KKK k04-001??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tdi rs
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.3.2007 10:36

KKK k04-001??

ViestiKirjoittaja tdi rs » 23.3.2008 21:14

skoda octaviaan 110kw AUM tulossa tollainen otsikon ahdin. tarviiko muuta vaihtaa??
paljonko vakio suuttimet antaa ja millainen bensanpaine kyseisessä autossa? Viisaammat auttakaa

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 24.3.2008 8:46

Ei tarvitse muuta vaihtaa, on pulttaa kiinni juttu. Muistaakseni siinä on 4bar säädin, viisammat korjatkaa jos meni metsään

tdi rs
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.3.2007 10:36

ViestiKirjoittaja tdi rs » 24.3.2008 11:45

rittäkö noi vakio suuttimet tohon hommaan?

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 24.3.2008 12:57

Muistaakseni vakiosuuttimet riittää jonnekki 250hv tietämille. Viisaammat korjatkaa jos olen väärässä...

tdi rs
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.3.2007 10:36

ViestiKirjoittaja tdi rs » 24.3.2008 13:58

äkkiseltään kuullostaa vastaukset tosi varmoiilta. toivottavasti joku viisaas vielä varmistaisi asian

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.3.2008 16:42

Millaistahan tehoa sieltä nyt haetaan?
Ahtimesi jaksaa tuottaa ilmaa noin. 250hv tarpeisiin, suuttimesi polttoainetta ~250hv
Tuossa vaiheessa molemmat ovat kyllä täydellä käytöllä jo.

tdi rs
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.3.2007 10:36

ViestiKirjoittaja tdi rs » 24.3.2008 20:33

haluan vaan siihen varmuuden että suuttimet varmasti riittää siihen 250hv. Hyvä jos näin on. käykö nykyinen bsr ohjelma vai olisiko parempi käydä karala/harinen reissu

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.3.2008 22:47

käykö nykyinen bsr ohjelma vai olisiko parempi käydä karala/harinen reissu


Ei käy. Moottorin setuppi muuttuu niin paljon (ilmamäärä kasvaa todella rajusti), että laihalleen vetää tuolla BSR ohjelmalla.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 25.3.2008 16:52

Sanotaan sitten että ei riitä. Vaihda vain isommat niin ei tarvitse tapella sen kanssa myöhemmin, pahasti kyllä epäilen että jaksaako tuo ahdinkaan kuin 240hv tienoolle.
Ehdottomasti uudelleen ohjelmointiin auto.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.3.2008 17:25

Sellaista noin 240hp/380Nm lukua noista on penkitetty järestään ilman isompia muutoksia (K04, suuttimet ja ohjelma). Tuosta K04:stä tosiaan alkaa loppumaan tuotto tuon yli yrittäessä.
Vakiosuuttimia korotetulla bensanpaineella tms. Pirkkavirityksiä en itse ainakaan suosittelisi käyttämään. Ei ne suuttimet kuitenkaan niin paljoa maksa. Ja virittäessä maksaa kaikki.

Isolla coolerilla, putkistolla, kannen porttauksella, imusarjalla yms hipistelyllä saattaa jotakin lisää irrota, mutta tosiaan, ei tuo turbo paljoa tuon yli kykene. Ja nuo muut muutokset sitten lisää hintaakin ihan mukavasti.

Helpoin ja edullisin tapa saada se 250 hevosta tai enemmän lienee isompi ahdin (Ja mielellään myös uudet paineputkistot ja fiksumpi cooleri, ne originaalit kun on mitä on. Viitaten esim. siihen pyöränkotelon littuputkeen.).

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 13.4.2008 15:10

no itellä on k04 aum koneessa octaviassa ja vakio suuttimet ihan hyvin on tehoa ollu mutta moottorin ohjelmoiti on ihan must koska ei se muuten tule toimimaan ollenkaan

sen ahtimen lisäksi on evo6 lancerin välijäähy ja kaikki ahtoputket olen tehnyt uusiksi pakoputki on turbolta taakse 3" ilman väliahdistuksia ja suora "vaimennin" takana

sitte on vielä forge silikoni imuputki joka kanssa on lähes pakko ostos koska omassa imuputkessa on todella ahdistava 90 mutka lähellä turboa joka jarruttaa ilmavirtaa olennaisesti

ja tietysti tommis billett by-pass koska se oma ei kestä sitä 1,35 bar ahtopainetta mitä se (hetkellisesti) käyttää

sittenpä luistaakin jo kytkin ja sintteri levyn tilasin just ja sahcs ei toimita paineasetelmaa aum koneeseen joten tiisselin 130 tai 150 hp versio kuulema kävis suoraan

kesällä olis tarkotus laittaa vielä ne isommat suuttimet ja se kytkin ja sitten dynolle

ja voin sanoa että kyllä on etuvetoselle ihan tarpeeksi tehoa 1 vaihteella ihan turha kiihyttää ja kakkosella palaa tuo 225/45/17 ihan perhanasti pelkällä kaasun käytöllä
3 luistaa sitte jo kytkin

kulkua näky riittävän tuonne 255 km/h asti ja siinä näky olevanki sitte rajotin

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 14.4.2008 17:26

joten tiisselin 130 tai 150 hp versio kuulema kävis suoraan


No ei

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 15.4.2008 7:03

ai jaa mikäs sinne sinne kannattais laittaa ?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.4.2008 11:11

Saahan noita. Esimerkiksi rapakon takaa Specin kytkimiä suht edullisesti:

http://www.034motorsport.com/index.php? ... _2087_2146

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 15.4.2008 23:46

no niinpä näkyy olevan

stefas
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 9.6.2008 21:37

ViestiKirjoittaja stefas » 9.6.2008 21:50

Ketä on hoitanut uudelleen ohjelmoinnit?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 9.6.2008 23:36

Karalalta tai Hariselta alkaisin kyselemään ekana...

tuubiaas
-
Viestit: 158
Liittynyt: 4.3.2007 23:56

ViestiKirjoittaja tuubiaas » 11.6.2008 17:27

itse kyllä suosittelen karalaa kun oma auto on just siellä käyty laittamassa suurin piirtein noilla muutoksilla niin hyvin on toiminut! ei ole mitään pahaa sanottavaa :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.6.2008 17:54

Itselläkin olisi tarkoituksena syksyn/talven aikana laitella omaan autoon vähän tuon tyylinen setuppi ja Karalalle ohjelmoitavaksi. Karalasta hyvät kokemukset, nykyinenkin ohjelma kun on hänen käsialaansa. Ja pelaa kuin Buickki! :)

Saa nähdä vielä, että mitä tuo setup sisältää, kun on vähän vielä suunnitelma/hintapolitiikka auki. Mutta ainakin ahdin, suuttimet, kytkin, putkisto ja ohjelma menee vaihtoon.

Tuossa yhtä (uutta) turbo+pakosarja+fmic-settiä mulle tarjoteltiin, oli kyllä niin naurettavan hintainen (alle ahtimen hinnalla, Jenkkilästä uitettu), että saattaa vaikka sellainen ensikeväänä löytyä Golfista... ;) Tavoitteena olisi kuitenin, että enskesänä ei jäis enää näin pahasti jalkoihin. a.k.a. joku ~240hummaa/380Nm, joka mm. K04:llä irtoaa suhteellisen helposti. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa