Mistä öljypumppu 1z koneeseen ku taitaa olla entinen tai voisko olla muu vika?
alkaa vilkkuun / huutaan ku nousee maantie vauhtiin 80-90km/h --> mut sit loppuu ku ajaa hitaampia vauhteja / pysähtyy valoihin vähäks aikaa, vaihoin öljypaine anturin toisesta
mut ei vaikuttanu...?? pasaako pumppu muista moottorimalleista..? pitää huomenna käydä luettamassa vikakoodit ja mittaan paine, kumma vaan ku moottori kuulostaa ihan normaalilta ja siks oon jatkannu ajelua, ei mitään muutosta ole tullu vaikka on tullu ajeltua muutama sata
kilsaa..
Toinen juttu kans ihmetyttää ku ahdot on joku 0.6-0.7 110 vauhdissa, vähän turhan paljo
ainaki mun mielestä....
Apua öljyvalo vilkkuu/huutaa..
Valvoja: ffp jäsenet
Joo turhaa mää vielä tuuletin, ongelma jatkuu vieläkin, vähän aikaa toimi kun vaihtoin
öljyt ja laitoin oikean määrän, nyt oon käyttänyt pelkästään "ylempää" öljypaineanturia
ja ajelin tos mittarin mukaan 110 ja valo alkoi vilkkumaan ilman sitä summerin huutoa,
laskin sataseen ja valo sammui, en oikeen jaksa tajuta mikä siinä on ku paineet olivat hyvät
kun mittasin ajon aikana vaikka se alkoi sillon huutaan se merkkivalo.
Nykiminen vieläkin s. 3500rpm--> kun kiihdyttää ja ahdot on joku 0,7 110 vauhdissa..?
Kellään ideoita..??
öljyt ja laitoin oikean määrän, nyt oon käyttänyt pelkästään "ylempää" öljypaineanturia
ja ajelin tos mittarin mukaan 110 ja valo alkoi vilkkumaan ilman sitä summerin huutoa,
laskin sataseen ja valo sammui, en oikeen jaksa tajuta mikä siinä on ku paineet olivat hyvät
kun mittasin ajon aikana vaikka se alkoi sillon huutaan se merkkivalo.
Nykiminen vieläkin s. 3500rpm--> kun kiihdyttää ja ahdot on joku 0,7 110 vauhdissa..?
Kellään ideoita..??
No periaatteessa vaan irto mittarit noiden auton omien antureiden rinnalle, jolla voidaan todeta mekaaninen ongelma pois, eli esim paineen hukkuminen mystisesti kierroksilla.
Tuon jälkeen jos irtomittarien paineet näyttää ok:lta niin hyvin todennäköisesti kyseessä on sähkö vika ja jos olet jo antureita vaihtanut, niin kannattaa myös katsella niitä johtoja.
Omasta -96 1z:sta on osa johtosarjan piuhoista alkaneet hapertumaan, esim pari syöttöpumpun johtoa oli hapettunut sisältä poikki ja ajossa alkoi sitten pätkimään...
Tuon jälkeen jos irtomittarien paineet näyttää ok:lta niin hyvin todennäköisesti kyseessä on sähkö vika ja jos olet jo antureita vaihtanut, niin kannattaa myös katsella niitä johtoja.
Omasta -96 1z:sta on osa johtosarjan piuhoista alkaneet hapertumaan, esim pari syöttöpumpun johtoa oli hapettunut sisältä poikki ja ajossa alkoi sitten pätkimään...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”