Mikä tämä on 1z:ssa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

Mikä tämä on 1z:ssa

ViestiKirjoittaja Kuikku » 14.4.2008 16:46

Osaisikohan joku selventää mikä kuvissa ympäröity osa on ja mitä se teköö? Autohan on Golf 3 -94.
Kyseisestä mötikästä lähtee sähköliitin sekä kaksi letkua joista toinen menee käsittääkseni jarrusylinterin alipaineputkeen, mutta toinen on irti eikä sitä ole tulpattu mitenkään eikä missään ole vapaata liitinpä sille. Näin on ollut ostohetkestä lähtien eli noin pualivuotta. Auto toimii muuten hyvin.


http://www.netikka.net/kuusisaari/DSC00403.JPG
http://www.netikka.net/kuusisaari/DSC00401.JPG
http://www.netikka.net/kuusisaari/DSC00400.JPG

Kiitos etukäteen..

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 14.4.2008 22:13

Haiskahtaa pahasti EGR-ohjausventtiililtä, vaikka omassa kiesissä semmoinen löytyy vänkärin puolelta ja näin näyttäisi autodatan mukaan olevan myös -94 golffissa.
Olipa mikä hyvänsä, niin kannattaa tulpata se letku, sillä se voi vuotaa jarrutehostimen alipaineet harakoille.

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

ViestiKirjoittaja Kuikku » 15.4.2008 9:28

Ok..
Pitääpä kokeella, jos vaikka jarrut paranisivat.

Pekopee
-
Viestit: 79
Liittynyt: 13.8.2007 21:38

Mötikän sielunelämä

ViestiKirjoittaja Pekopee » 15.4.2008 10:31

Näyttäisi ihan turvavarusteelta.

Mötikän tehtänänä nähdäkseni on viedä ehkä EGR.n ja myös jarrutehostimen toiminnasta/toiminnan edellytyksestä ajotietokoneelle. Jos mötikkä ei aisti alipainetta, niin ajotietokoneen pitäisi sytyttää kojelautaan isompi varoitusvalo ja vikatieto puuttuvasta alipaineesta ja EGR.n jarrujen puutteellisesta toiminnasta. Nyt et tiedä, toimiiko jarrutehostin tai EGR ollenkaan. Ihme, ettei katsastusmies oo saanut sätkyä turvavarusteen ohituksesta.

Luultavimmin kuitenkin jarrutehostin toimii, sillä muussatapauksessa katsastuksessa olisi tullut ainakin korjausvaatimus, tai pahimmassa tapauksessa ajokielto.

Tutkituta mötikkä ja korjauta mahdollinen vika hetimiten, jos siinä, tai sen toiminnassa vikaa on.

Reklamaatio auton myyneelle olisi aiheellista varsinkin, jos kyseessä on joku autoliike. - liikkeen intresseihin kuuluu korjata tuollaiset turvavarusteitten viat ennen myyntiä ja vielä tuonkin ajan kuluttua kaupasta. Yksityisen kyseessä ollen, joudut kaivamaan kupeeltasi tuohet mahdolliseen korjaukseen.

Jos tulppaat letkun, niin lue ennen sitä seuraava oikeinkin ajatuksella ja mieti tarkasti, mitä teet?

Ajatellaan, että olisit ajanut pahan kolarin jossa olisit loukkaantunut ja vaikkapa kaverisi olisi menettänyt henkensä, ja autostasi löydettäisiin turvavarusteen "kotkaus" sinun olisi tavattoman vaikeata kiemurrella ulos välinpitämättömyydestä johtuvasta kuoleman tuottamus syytteestä. Vakuutusyhtiösi hyppäisi heti kelkasta ja kaikki kulut (X00 000 € ) tulisi maksettavaksesi. Lisänä mahdolliset "yksinäishuone hoidot" joihin sisältyy talon puolesta ovien aukominen ja sulkeminen ym.

Onnettomuuksien tutkijalautakunnat tekevät nykyisin pilkun tarkkaa työtä, jossa etsitään kaikkia mahdollisia vikoja ja -puutteita onnettomuuteen joutuneesta autosta ja sen- toiminnoista..

Näin ollen tuollaisiin "mötiköihin" autossa joutuu suhtautumaan hyvinkin vakavasti ja selvittämään tarkkaan, niitten tarkoitus. Mitä kysymykselläsi hyvin ansiokkaasti teetkin josta hatun nosto sinulle.

Tuo letkun tulppaus neuvo ei oikein mielestäni parhaalta mahdolliselta näyttäisi. Valinta on jokaisen oma ja myös vastuu.

Muistathan kertoa, mitä on tullut selville ja mitä piti tehdä.

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

ViestiKirjoittaja Kuikku » 15.4.2008 14:27

Siis jarrutehostin ja jarrut toimivat ylipäätänsä normaalisti. Jarrut ovat vaan tällä hetkellä mallisarjan pienimmät, jonka takia jarrutehon paraneminen ei olisi pahitteeksi.
Autossa on ollut moneen kertaan VAG-COM kiinni, mutta mitään vikakoodia se ei ole antanut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa