N75 ahtopaineen säätöventtiili / hankintaa USA:sta ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

eko_mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.4.2008 9:34

N75 ahtopaineen säätöventtiili / hankintaa USA:sta ?

ViestiKirjoittaja eko_mies » 12.4.2008 20:34

moikka,

näinkin "uutena" VW TDI1.9 käyttäjänä törmäsin jo toisena päivänä antopaineongelmaan. Vika ollut ko. yksilössä yli 3v (ed. omistajankin aikana!). Autossa alkuperäinen N75 (028906283F), joten veikkaan ensimmäiseksi sitä valliseksi, varsinkin kun monet pitää ko. osaa kulutusosana (tällä ja muissa foorumeissa). Siispä galluppia:
kuinka monella on ollut ko. osan kanssa ongelmia ja mikä lienee sen käyttöikä (noin ) -> ja siitä päästäänkin ko. osan hankintaan:
hinta haitari on luokkaa 30e käytetty (lounais suomen autovahinkokeskus -> 65e 6kk käytetty ja XX(?) UUSI [eli mitä lie uusi maksaa ? ma käyn kysymässä..], kuitenkin olen selvitellyt ko. osan hankintaa USA:sta, kontaktihlö on joten ko. osan tilaaminen usan sisällä onnistuu ja sieltä lähetys suomeen.
Ketä kiinnostaa ? hinta lienee luokkaa 50e/kpl ja ko. osat uusia!

t:eko_mies

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja fastfox » 12.4.2008 20:40

Mistä lie motista puhut, mutta ite ostin just uuden tommosen soodaan ja se makso vemixillä (vai vehoko se on nykyään) 40€

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 12.4.2008 20:45

45€ on suurinpiirtein täälläkin maksanut, jää siis vähän rahaa viikonlopun rientoihinkin.
Usasta:
50€ palikka+kulut, tullissa vietetty aika+ nouto sieltä+tullit koska kustannukset yli 50€.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 12.4.2008 20:50

muuten ok mutta rahdit + tullit tekee tod näk niin paljon ettei kannata.toki tulli riippuu jos myyjä kirjoittaa vaikka takuu osa 0 $ niin sitten.En tiedä mutta voin olla väärässa.Mielestäni
ehkä ei kannata jumpata muutaman kympin takia.Ainakin itsellä kun tarvitsee ko. olevan
osan niin ei viitsi odottaa rahtia kovinkaan pitkään.
Ja tämä oli vain minun ajatus asiasta eikä välttämättä oikea.Perustan mielipiteeni omiin
tilauksiin jenkeistä jotka eivät ole olleet auton osia.

eko_mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.4.2008 9:34

ViestiKirjoittaja eko_mies » 12.4.2008 21:00

itse itseäni täydentäen:

Kone 1Z ja ko. venttiiliä käytetään (ainakin):

1999 Volkswagen Beetle 1.8 L4, Turbo, Hatchback APH
2000 Volkswagen Beetle 1.8 L4, Turbo, Hatchback APH
1997 Volkswagen Golf 1.9L TDI Diesel AHU
1998 Volkswagen Golf 1.9L TDI Diesel AHU
1997 Volkswagen Jetta 1.9L TDI AHU
1998 Volkswagen Jetta 1.9L TDI AHU
1996 Volkswagen Passat 1.9L 1Z
1997 Volkswagen Passat 1.9L 1Z
1996 Volkswagen Passat 1.9L TDI AHU
1997 Volkswagen Passat 1.9L TDI AHU

ja kuten totesin, vielä ei ole paikallisen varaosamyyjän tai veho /vemix:n hintaa tiedossa juurikin ko. osalle. Tottakait kannattaa ostaa suomesta jo hinta on luokkaa 40e. Niin tekisin itsekkin, nyt vaan otin selvää jenkki hinnoista kun ei ole (vielä) suomi hinta tiedossa.

Jos tiedöt ko. osan hinnan suomessa, kertoisitko , kiitos.

t:eko_mies

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 13.4.2008 0:37

028906283F

Suomen OVH ilmeisesti 89€

Ja meiltä sen saa ihan kotimaasta 46 Eurolla.

eko_mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.4.2008 9:34

ViestiKirjoittaja eko_mies » 14.4.2008 20:38

Jahas,

Laakkonen pyytää ko. osasta 91..60e , eikä puhettakaan alennuksesta!
Paikallinen fixus ei tunnista ko osaa (028906283F tai 7.21895.55.0), mistä
siis saa 46e:oon ?

t:eko_mies

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 14.4.2008 21:26

Nyt voin puhua ohi suuni kun en ole varma sun automallista täysin.
Omaani passatin 100 hv pd:n -04 ostin ahdon säätöventtiilin Kuopion volkkarilta.
Ilman että kaivan kuitin en voi sanoa liikkeen nimeä.Osa maksoit bruttona 67 euroa.
Ja mielestäni mikä hienointa niin varaosamyyjä kertoi kahden vuoden osa takuusta!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.4.2008 21:35

mistä
siis saa 46e:oon ?


no varmaan juuri Harrilta(www.slamit.net) joka sen viestin kirjoitti.

Mr. Q
-
Viestit: 76
Liittynyt: 13.2.2005 18:56

ViestiKirjoittaja Mr. Q » 14.4.2008 21:57

Porissa kyseinen venttiili 1Z kikkareeseen kustantaa 137e ja slamit oli jopa kalliimpi kun sieltä kysyin.
Mun autossa on vakiona Pierburgin valmistama.
Huimia hintaeroja eri malleilla!

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 15.4.2008 12:05

Kuopion varaosakeskuksesta 55€ hukkis malli ja laakkosella 61€alipaine

eko_mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.4.2008 9:34

ViestiKirjoittaja eko_mies » 15.4.2008 13:00

taas viisastuu:

Osaset:
kertoi että maahantuojan hinta 78.60e alkuperäiselle osalle
ja vastaava pierburgina saisi tiskiltä 55e. Tämä on jo järkevämpi
hinta ko. osalle.

osasi kertoa että 3kk sitten asiakkaalle laitettu alkuperäinen osa ja nyt menossa uudelleen vaihtoon -> todella kulutus osa! tai sitten p***a yksilö.

t:eko_mies

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 15.4.2008 13:37

274 tkm ajettu alkuperäisellä N75:sella

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 15.4.2008 14:02

Täällä oli 290tkm mittarissa ennenkuin alkuperäinen vaihtui uuteen.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 15.4.2008 16:24

Kisaillaan vielä: mulla 396tkm. :D En kyllä voinu uskoo todeks!

Variantdi
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.4.2008 16:45

ViestiKirjoittaja Variantdi » 15.4.2008 16:55

Miten kikottimen vika ilmenee?
-Mulla softan päivittelijä valitti, että ahdot meinaa hieman karata. Siis käy hetken liian korkealla.
Toisinaan tuntuu, että kiihdytys on hieman aaltomaista.
Kulkine Passat 1.9tdi (AVB) '01

eko_mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.4.2008 9:34

ViestiKirjoittaja eko_mies » 15.4.2008 21:42

esim:
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsint%C3%A4

siis ahtopaineet katoaa kiihdytyksessä hetkittäin.

t:eko_mies

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 16.4.2008 7:29

Ahtopaineethan katoavat vasta siinä vaiheessa kun ecu leikkaa syötöt pois, ettei ahtaisi niin paljon. N75:n vika aiheuttaa pääsääntöisesti liikaa ahtoa.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 18.4.2008 20:00

kilpijoki kirjoitti:N75:n vika aiheuttaa pääsääntöisesti liikaa ahtoa.

Näyttää myös aiheuttavan ahdon puutetta. Borassa N75 takertelee: välillä ahtoi normaalisti, hetken kuluttua paine nousee hitaasti ja ahtaa vain vähän ja välillä ei välttämättä ahda ollenkaan. Uudelleenkäynnistys useimmiten korjasi tilanteen.
Ehkä sen saa vielä eheytettyä toimivaksi. Kestihän se kuitenkin 10 kuukautta ja 23 tuhatta kilometriä...

EDIT:
eko_mies kirjoitti:taas viisastuu:
Osaset kertoi että maahantuojan hinta 78.60e alkuperäiselle osalle
ja vastaava pierburgina saisi tiskiltä 55e. Tämä on jo järkevämpi
hinta ko. osalle.

Maksoin merkkiliikkeessä alkuperäisosa-Pierburgista 66 euroa. Mikä lienee tuo "alkuperäisen osan" valmistaja?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa