MK 2 Gti kehtittää painetta paisuntasäiliöön...?
Valvoja: ffp jäsenet
MK 2 Gti kehtittää painetta paisuntasäiliöön...?
Motti kasassa remontin jäljiltä ja kone kehrää hyvin, mutta kun käyttelin moottoria hieman pidemmän aikaa ja avasin paisarin korkin HETI kun sammutin auton, niin jäähdytysnesttä tuli aika paljon tulvimalla yli...jos moottorin antaa seistä vähän pidemmän aikaa ja sitten avaa korkin, niin pieni sihahdus kuuluu, mutta ei muuta...termostaatti avautu ihan normaalisti (alavesiletku lämpeni) kun lämmöt lähellä puolta väliä...ja flekti pyörähtää ihan normaalisti käyntiin...Ja ensimmäisen kerran kun koekäyttelin tuota konetta ja termostaatti aukesi, niin tulvahti hetkellisesti taas paisarista yli (korkki auki)...Onko se oikein, että siitä pienestä letkusta joka tulee paisariin, juoksee koko ajan vesi paisuntasäiliöön...?Lämmöt ei mittarin mukaan nouse missään vaiheessa yli puolenvälin...tosin mulla ei ole oikeen luottoa nuihin volkkarin mittareihin, onko kakkiksissa ollut lämpömittari ongelmia...?Kun moottori oli lämmin ja sammutin sen, kuului letkustoista pientä "ruplatusta" hieman niinkuin siellä olisi joku kiehunut tai ilma kuplinut...voisiko tuossa järjestelmässä olla niin paljon ilmaa, että se tekee tuon...?Entä pitäisikö tuon paisarisäiliön korkissa olla jokin pieni reikä, joka päästää paineita ulos...?Kyseessä siis 16V KR...
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Puhaltaako lämppäri kuumaa? Kyllähän se vähän noin oireilee jos siellä järjestelmässä ilmaa on. Korkkikin voi sökö olla ettei päästä liikoja paineita pois. Sillon siellä kiertää nesteet niinkuin kuuluu, jos pikkuletkusta oikein juoksee paisariin. Ihan oikein tuo kuulostaa pelaavan ainakin mun mielestäni?
Edit: jätkät oli nopeempia :D
Edit: jätkät oli nopeempia :D
Viimeksi muokannut Jak3, 16.4.2008 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Eipä se paikallaan käyteltäessä kovin tehokkaasti itseään ilmaa, ja ilmeisesti tässä tapauksessa ei autolla ole vielä ajettu..? Sillon tietenki nestepinta vajeltuu kun ilmat poistuu. Tuosta paineesta vielä, niin ihan normaalia kunhan letkut eivät aivan kivikoviksi mene ja paisarit ei vielä räjähtele :)
En hoksannut tuota lämppäriä kokeilla, koska puoli kojelautaa puuttuu muutenkin...mutta lämppärille menevät letkut olivat kuitenkin kuumia...Eli pitäisikö tuo tulkita niin, että järjestelmä on kunnossa...:)?
Edit: tehän nopeella päällä ootte...;)lämpömittaria tosiaan kyttäsin koko ajan kun en tiennyt että onko tuo normaalia, mutta just puolivälissä se pysyi koko ajan...
Ei olla vielä päästy tien päälle testaamaan tosiaan...
Edit: tehän nopeella päällä ootte...;)lämpömittaria tosiaan kyttäsin koko ajan kun en tiennyt että onko tuo normaalia, mutta just puolivälissä se pysyi koko ajan...
Eipä se paikallaan käyteltäessä kovin tehokkaasti itseään ilmaa, ja ilmeisesti tässä tapauksessa ei autolla ole vielä ajettu..?
Ei olla vielä päästy tien päälle testaamaan tosiaan...
Entä pitäisikö tuon paisarisäiliön korkissa olla jokin pieni reikä, joka päästää paineita ulos...?
Eli kuten jo tuolla projekti osiossa mainitsin niin mun käsityksen mukaan tuo korkki on juurikin sellainen, jossa on "venttiilli" joka avautuu tietyssä paineessa. Eli pitää tarvittavan paineen järjestelmässä, mutta paineen noustessa liian korkeaksi päästää ylimääräiset pihalle.
Eli kun sen korkin ottaa käteen ja katsoo sinne alapuolelle niin sieltä näkee tuon "venttiilimekanismin"
Jos korkki on viallinen, eikä pidä lainkaan painetta, keittää kone aika herkästi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa