on auto nipussa ja ensimmäiset vedot päästy kokeilemaan. hukkaportin vakio säädöillä ahdin nosti noin 1.1 bar ahtoja
vakio pumpulla karaa viilattuna ja syöttöä käännettynä ahdin heräilee vähintääknkin kohtalaisen hyvin joskin ahdot voisivat nopeamminkin nousta joten seuraavaksi hankintalistalla on boost-controlleri jolla asiaan saadaan varmaankin jonkin sortin parannusta.
ahdin alkaa heräilemään vähän 2000 kierroksen jälkeen rauhassa hissukseen ja vähän ennen 3000 herää kunnolla.
Putkea täytyy vielä modifioda hieman kun ottaa kiinni jonnekkin. Ihmettelen kyllä suuresti miten porukka on saanut juurikin ventoon tai 3koriseen golfiin mahtumaan 3 tuumaista rööriä.
Eipä se ahdin oikeastaan heräile sen aikaisemmin vaikka otat koko letkun hukkiksen ja ahtopesän väliltä pois. Itselläni oli samanlainen turbo samassa autossa juuri samassa tekniikassa. Ja mitä tuohon 3" putkeen tulee... Pala kakkua. ;) Eikä edes kilkata ja bilteman 3" jousto dp:ssä. Ei hinkkaa eikä hankaa mihinkään.
Kylläpä se pakosarja aikalailla samanlainen kynttilänjalka oli mikä sulla on nyt tuolla. :) tosin vakio imusarjalla eli tuli hitusen ylemmäks turpo kuitenkin. Jäi tulipellistä irti senverta että kämmenen pyyhkäs välistä helposti. Laita sähköpostiosote mulle vaikka privalla niin jatketaan jutuskelua sitä kautta. Ja saatat saada jotain kuviakin. ;)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa