Golf 2 laatkko Golf 3:seen
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 laatkko Golf 3:seen
Iltoja. Semmosta kyselisin että sopiikohan vuoden -88 golf GT:n laatikko -98 vuotiseen farmari Golfiin 1.8 55Kw? Ja jos sopii niin heittääköhän välitykset jotenkin? Perusteluina tämmöselle liikkeelle on että nykyään pakki naputtaa ja kakkos golfin laatikoita saa halvalla
Golf laatikoista
Aina sama juttu.
Auton moottorin tyyppi ja - vuosimallikaan, ei aina kerro vaihdelaatikon mallia, joutuu kurkkaamaan pellin alle. Välityssuhteita 020 laatikoissa on ainakin 8- erilaista. Kuitenkin voin hatusta vedettynä ja vacat.com tiedon mukaan arvella, että sulla olisi Golfissasi 020 tyyppinen laatikko. Välitysten tiedon saa sitten laatikon numerolla.
Kolopalloissa tyyppi II on sillä tavalla, että 020 laatikkoon tulee muutoksia -84 loppuvuodesta N:o 19-E-300 001valmistettuja laatikoitakin vahvistettiin, mutta on varmasti "hapero" 1.8 Golffiin. Hyvin suositeltavalta laatikon vaihto ei II -koppaisesta III-IV -koppaiseen ei tuntuisi. Kestää sekin tosin aikansa, mutta "villasukkaa" on kaasujalassa suositeltavaa käyttää, noin rekkamiehen ilmaisemana käsitteenä. Vetopyörästön suurimmalle rasitukselle joutuva "lautaspyörä" on niitattu tasauspyörästön koppaan, joka taas aiheuttaa helposti sen, että vetopyöräkopan palasia saa kerätä sokeripihdeillä konehuoneen nurkista revityksen jälkeen.
Vasta Vm. -92 loppuvuotisesta 1998 alkuvuoteen malleissa on edelleen vahvistettu 020 Senkin laatikon kestävyys on oikeinkin paljon riippuvainen siihen tehtyjen öljyhuoltojen suhteen. Eikä tahdo kestää tehokkaita koneita kuin rajallisesti. koska se aikanaan suunniteltiin alle 1000kg. omapainoisille kulkimille ja n.55-85hv.n koneille. Kakkoskoppaisissa se kyllä oli luja kapine, kunhan muisti ne öljyt vaihtaa n. 60 000km välein ja aina synteetiset öljyt. Mulla on jetta II jossa yli 500 000km ajettu virheetön alkuperäinen laatikko, mutta säntillisesti synteettiset öljyt vaihdettu alle 100 000km välein..
Sitten on toinenkin laatikko tyyppiä 02A joka on kolmiakselinen ja tehty yli 1000kg. omapainoisiin kulkineisiin. On kuitenkin vaijerisiirtimillä ja kytkin usein hydraulisella käytöllä, kytkintä ei kuitenkaan oo ongelma vaihtaa vaijerilla käytettäväksi. Löyty halvimmalla umpinokka Passateista -88 loppuvuodesta tännepäin valmistusnumerosta 31-J-000 001 alkaen. Vuoteen -96 asti. Mukaan pitää ottaa vaihdekepit ja vaihteensiirto systeemit. Ellei sinulla olevassa oo vaijeri siirtimiä jo ennestään käytetty. Laatikko on luja, kun rautakanki, jos sen öljynvaihdoista on huolehdittu. Kestää Golffeissa kohtuu hyvin ylikin 200hv.n tehoja. GTI/1.8,1.9 ja 2.0 Golffeissa sitä on ainakin 90- luvulla jonkunverran käytetty. Löyty sitä myös Ventosta ja Borasta ja kait joistakin poikittaismoottorisista Audeista. On 02A ta käytetty VR6 malleissakin, mutta silloin siinä on erilainen kytkinkopan kiinnitys moottorin perään, eikä se sellaisenaan käy neloskoneisiin.Kaikissa neloskoneissa paitsi 1.3 ja pienemmät on yhteensopiva pulttaus moottoriin.
Yleensä "karvalakkimallisista" Volskeista 02A tyypin laatikkoa on turha etsiä, paitsi juuri tuo 89-95 Passat jossa se 02A laatikko oli vakiona aina. Vähintään nelivaihteisena.
Aina pitää muistaa voimansiirron suhteen sellainen yksinkertainen laskukaava, että jos joku suure auton painossa tai tehossa kaksinkertaistuu, niin rasitus nousee nelinkertaiseksi. Vertaa II koppainen Golf n.800 < kg. ja 89- Passat n.1400kg Ja sun farmari Golf taitaa painaa samanverran, joten älä kakkiksesta edes harkitse laatikon vaihtoa siihen. Ventosta, tai Borasta ehkä, jos virheettömän laatikon löydät.
Seuraavasta linkistä saapi runsaasti tietoa VAG kulkineista http://www.vagcat.com/
Online spareparts catalogue for AUDI/Volkswagen/Skoda/Seat Vaatii rekisteröitymisen.
Tarina tuli pitkä, eikä ehkä kaikin osin faktaa, mutta siksi tuo linkki, josta voit tarkistaa, mikä pitää paikkansa.
Auton moottorin tyyppi ja - vuosimallikaan, ei aina kerro vaihdelaatikon mallia, joutuu kurkkaamaan pellin alle. Välityssuhteita 020 laatikoissa on ainakin 8- erilaista. Kuitenkin voin hatusta vedettynä ja vacat.com tiedon mukaan arvella, että sulla olisi Golfissasi 020 tyyppinen laatikko. Välitysten tiedon saa sitten laatikon numerolla.
Kolopalloissa tyyppi II on sillä tavalla, että 020 laatikkoon tulee muutoksia -84 loppuvuodesta N:o 19-E-300 001valmistettuja laatikoitakin vahvistettiin, mutta on varmasti "hapero" 1.8 Golffiin. Hyvin suositeltavalta laatikon vaihto ei II -koppaisesta III-IV -koppaiseen ei tuntuisi. Kestää sekin tosin aikansa, mutta "villasukkaa" on kaasujalassa suositeltavaa käyttää, noin rekkamiehen ilmaisemana käsitteenä. Vetopyörästön suurimmalle rasitukselle joutuva "lautaspyörä" on niitattu tasauspyörästön koppaan, joka taas aiheuttaa helposti sen, että vetopyöräkopan palasia saa kerätä sokeripihdeillä konehuoneen nurkista revityksen jälkeen.
Vasta Vm. -92 loppuvuotisesta 1998 alkuvuoteen malleissa on edelleen vahvistettu 020 Senkin laatikon kestävyys on oikeinkin paljon riippuvainen siihen tehtyjen öljyhuoltojen suhteen. Eikä tahdo kestää tehokkaita koneita kuin rajallisesti. koska se aikanaan suunniteltiin alle 1000kg. omapainoisille kulkimille ja n.55-85hv.n koneille. Kakkoskoppaisissa se kyllä oli luja kapine, kunhan muisti ne öljyt vaihtaa n. 60 000km välein ja aina synteetiset öljyt. Mulla on jetta II jossa yli 500 000km ajettu virheetön alkuperäinen laatikko, mutta säntillisesti synteettiset öljyt vaihdettu alle 100 000km välein..
Sitten on toinenkin laatikko tyyppiä 02A joka on kolmiakselinen ja tehty yli 1000kg. omapainoisiin kulkineisiin. On kuitenkin vaijerisiirtimillä ja kytkin usein hydraulisella käytöllä, kytkintä ei kuitenkaan oo ongelma vaihtaa vaijerilla käytettäväksi. Löyty halvimmalla umpinokka Passateista -88 loppuvuodesta tännepäin valmistusnumerosta 31-J-000 001 alkaen. Vuoteen -96 asti. Mukaan pitää ottaa vaihdekepit ja vaihteensiirto systeemit. Ellei sinulla olevassa oo vaijeri siirtimiä jo ennestään käytetty. Laatikko on luja, kun rautakanki, jos sen öljynvaihdoista on huolehdittu. Kestää Golffeissa kohtuu hyvin ylikin 200hv.n tehoja. GTI/1.8,1.9 ja 2.0 Golffeissa sitä on ainakin 90- luvulla jonkunverran käytetty. Löyty sitä myös Ventosta ja Borasta ja kait joistakin poikittaismoottorisista Audeista. On 02A ta käytetty VR6 malleissakin, mutta silloin siinä on erilainen kytkinkopan kiinnitys moottorin perään, eikä se sellaisenaan käy neloskoneisiin.Kaikissa neloskoneissa paitsi 1.3 ja pienemmät on yhteensopiva pulttaus moottoriin.
Yleensä "karvalakkimallisista" Volskeista 02A tyypin laatikkoa on turha etsiä, paitsi juuri tuo 89-95 Passat jossa se 02A laatikko oli vakiona aina. Vähintään nelivaihteisena.
Aina pitää muistaa voimansiirron suhteen sellainen yksinkertainen laskukaava, että jos joku suure auton painossa tai tehossa kaksinkertaistuu, niin rasitus nousee nelinkertaiseksi. Vertaa II koppainen Golf n.800 < kg. ja 89- Passat n.1400kg Ja sun farmari Golf taitaa painaa samanverran, joten älä kakkiksesta edes harkitse laatikon vaihtoa siihen. Ventosta, tai Borasta ehkä, jos virheettömän laatikon löydät.
Seuraavasta linkistä saapi runsaasti tietoa VAG kulkineista http://www.vagcat.com/
Online spareparts catalogue for AUDI/Volkswagen/Skoda/Seat Vaatii rekisteröitymisen.
Tarina tuli pitkä, eikä ehkä kaikin osin faktaa, mutta siksi tuo linkki, josta voit tarkistaa, mikä pitää paikkansa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa