Audi A3 1.8T Quattron "mystinen" öljyn merkkivalo

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Check Control
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.1.2007 1:07

Audi A3 1.8T Quattron "mystinen" öljyn merkkivalo

ViestiKirjoittaja Check Control » 7.4.2008 22:26

Elkäs...

Mikä maksaa!? Laitan auton pyörimään kylmänä, no problem.
Voin ajaa esim. 30km ennenkuin mitään ihmeellistä tapahtuu, sitten yhtäkkiä tulitikkuaskin kokoinen tippakannun kuva pamahtaa ajotietokoneen näyttöön! Joskus pitää sitä siinä vain pari sekunttia, mutta toisinaan pari minuuttiakin...

Tähän mennessä tehty/huomioitu:

- Öljynpaineet luulisi olevan kohdallaan, sillä moottorin käynti/ääni ei muutu miksikään (ei mitattu).
- Ei muutosta vanhoilla tai uusilla öljyillä.
- Öljynpaine anturin liitin puhdistettu ja voideltu silikoonirasvalla.

Moottorityyppi: AJQ 132kW

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 8.4.2008 11:45

Onkos koneessa riittävästi öljyä? keltaisella pohjalla tuo merkki tarkoittaa öljyntasoa.

Check Control
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.1.2007 1:07

ViestiKirjoittaja Check Control » 8.4.2008 13:57

On siellä öljyä kun ne vasta v.loppuna vaihdoin...

Ritke
-
Viestit: 237
Liittynyt: 6.11.2003 10:48

ViestiKirjoittaja Ritke » 8.4.2008 19:14

Jos konessa kaikki ok, niin sitten anturi rikki tai huono kosketus jossain.

Check Control
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.1.2007 1:07

ViestiKirjoittaja Check Control » 8.4.2008 21:13

Joo-o... Pitääpä laittaa tuo öljyntaso antero tilaukseen ja katsoa miten äijän käy. Pitää ilmotella tänne että oliko mitään vaikutusta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.4.2008 21:15

Eihän vikakoodit sano mitään?

Check Control
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.1.2007 1:07

ViestiKirjoittaja Check Control » 11.4.2008 16:53

Joo-o... Nyt ei tarvii sitten enää antureita vaihdella. Moottori sano työsopimuksen irti totaallisesti.

2. pytyn kiertokanki oli jostain syystä vääntynyt banaanille (tod.näk. liiallisesta ylipaineistamisesta... ->2bar :)), mikä aiheutti männän laskeutumisen liian alas mikä vuorostaan johti öljysumutus suuttimen irtoamiseen korkaten banjopultin lohkosta. Ja lohko luonnollisesti halki!

Ja kaiken hyvän lisäksi banjopultin pätkä tuli öljypohjan kyljestä läpi...

Että semmosta tällä kertaa!

PS. Ostetaan AJQ moottori!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa