Täysin ongelmaton automaatti!?
Valvoja: ffp jäsenet
Täysin ongelmaton automaatti!?
eli haussa olisi ohjeita miten automaattilaatikosta voisi saada ainakin melkein ongelmattoman.ko. ajoneuvo on passat -96 TDI 1z automaatti. Autosta oli vääntiölevy (vauhtipyörä) palasina. Vaihdoin sen mutta nyt vagcom herjaa koodia 00518 eli kaasuläppä potentiometri! Tätä paljon suurempi ongelma on: että heti kun painaa kaasua vähänkin voimakkaammin heittää laatikko vapaalle. Öljyjä en ole vielä tarkastanut mutta eikö laatikko pitäisi saada pois varaohjelmalta ennen sitä? Miten pykälät saa pysymään päällä ja vikamuistin pysymään tyhjänä?
Eiku hetkinen...
Toihan on TDI-kone, jolloin siinä ei ole kaasuvaijeria vaan sähköinen kaasupoljin.
Potikka on silloin kaasupolkimen yhteydessä, joten kuskin jalkatilasta pitäis löytyä.
Ainakin uudemmissa autoissa voi lyödä vag-comin kiinni ja sillä seurailla (ei muista kanavaa) käyttäytyykö tuo loogisesti.
Kai sen voi myös ohmisesti mitata, luonnollisesti vastusarvon pitää käyttäyty lineaarisesti eikä "pomppia".
En tiedä voiko lopulta tuossa tapauksessa potikasta johtuva vika heittää laatikkoa vapaalle, mutta kannattaa kattoo se potikka kuntoon ja ihmetellä sitten lisää.
Toihan on TDI-kone, jolloin siinä ei ole kaasuvaijeria vaan sähköinen kaasupoljin.
Potikka on silloin kaasupolkimen yhteydessä, joten kuskin jalkatilasta pitäis löytyä.
Ainakin uudemmissa autoissa voi lyödä vag-comin kiinni ja sillä seurailla (ei muista kanavaa) käyttäytyykö tuo loogisesti.
Kai sen voi myös ohmisesti mitata, luonnollisesti vastusarvon pitää käyttäyty lineaarisesti eikä "pomppia".
En tiedä voiko lopulta tuossa tapauksessa potikasta johtuva vika heittää laatikkoa vapaalle, mutta kannattaa kattoo se potikka kuntoon ja ihmetellä sitten lisää.
Vähän lisää taustaa tapauksesta. Eli edellisen omistajan mukaan auto on alkuperäinen tdi automaatti ja siihen on konerikon johdosta vaihdettu samallainen tekniikka (moottori+ laatikko) vastaavasta kolariautosta. Kuitenkin laatikko on tyypiltään ckx joka on mielestäni 1.8 bensakoneen laatikko. Sen lisäksi laatikkoon on kuulemma tehty viime kesänä n.2000€ remontti ja se on toiminut koneen kanssa yhdessä. Olenko oikeassa että laatikon pitäisi olla tyypiltään ckz?
No niin ihmettelin vähän lisää eli tarkistin öljyt ja tarkastin kytkentöjä.. Tilanne on seuraava: pakki ykkönen ja kakkonen toimii ihan ok mutta heti kun saa kiihdytettyä sen verran että kolmosen pitäs mennä pesään niin ei mene kolmonen vaan vapaa!! En kyllä usko että se johtuu tuosta potikasta. Onkohan kellään kokemusta vastaavasta?
Ei mene. Toimii täsmälleen samalla lailla kuin D:kin. Pakko ykkönen ja kakkonen toimii niinkuin niiden kuuluukin. Uskoisin siis monitoimikatkaisimen olvan kunnossa..Harmillista kun ei ole kunnon vagcomia. Käytössäni on ainoastaan sellainen laite jolla pystyy totemaan ja nollaamaan vikakoodit mutta ei muuta. En kuitenkaan oikein suostu uskomaan että vika olisi mekaaninen.
noniin yritetäämpä elvyttää tätä keskustelua. mulla on juurikin tuo sama vika -98 tdi passatissa. eli 2 jälkeen tuntuu nakkaavan vapaalle,1ja 2 ja pakki toimii aivan normaalisti eikä kuulu ylimääräisiä ääniä. ja vaihtaa todella sievästi ykköseltä kakkoselle. vikakoodit on luettu ja ilmoitti viaksi monitoimikatkaisimen vikaa huonoa/katkonaista signaalia. nollattiin kävin ajelemassa ja liitettiin koneeseen ja ei ollu yhtään vikakoodia.mikä ihme tätä vaivaa. en suostu vielä ainakaan uskomaan että laatikko olis finaalissa, kun tuntuu enemmänki sähkövialta. viisaammat auttakaa. eikö kellään ole ollu samanlaista vikaa mihin olis löytyny joku selitys
Soittelin muutamaan automaattikorjaamoon ja ne kerto et kyllähän laatikko remontti aina paljon maksaa. Omasta tilanteesta sain sen verran selville että autoon on laitettu viime keväänä käytännössä kaikki kuluvat osat uusiksi. Tämän jälkeen auto on tullut takaisin korjaamolle huonon toiminnan takia. Olivat tutkineet sitä ja päätyneet elektroniikka vikaan. Täytynee vielä tutkia..
mie alan taas kallistua mekaaniseen vikaan, kun tuosa ajellesa värkkäsin vapaata ja kolmosta niin kyllä se tuntuu kolmosella ottavan tosi vähän kiinni juuri ja juuri tuntee ku lyö kaasun pohjaan.titäskö kukaan olisko kovahomma laittaa tiptronikki tuon tavallisen 4 vaihteisen automaatin tilalle,mitä kaikkia osia joutuu vaihtaan
Itellä -97 Passat Tdi 81 kw ja ongelmia laatikon kans. Kosteella kelillä menee vikatilaan eli kolmonen jää päälle. Pakki ja 1 ja 2 toimii myös jos käyttää pakkovaihteita. Muutaman kilometrin ajon jälkeen yleensä alkaa toimia normaalisti. Kuivalla kelillä toimii ilman ongelmia. Pystyykö tuosta laatikosta lukemaan vikakoodeja muualla kuin merkkiliikkeessä? Auttakaahan tietämätöntä kun meinaa hermo mennä kun autoa kuitenkin tarvii päivittäin työmatkan taittamiseen...
Mitähän tuo monitoimikytkin mahtaa kustantaa jos se on tullut tiensä päähän? Mahtaako löytyä käytettyjä löytyä miten? Jos nyt käytettyihin viitsii puuttua... Pystyykö ite vaihtamaan vai vaatiiko jotain päivityksiä yms...? Laatikon ongelmat vaan jatkuvat ja empä ole saanut aikaiseksi käyttää autoa vielä edes vikakoodinluvussa...
samaa on miun passatin laatikossa et 1,2 ja pakki toimii normaalisti mut D:llä ajaessa kolmosella menee vapaalle tai alamäessä mentäessä ehkä pikkusen koittaa ottaa ku kaasua pumppaa. oli tarkotus puottaa nyt laatikko pois ja kurkata sisään ja tarkistaa kaikki et onko ok. puhdistas sit kaikki paskat sieltä pois. 1000€ saisi 250-300tkm ajettuja lootia mut jospa ei ois vika laatikossa. auto on 98 vuosimallin 1.9tdi 110hp DMX tyypin laatikolla ilmeisesti. niitä on DMW, DMU.... tyypin laatikoita mut ilmeisesti ei ole ku välityksessä pieniä eroja eli käytännössä ei maha haitata.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa