1,6td hävittää polttoaineen imun, ei meinaa käynnistyä
Valvoja: ffp jäsenet
1,6td hävittää polttoaineen imun, ei meinaa käynnistyä
Tein autooni kytkinrempan,jonka aikana auto oli nokka hieman yläviistossa. Korjauksen jälkeen ongelmat alkoivat. Auto ei meinannut millään lähteä käymään. Meidän piti tuutata tankinreijästä ilmaa ja availla pa-letkuja että ilmat lähtisivät pois, aina välilläkoitin startata. Lopulta avasin yhden suutinputken ja sitten kone jo lupasi jalopulta käynnistyi. Ajelin lauantaina ja eilen auto seisoi. Aamulla ei meinnaut millään käynnistyä. Mikähän nyt murheena, saako se ilmaa jostain, vai laskeeko polttoaine letkussa? Mitään vastaavaa ei ole aikaisemmin tapahtunut, vaikka autoi seisoi viikkojakin. Polttoainesuodatin on linkin kuvan mukainen, eikös tuollaiset välillä oikuttele? http://www.netikka.net/vepiku/cuuleri/image006.jpg
Voisko se vaikuttaa, että auto on uusi minulle ja sen tankki ei ole vielä ollut niin tyhjä minulla ollessaan, reilu 1/4 tankkia?
Voisko se vaikuttaa, että auto on uusi minulle ja sen tankki ei ole vielä ollut niin tyhjä minulla ollessaan, reilu 1/4 tankkia?
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
Mitähän eroa on tuossa ylemmän kuvan pumpusa ja täsä http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm?
Huono lämpimänä käynnistyvyys
Anteeksi, että sekoan topikkiisi.
Tehdään nyt vian etsintä siten että suljetaan vikakohtia, joissa se voi ilmetä pois yksi kerrallaan ja päättelemällä.
!. Letkut on vaihdettu, ei vika korjaantunut?
2. Banjoliitin suodattimen päällä... onko sen O-rengas tarkistettu?
3. Onko koko polttoainelinja muuten ehjä? Tankkiin menevä imupuolen liitin?
4. VE- pumpun oillessa kyseessä se on tyyppiä itse imevä, onko sen liikkuvien osien tiiviys tutkittu? VE pumppu ei oo kovin arka ilmalle, mutta jos sen päällä olevasta säätövipukammiosta pääsee paineet vuotamaan, niin moottori ei käynnisty lämpimänä helposti. Jos pumpun jäähdyttäminen auttaa, niin kohta 6.
5. Pumpun pääakseli? Siinä on voitelu, eikä yleensä mene pumpun käyttöiän aikana. Paitsi, saa senkin hajalle liian kireällä nokkahihnalla. Kireysohje: Hihna pitää pisimmältä vapaalta osalta kääntyä n. 90 astetta sormin, kohtuullista voimaa käyttäen.
6. Kaasuvivun akselilla oleva O-rengas. on väljä Vaihda siihen se 0.50 - 2€ maksava O-rengas, niin 98% varmuudella lämpimänä käynnistyminen paranee. Jos akseliputkeen on kulunut O-renkaan kohdalle ura, vaihda myöskin akseliputki. Tarkista myös tuon ahtorikastimelta pumpun sisään menevän akselin tiiviys ja vaihda sen tiiviste/tiivisteet.
Kerro onnistumisesta ja millätavoin vian korjasit?
Tehdään nyt vian etsintä siten että suljetaan vikakohtia, joissa se voi ilmetä pois yksi kerrallaan ja päättelemällä.
!. Letkut on vaihdettu, ei vika korjaantunut?
2. Banjoliitin suodattimen päällä... onko sen O-rengas tarkistettu?
3. Onko koko polttoainelinja muuten ehjä? Tankkiin menevä imupuolen liitin?
4. VE- pumpun oillessa kyseessä se on tyyppiä itse imevä, onko sen liikkuvien osien tiiviys tutkittu? VE pumppu ei oo kovin arka ilmalle, mutta jos sen päällä olevasta säätövipukammiosta pääsee paineet vuotamaan, niin moottori ei käynnisty lämpimänä helposti. Jos pumpun jäähdyttäminen auttaa, niin kohta 6.
5. Pumpun pääakseli? Siinä on voitelu, eikä yleensä mene pumpun käyttöiän aikana. Paitsi, saa senkin hajalle liian kireällä nokkahihnalla. Kireysohje: Hihna pitää pisimmältä vapaalta osalta kääntyä n. 90 astetta sormin, kohtuullista voimaa käyttäen.
6. Kaasuvivun akselilla oleva O-rengas. on väljä Vaihda siihen se 0.50 - 2€ maksava O-rengas, niin 98% varmuudella lämpimänä käynnistyminen paranee. Jos akseliputkeen on kulunut O-renkaan kohdalle ura, vaihda myöskin akseliputki. Tarkista myös tuon ahtorikastimelta pumpun sisään menevän akselin tiiviys ja vaihda sen tiiviste/tiivisteet.
Kerro onnistumisesta ja millätavoin vian korjasit?
Vaihdoin sen suodatinhässäkän toisenlaiseen, eli sellaiseen, johon tulee yksi letku ja siitälähtee yksi letku. Oli muuten paikallisessa varaosaputkassa ryöstöhinta 30€ 38% alennuksella.
Vaihdoin polttoaineletkut, auton alla ja yksi pätkäjäi vanhaa.
Suuttimien ylivuotoputket vaihdoin,kun olivat huononnäköisiä.
Vaihdoin kuparitiivisteen siihen pumpun pa-liitäntään.
Nyt käynnistyy paremmin, vaikka auto on seissytkin muutaman päivän.
Vaihdoin polttoaineletkut, auton alla ja yksi pätkäjäi vanhaa.
Suuttimien ylivuotoputket vaihdoin,kun olivat huononnäköisiä.
Vaihdoin kuparitiivisteen siihen pumpun pa-liitäntään.
Nyt käynnistyy paremmin, vaikka auto on seissytkin muutaman päivän.
D/TD 8.87--1.88 Bosch (2-putkea). . . . . . . . . . . . . 19-5014 12.45 ?
D/TD 2.88--1990 Bosch (3-putkea). . . . . . . . . . . . . 19-7005 16.48 ?
D/TD 2.88--1990 Bosch (3-putkea) kotimainen. . . . . . . . ei saatavana
D/TD Putkiliitin jos "putket päällä" mallinen suodin. . . 19-7001 10.90 ?
Pitäisi olla motonet liike naapurissa, olisi kilpailua edes vähän.
D/TD 2.88--1990 Bosch (3-putkea). . . . . . . . . . . . . 19-7005 16.48 ?
D/TD 2.88--1990 Bosch (3-putkea) kotimainen. . . . . . . . ei saatavana
D/TD Putkiliitin jos "putket päällä" mallinen suodin. . . 19-7001 10.90 ?
Pitäisi olla motonet liike naapurissa, olisi kilpailua edes vähän.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa