V5:sen Laturinhihna
Valvoja: ffp jäsenet
V5:sen Laturinhihna
Terve, kyselisin sellaista että mistä muualta kun marmoritiskiltä mahtaisi tohon v5:seen saada tuon laturinhihnan ja sinne sen kiristäjän?.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
vr 5 laturinhihnan ja kiristimen vaihto.
Jep juur tänään tuli kyseinen remmi vaihdettua :) Hihnan ostin marmoritiskiltä (Hinta muistaakseni 30 euroa ja myös samalla kertaa vaihdoin hihnan kiristimenkin jonka myös hommasin samalta tiskiltä:) ) Konetyyppi minulla AGZ =110 Kw ja kyseessä on tuo 4 korinen kolopallo;)
Huom!! oma kolopallo on varustettu ilmastoinnilla joka käytännössä takoittaa sitä että remmi on 2 puoleinen!!! ilmastoimattomassa mallissa remmi on 1 puoleinen (jos olen väärässä niin korjatkaa kiitos:))
Itse vaihtotyössä jouduin irrottamaan pohjamuovin joka 4 ruuvilla kiinni. Itse "poski" muoveihin en alkanut kajoamaan hieman työnsin vain syrjään mitä kohtuudella meni.
Homma itsessään ei ollut kovinkaan paha kun ottaa huomioon missä olosuhteissa homman tein...;)
Työjärjestys oli itselläni jotenkin näin..
1. Konehuoneesta etummainen päällymuovi koneen päältä veks.
2. Hölläsin 3 pulttia jotka pitää kiristimen kiinni kannessa.
3. Mattopuukolla vanha remmi poikki (toivoen samalla että uusi remmi varmasti on sopiva!)
4.Pohjamuovi irti
5. Uuden remmin pujotus paikolleen siinämäärin että jätin kaiken löysä ylös laturin tykö.
6. Tarkistuksen tarkitus että remmi varmasti menee oikeista väleistä.
7. Asensin uuden kiristimen paikoileen kiristimen vielä olleesaan "0" asennossa eli pidätin tappi oli paikoillaa!...
8. Nyt näytti siltä ja papereista vielä kerran tarkastin että hihna varmasti menee oikeista väleistä.
9.Kiristin lopulliseen kireyteen tuon kiristimen 3 pulttia.
10.Tein kaikki hokkuspokkus liikeet mitä osasin ja aloin kiskomaan putkitongeilla lukitus tappia irti...Kuului räps kun tappi läks ja kiristyspyörä kohtasi hihnan. Ei siinä sitten muu auttanut kuin mennä kokeileen auto käymään ja miettiä et mitenkähän onnistui..Hyvin kävi remmi oli paikoillaan ja homma toimi...
Tämä kaikki siis koski sitä kun vaihdetaan sekä remmi että kiristin uuteen. Koska jos vaihdossa on pelkkä remmi niiin silloin täytyy saada tuo kiristin "0" asentoon lukittua.
Kyseli noita osia AD varaosaliikeestä ja remmi olisi sieltä löytynyt varmaksi en tiedä olisiko sieltä tota koko kiristintä löytynyt ja kiristinpyörää mitä mulle kauppas niin oli hieman epäilyttävän näköinen joten jätin sieltä ostamatta ..Ai niin ja se mitä kyseinen pulju noista osista pyysi oli hieman enemmän kuin mitä maksoin niistä "marmoritiskille"
Ai niin silloin kun omia marmoritiskiltä tilailin niin hylly tavarana suomessa ei ollut mutta ruotsista löytyi ..Toimitusaika oli sen 3 arkipäivää kun teki tilauksen ennen klo 15.00 (suomen aikaa) Että tämmösiä tänää :)
Ai niin se kiristimen hinta "marmoritiskillä" oli sen 104 euroa eli kokonaishinta oli sen 134 euroa about hihnan kanssa.
Huom!! oma kolopallo on varustettu ilmastoinnilla joka käytännössä takoittaa sitä että remmi on 2 puoleinen!!! ilmastoimattomassa mallissa remmi on 1 puoleinen (jos olen väärässä niin korjatkaa kiitos:))
Itse vaihtotyössä jouduin irrottamaan pohjamuovin joka 4 ruuvilla kiinni. Itse "poski" muoveihin en alkanut kajoamaan hieman työnsin vain syrjään mitä kohtuudella meni.
Homma itsessään ei ollut kovinkaan paha kun ottaa huomioon missä olosuhteissa homman tein...;)
Työjärjestys oli itselläni jotenkin näin..
1. Konehuoneesta etummainen päällymuovi koneen päältä veks.
2. Hölläsin 3 pulttia jotka pitää kiristimen kiinni kannessa.
3. Mattopuukolla vanha remmi poikki (toivoen samalla että uusi remmi varmasti on sopiva!)
4.Pohjamuovi irti
5. Uuden remmin pujotus paikolleen siinämäärin että jätin kaiken löysä ylös laturin tykö.
6. Tarkistuksen tarkitus että remmi varmasti menee oikeista väleistä.
7. Asensin uuden kiristimen paikoileen kiristimen vielä olleesaan "0" asennossa eli pidätin tappi oli paikoillaa!...
8. Nyt näytti siltä ja papereista vielä kerran tarkastin että hihna varmasti menee oikeista väleistä.
9.Kiristin lopulliseen kireyteen tuon kiristimen 3 pulttia.
10.Tein kaikki hokkuspokkus liikeet mitä osasin ja aloin kiskomaan putkitongeilla lukitus tappia irti...Kuului räps kun tappi läks ja kiristyspyörä kohtasi hihnan. Ei siinä sitten muu auttanut kuin mennä kokeileen auto käymään ja miettiä et mitenkähän onnistui..Hyvin kävi remmi oli paikoillaan ja homma toimi...
Tämä kaikki siis koski sitä kun vaihdetaan sekä remmi että kiristin uuteen. Koska jos vaihdossa on pelkkä remmi niiin silloin täytyy saada tuo kiristin "0" asentoon lukittua.
Kyseli noita osia AD varaosaliikeestä ja remmi olisi sieltä löytynyt varmaksi en tiedä olisiko sieltä tota koko kiristintä löytynyt ja kiristinpyörää mitä mulle kauppas niin oli hieman epäilyttävän näköinen joten jätin sieltä ostamatta ..Ai niin ja se mitä kyseinen pulju noista osista pyysi oli hieman enemmän kuin mitä maksoin niistä "marmoritiskille"
Ai niin silloin kun omia marmoritiskiltä tilailin niin hylly tavarana suomessa ei ollut mutta ruotsista löytyi ..Toimitusaika oli sen 3 arkipäivää kun teki tilauksen ennen klo 15.00 (suomen aikaa) Että tämmösiä tänää :)
Ai niin se kiristimen hinta "marmoritiskillä" oli sen 104 euroa eli kokonaishinta oli sen 134 euroa about hihnan kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa