VW PASSAT Tehohävikki !?!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sniperd166
-
Viestit: 37
Liittynyt: 7.4.2008 20:27

VW PASSAT Tehohävikki !?!

ViestiKirjoittaja sniperd166 » 7.4.2008 20:34

Eli 81 KW automaatti kyseessä. Kiihtyi aluksi 0-100 17s ja huiput VAIN 160! Vaihdoin ilmamassamittarin ja 0-100 lähti pois 2s ja huiput silti vaan 160.. eli kiihtyvyys vähän parani. Missä muualla tää vika voi olla kun tossa mittarissa? itsellä menee jo sormi suuhun tän kans, kun eikös N75 säädä ahdinta ON/OFF??? Viisaammat APUA KIITOS :) Kone on AFN

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 7.4.2008 21:00

Itsellä putsasin ahtotunnistimen rasvanpoistolla ja uusin ahtopaineen säätöventtiilin niin
auttoi huomattavasti.Toki voi varmaan olla vika mikä vaan.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 8.4.2008 9:11

Muutama vaihtoehto lisää, ahtovuoto tai turbon siivet jumissa. Myös ilmansaanti kannattaa tarkastaa.

Pekopee
-
Viestit: 79
Liittynyt: 13.8.2007 21:38

Kannattaisiko häviöitä etsiä voimansiirrosta?

ViestiKirjoittaja Pekopee » 12.4.2008 9:26

Aukeavatko jarrut, niin että pyörät pyörii vapaasti? Onko jarrupalojen takana olevat jousilevyt oikein asennettu, vai onko niitä ollenkaan? Jos jarrut makaa vähänkin päällä voivat häviöt olla karmeat.

Oletko ikinä vaihtanut vaihdelaatikon öljyjä autoosi. Häviöt voi laatikossa olla jopa 10% luokkaa ylimääräistä häviötä huonoilla/vanhoilla öljyillä. Katsoppa vaikkapa Jetmanin sivujen dynolappuja. Jetmanin kommentteja mm. 1.6TD dieselin viritys, kiihtyvyys 0-100km/h ja kiihtyvyys dieselillä 60-120km/h Niissä dynolapuissa näkyy voimansiirron häviöt hyvin huolletulla laatikolla (toistakymmentä KW).

Onko takapyörien laakerit herkät ja kunnossa? Takajarrujen toiminta?

Vikaa kannattaa etsiä aina sieltä, missä se useimmin on.

Kerroppa huomioistasi ja mitä niille teit ja parantuiko saavutukset?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 12.4.2008 15:45

Niissä dynolapuissa näkyy voimansiirron häviöt hyvin huolletulla laatikolla (toistakymmentä KW).


Vai toistakymmentä kilowattia... kyllä kyllä.
Saa jo olla rikki se laatikko ja luistaa melko pahasti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa