Golf 1.8T max nopeus
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1.8T max nopeus
Eipä ole kovin järkevä aihe, mut tulipa nyt tehtyä.
Paljon tollasen turbo golffin pitäis kerätä huippuja? Mietityttää vaan kun omassa +200hv ja ei ota kuin joku 210km/h (testattu suljetulla alueella), tosin ilman etupuskuria jos sillä mitään merkitystä?! Vaihdettu on putkisto 3" (ei varmaan ahdista, testattu), välijäähy joka riittää n.350hv ja sille kunnon putket, forgen bypass, BMC:n CDA filtteri ja harisella tehty softa.
Onko jossain vikaa vai eikö oikeasti kelaa enempää nopeutta? Eihän tolla max nopeudella oo juurikaan mitää merkitystä, mut kiinnostaa vaan.
Paljon tollasen turbo golffin pitäis kerätä huippuja? Mietityttää vaan kun omassa +200hv ja ei ota kuin joku 210km/h (testattu suljetulla alueella), tosin ilman etupuskuria jos sillä mitään merkitystä?! Vaihdettu on putkisto 3" (ei varmaan ahdista, testattu), välijäähy joka riittää n.350hv ja sille kunnon putket, forgen bypass, BMC:n CDA filtteri ja harisella tehty softa.
Onko jossain vikaa vai eikö oikeasti kelaa enempää nopeutta? Eihän tolla max nopeudella oo juurikaan mitää merkitystä, mut kiinnostaa vaan.
kannattas kattoo tehokäyristä tuliko sinne kierroksille lisää voimaa (vääntöä) missä auto liikkuu sen yli 200... monestihan se vääntö alkaa tippuun ku lehmän häntä siinä 3500rpm jälkee noissa mandariini versioissa. esim, 180hp (185hp/250nm penkistä)1.8T vakiona nopeutta kerääntyi mittarin mukaan 220-230km/h... mandariini vielä kiinni ja muita noituuksia 235hp 369nm ja nopeus max 240km/h. isompi turo ja muuta vaadittavaa kikkaretta -> +300hp/+400nm -> +260km/h mittarin mukaan. ehkä noin 10km/h verran meni ylitse mittarista. sekavaa.
Eli vetää siis hyvin ylös asti pienemmillä vaihteilla ja nopeuksilla? Kannattaa kuitenkin painestaa imuputkisto varmuuden vuoksi, jos jossain vaikka olisi halkeama.
Jos lastulla pitäis piikki ahdot olla 1.1 ja sulla on alle 1, niin vois kuvitella että jossain vuotaa. Tai sit N75 ei toimi niinku pitäs.
Jos lastulla pitäis piikki ahdot olla 1.1 ja sulla on alle 1, niin vois kuvitella että jossain vuotaa. Tai sit N75 ei toimi niinku pitäs.
Noi ahtoputket ja jäähdytin laitettu joku kuukausi sitten, mut voi kait sitä silti olla tullu joku vuoto. Jaksaa kyllä iloisesti vetää, ainakin omasta mielestä. Vai millasia aikoja muut saanu 0-100 jne? Itellä RaceChronolla mitattu parhaimmillaa 0-100 7.8s, 80-120 4.8s ja 1000m oli joku 28s (voi olla et muistan ton väärin). Vai pitäisikö noitten olla jotain ihan muuta?
Eiköhän ne jotain tommosta pitäs olla. Jospa sillä puskimella on jo niin iso vaikutus että ei jaksa enempää kelata, ainakaan herkästi.
Itse sain joskus aikoinaan coupe quattro 2.3E:llä jotain 215km/h mittariin, neljä päällä:) Todellinen nopeus varmaan 200-205... ja voimaahan tuossa oli 133hv. Joten luulis että 200hv golffi menis himpun verran kovempaa.
Itse sain joskus aikoinaan coupe quattro 2.3E:llä jotain 215km/h mittariin, neljä päällä:) Todellinen nopeus varmaan 200-205... ja voimaahan tuossa oli 133hv. Joten luulis että 200hv golffi menis himpun verran kovempaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuosta voi ottaa referenssiä mitä MTM:n ohjelmalla suorituskyky on.
Juu taas ei jaksanu lukee kaikkia läpi mutta pistäppä se puskuri nyt ekana kiinni ja mene koittamaan sitten. Kannattaa muistaa että liian iso välijäähdytinkään ei auta vaan vaikutus voi olla myös päinvastainen kun paineet "hukkuu" sinne jäähdyttimeen.... Tosin itellä oli kans "kohtuu" iso cooleri eikä mandariinillä pudonnu paineet kuin ~0,1bar luokkaa verrattuna kulmassa olevaan alkuperäiseen postimerkkiin mutta siitä huolimatta kun ylipaineistettu ilma ei ollut +70 asteista (imusarjan päältä jos joku alkaa näsäilee) vaan ~25-35 celsiusta niin veti huomattavasti paremmin kierrokset loppuun asti. Kyllä golffinki ilmanvastuskertoin pienenee kun pistät muovin kii eteen eikä oo yhtä isoo reikää koko keula ;-)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
kai se muuten pelaa niinku pitää
ite mittasin oculle 6.9 0-100 mutta se ei kovin luotettava lukema ole
varmaan se siellä 7.2-7.4
oikeesti....
pitää tuossa kunhan kesä taas saapuu niin mittoilla tarkemmin
mulla nuo ahdot pysyy siinä 1.25-1.1 riippuu vähän onko lämmintä vai ei
tosin käyttää piikkinä 1.35-1.45 mutta siitä äkkiä laskee sitten
tosin mulla se k04
olikos sulla vielä se vakio katti siellä vai ei ollenkaan
sittenhän tuo pohjan tasasuus alkaa vaikuttamaan yli 200 vauhdissa ja kyllä se puskurikin vaikuttaa aika paljon eli pohjamuovit kiinni (jos on enää ehjänä)
ite mittasin oculle 6.9 0-100 mutta se ei kovin luotettava lukema ole
varmaan se siellä 7.2-7.4
oikeesti....
pitää tuossa kunhan kesä taas saapuu niin mittoilla tarkemmin
mulla nuo ahdot pysyy siinä 1.25-1.1 riippuu vähän onko lämmintä vai ei
tosin käyttää piikkinä 1.35-1.45 mutta siitä äkkiä laskee sitten
tosin mulla se k04
olikos sulla vielä se vakio katti siellä vai ei ollenkaan
sittenhän tuo pohjan tasasuus alkaa vaikuttamaan yli 200 vauhdissa ja kyllä se puskurikin vaikuttaa aika paljon eli pohjamuovit kiinni (jos on enää ehjänä)
Kyllähän siellä pitäis puhtia olla.
Niin, paljon pitäs olla mutta onko todella?
Mikä ohjelmisto, missä säädetty tai laitettu kun muutoksia tehty? Saitko teholapun, jos sait niin kaiva esille ja katsotaan sitä.
Oletko katsonut ne ahtopaine vuodot?
Ei ota kuin joku 210kmh... Onko luotettava mittari vai auton mittari?
Ei mahdotonta että volkkarin mittari näyttäisi liian vähän kuten omassa autossani tekee.
Hieman ihmettelen että kovasti kysellään, neuvoja on tullut mutta siltikään niitä neuvottuja paikkoja ei ole tarkistettu.
Tuossa lappu tehoista, on siis ennen virtaavamman catbackin asennusta otettu.
Tuo nopeus otettu gps mittarilla, joten luotan kyllä melko vahvasti siihen.
AHtovuotoja en ole kerinnyt katsomaan, kun ei ole laitettakaan. Ohjeita sellasen väsäämiseen?
Puskurin kanssa menen testaamaan kun saan sen tällä viikolla maalauksesta.

Tuo nopeus otettu gps mittarilla, joten luotan kyllä melko vahvasti siihen.
AHtovuotoja en ole kerinnyt katsomaan, kun ei ole laitettakaan. Ohjeita sellasen väsäämiseen?
Puskurin kanssa menen testaamaan kun saan sen tällä viikolla maalauksesta.
Jos tuota dynolappua on uskominen ja mitään golfin välityksistä tietämättä niin ei se tuon kovempaa kuljekaan. 5000rpm kohdalla saavutetaan 140kW jolla nyt olisi teoreettiset mahdollisuudet tehon puolesta kovempiin nopeuksiin mutta kun päästään 6000rpm niin teho on pudonnut alle 120kW... kun nopeus ylittää 210kmh niin teho alkaa laskea, vaikka juuri tuolla tehoa tarvittaisiin lisää.
Eli jos suoraan sanotaan niin "viritys" on tietyssä määrin epäonnistunut, huippunopeutta ajatellen. Puskurin lisäämisellä ei liene merkittävää vaikutusta ilmanvastukseen, huiput eivät ihmeitä nouse.
Yllä oleva teksti ei ota kantaa mahdollisiin dynolapun jälkeisiin vireihin.
Eli jos suoraan sanotaan niin "viritys" on tietyssä määrin epäonnistunut, huippunopeutta ajatellen. Puskurin lisäämisellä ei liene merkittävää vaikutusta ilmanvastukseen, huiput eivät ihmeitä nouse.
Yllä oleva teksti ei ota kantaa mahdollisiin dynolapun jälkeisiin vireihin.
Hieman jäänyt testit heikolle kun auto ollu huollossa muutaman päivän, oli etupyörän laakeri sanonut sopimuksensa irti.
Tuon tehojen tippuminen johtui liian ahtaasta catbackistä.
Paljon tuollaisen kuuluisi ahtaa kun lyö lämän tiskiin vaikka 3 vaihteella ja mitkä ovat ahdot kun kierrokset ovat melkein lopussa? Omassa ainakin ahdot ovat tuolla loppukierroksilla aivan olemattomat, mutta nyt tuntuu ahtavan piikkinä 1,1-1,2...tuntii riippuvan päivästä xD
Tuon tehojen tippuminen johtui liian ahtaasta catbackistä.
Paljon tuollaisen kuuluisi ahtaa kun lyö lämän tiskiin vaikka 3 vaihteella ja mitkä ovat ahdot kun kierrokset ovat melkein lopussa? Omassa ainakin ahdot ovat tuolla loppukierroksilla aivan olemattomat, mutta nyt tuntuu ahtavan piikkinä 1,1-1,2...tuntii riippuvan päivästä xD
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa