Eli autona -02 1.9tdi cordoba vario ja konehuoneesta kuulu epäsäännöllisesti sellainen "naksunnan/kilinän/tikityksen" kuuloinen ääni, jota en ole osannut paikallistaa! Tämä ääni kuuluu vain tyhjäkäynnillä ja jos kierroksia nostaa edes hieman, niin ääni lakkaa?!
Ja ääni kuullostaa tulevan koneen etu puolelta ....ehkä.....?
Ehdotus on tullut, että äänen aiheuttaja olisi ahtopaineen säätösolenoidi, muttakun ääni tosiaan kuullostaa tulevan koneen etu osasta.
Olisikohan jollain ollut samantapaista "ongelmaa", niin osaisin kohdentaa äänen kuuntelua johonkin suuntaan?
Jakopäästä/vesipumpusta se ei tule, sillä teetätin juuri kyseisen rempan.
Voiko jakajapumppu tai laturi pitää tuollaista ääntä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Tdi cordoban outo "tsäksättely"?!
Valvoja: ffp jäsenet
Omasta kokemuksesta veikkaisin laturin hihnapyörän vapaakytkintä. Mulla se aikansa tikitti ja lopulta erkani hihnapyörä laturista.
Tuossa linkissä juttua: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71827&highlight=
Tuossa linkissä juttua: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71827&highlight=
Luitko ton linkin tekstit?
Siellä viimenen kirjoittaja kertoi vaihdattaneensa pelkän vapaakytkimen. Mulle sanoivat Skodan huollosta, kun soitin, että ei voi vaihtaa erikseen. Tiiä sitte mikä se totuus on.
Mulla oli kyllä se laturin akseli sen verran naarmuilla ja kolhuilla sen hihnapyörän irrottua, että vaihdatin suosiolla uuden laturin.
Siellä viimenen kirjoittaja kertoi vaihdattaneensa pelkän vapaakytkimen. Mulle sanoivat Skodan huollosta, kun soitin, että ei voi vaihtaa erikseen. Tiiä sitte mikä se totuus on.
Mulla oli kyllä se laturin akseli sen verran naarmuilla ja kolhuilla sen hihnapyörän irrottua, että vaihdatin suosiolla uuden laturin.
-
- -
-
- -
Vika korjattu!
Vika korjattu ja kitinät loppu! Syy oli tosiaankin tuo laturin vapaakytkin, joka jumitti. Osan sai erikseen ja hintaa oli osalla jotain 80€ luokkaa. Vaihdosta ottivat 2.5tunnin työn.
Kiitoksia kaikille vinkeistä!
Kiitoksia kaikille vinkeistä!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”